Anonym bruker Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Jeg har ei datter på 14 mnd. Hun får fremdeles to måltider med grøt om dagen. (Frokost og kvelds.) Jeg mener å ha lest et sted at en skal gi barnet grøt så lenge de vil ha det...Hva er best for barnet?? Brød eller grøt??
Serial mom Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Den grøten er vel mest anbefalt fordi den inneholder jern. Har ei på samme alder, og hun har også fått grøt til morgen og kvelds, men siste måneden har det begynt å bli ganske upoppis, så hun får brød til frokost nå. (med leverpostei på, det dekker jernbehovet, jeg spurte helsesøster) Avhengig av hvor sent vi spiser middag, så sper jeg på med litt grøt på kvelden, men da må hun få den mens hun sitter i badekaret og er bizzi med lekene sine der, ellers vil hun ikke ha! du kan også lage egen grøt, trenger ikke kjøpe de på ferdigpakke. Vanlig havregrøt går fint, om hun liker det. du kan jo ta i noen biter frukt, f.eks banan og ha på litt kanel, evt. syltetøy uten sukker eller ha i litt cottage cheese. Regner selvfølgelig med at det er grovt brød det er snakk om, så det nevner jeg ikke(eller nå gjorde jeg jo det da!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå