Gå til innhold

Sulten HELE TIDEN!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som er konstant sultne??? Hver gang jeg spiser, går det 1/2 time, så er jeg akkurat like sulten igjen.

Har prøvd å spise frukt i steden for mat hele tiden, men det hjelper ikke noe særlig. Vil ikke ha noen gedigen unge å skvise ut, men er så innmari sulten hele tiden.

Det er vel mest komisk med all denne spisingen, men er litt redd for å måtte føde en STOR unge. Jordmora sa at det skulle jeg ikke bekymre meg for, men likevel... :/

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg å er sulten hele tiden, og tror jeg har funnet ut hvorfor: Spiser mindre og ofte fordi det ikke er plass til like mye mat som det var før.. Så da får jeg i meg mindre mat, og blir fortere sulten :)

Tror nok ikke du får en stor unge selv om du spiser mye mat, det er godis og diverse søtsaker ( som er sååå utrolig godt), som kan være med på det ;)

Skrevet

ja det der hørtes veldig kjent ut du :) jeg også syntes jeg spiser hele tiden.. sulten i allefall hel tiden... pluss at jeg har dilla på pærer, så jeg må si det går veldig mange.. og da mener jeg VELDIG mange pærer om dagen.. hehe de metter jo litt da.. halvtime kanskje.. hehe som du sier..

godt det ikke bare er meg..

er bare så redd for å legge på meg like mye som sist, så jeg tror jeg prøver å holde igjen litt..

la på meg 25-30 kilo sist...(tror det har litt med at jeg sluttet å røyke samtidig?!?) så da spiste jeg enda mre men da mere snop og "fyfy" mat.

lagt på deg mye du nå eller?

*klem*

Skrevet

Er i uke 37 + 4, og har lagt på meg 12,5 kg. Så det er vel helt etter boka. :) Nå skal det sies at jeg alltid har kunnet stappe i meg hva jeg enn ville, uten å legge på meg. De på jobben har ledd godt av meg når jeg hiver innpå med mat. (Før jeg ble gravid også!)

Men jordmora snakket om at den veldige sulten sikkert kom til å gå over når magen ble veldig stor. Men det har ikke skjedd... :/ Synes bare jeg er sulten HELE tiden jeg. Og prøver jeg å la være og spise hele tiden, så sprekker jeg etter 2-3 timer og da hiver jeg innpå med søtt også. *ler*

Blir jo litt vanskeligere å røre seg når magen er stappfull med mat i tillegg... :)

Skrevet

Det værste er at sulten gir seg ikke da ungen er født og man ammer heller!!

Skrevet

I hear ya!!!

Sulten konstant.... alt går ned på høykant!!

Fikk meg en skikkelig vekker hos jordmor forrige uke. Gått opp 6 kg på EN mnd, og fikk helt panikken.Jeg er imidlertid smertelig klar over hvor kiloene kommer fra.... sofakroken og krokanrullen er min verste fiende. Så etter det har jeg levd på frukt og grønt,selv om det er dødsvanskelig. Men det går ned utrolige mengder frukt og grønt også....spiser lett fire appelsiner etter hverandre rett etter middag f.eks.

Er i uke 33 og har lagt på meg 14 kg totalt så det blir nok 20 til slutt....

Godt å høre det ikke bare er meg!

Annonse

Skrevet

Godt å høre det ikke bare er meg.

Men når jeg hiver i meg godteri på ukedagene får jeg så innmari dårlig samvittighet. Jeg prøver å spise mest mulig sundt for babyen sin del, men innimellom så MÅÅÅÅÅÅÅ jeg bare!!

Å etterpå så sitter jeg der

:-(..... Men jeg prøver å være mye i aktivitet, det er litt vanskelig me store gårunder nå siden jeg begynner å bli ganske stor, i uke 28. Lagt på meg rundt 12 kg.

Spiser mye frukt , grønt, å vanlig hjemmelaget middag. så kan vel ikke være så stor greie om jeg skeier litt unna av å til??? :-)

Skrevet

Hehe, jordmora mi knakk sammen i latter på forrige svangerskapskontroll.

Jeg fikk spørsmål om jeg spiste sunt, og prøvde å unngå for mye søtt.

Svarte da, som sant er, at jeg spiser søtsaker hver dag. Men for å bøte på mine synder, så stapper jeg i meg masse frukt etterpå for å lette på samvittigheten. Liksom for å balansere det hele. :D

(Og prøver jeg å spise bare frukt som mellommåltid, så klarer jeg ikke å holde meg unna sjokolade likevel...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...