coco5 Skrevet 16. februar 2009 #1 Del Skrevet 16. februar 2009 Nå er jeg 33+1, og var på 3D ultralyd på lørdag, noe som forøvrig var helt fantastisk! Alt er supert med min lille prinsesse, og hun vokser som bare det, er nå hele 2000g allerede;) Hadde en fantastisk flink professor i gynekologi som undersøkte med med ultralydapparatet, og han informerte meg om at om lille jenten som nå ligger i seteleie ikke snur seg før uke 34 må jeg kontakte sykehuset hvor jeg skal føde, og bestille time til planlagt keisersnitt, noe som igjen skulle skje i uke 36-37, noe jeg forstod er grunnet at hun veier såpass at grensen for en slik fødsel er 3800g, men er dette da grensen for planlagt keisersnitt eller for vaginal setefødsel? Skal til kontroll til legen på fredag, men han har ikke nevnt noe om dette, så er virkelig glad vi tok denne 3D når vi gjorde.. Noen som vet litt mer om dette enn hva jeg har blitt fortalt?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139651633-andre-med-lignende-opplevelse-evt-erfaring/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2009 #2 Del Skrevet 18. februar 2009 Hei, jeg fikk en datter for snart to år siden, hun lå i seteleie fra uke 30 og ut svangerskapet. Ble henvist til sykehuset for UL da jeg var 36 uker på vei pga mistanke om seteleie, og fikk UL-time v 37 uker, da ble våre mistanker bekreftet. De målte hodeomkrets og estimerte vekt, og anbefalte meg da ikke å forsøke setefødsel, noe jeg uansett ikke var spesielt innstilt på. Det tas alltid en individuell vurdering av om setefødsel vil være mulig, tror ikke vektgrensen går på 3800, det varierer nok litt fra sykehus til sykehus. Det er ingen begrensning ift vekt ved KS! Men uansett er det ingen som tvinger en til setefødsel - er barnet ikke alt for stort og du stor nok i bekken får du selv bestemme til syvende og sist. Det ble KS på meg, og det ble en flott opplevelse selv om jeg hadde sett for meg og helst ønsket en vanlig fødsel med hodet først. Jeg fikk planlagt KS 6 dager før termin, noe som var litt i seneste laget, da vannet gikk natten før vi skulle inn:) Det ble ingen dramatikk likevel heldigvis, hun kom bare ut noen timer før. Tror det er vanlig å ta planlagt KS 7-14 dager før termin. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139651633-andre-med-lignende-opplevelse-evt-erfaring/#findComment-139664177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2009 #3 Del Skrevet 27. februar 2009 Tror dette med grenser for keisersnitt varierer fra sykehus til sykehus. Selv ønsket jeg keisersnitt da mitt barn lå i seteleie pga komplikasjoner ved min første fødsel, som var vanlig med hodet ned. Det var imidlertid ikke aktuelt å ta keisersnitt ved seteleie før babyen ble estimert til 4500 g, og så stor var ikke min. Men setefødselen gikk kjempefint, og jeg anbefaler deg setefødsel fremfor keisersnitt hvis det ikke er andre grunner enn seteleie som taler for keisersnitt. Setefødsel er ikke nødvendigvis verre enn vanlig, for meg var setefødselen en helt fantastisk opplevelse. Snakk med fødestedet ditt, og lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139651633-andre-med-lignende-opplevelse-evt-erfaring/#findComment-139718442 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå