Gå til innhold

Da er jeg gravid igjen... denne gangen blir det abort.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gruer meg så veldig...har ikke lyst til å si det til noen heller (har kun sakt det til en venninde som ikke bor her i byen)

Skal på undersøkelse til uken for å se hvor langt jeg er på vei...

Dette er 2 gangen jeg blir gravid på p-pilla, jeg fatter ikke hvordan det går an!!! Har tatt pillene til samme tid hver dag.. rett og slett uflaks!!!

Hadde aldri sett for meg at jeg noensinne skulle ta abort, men denne gangen er det ikke noe å gjøre med. Jeg går på medisiner som er så kraftige at hvis jeg skulle ha båret frem barnet hadde h*n sannsynligvis ikke overlevd, og hvis h*n mot alle odds skulle ha overlevd hadde h*n blitt født med store hjerneskader.

Når jeg skulle begynne på denne medisinen (roaccutan) måtte jeg skrive under på at hvis jeg ble gravid MÅTTE jeg ta abort. Det er rett og slett ikke lov å beholde barnet.

Dette er så jævlig!!! Nå klarer jeg ikke å tenke på noe annet. Ser på min lille sønn og tenker at en pitteliten versjon av han ligger nå inni magen min :(

Skrevet

Uff, det der høres ut som en trist situasjon å havne i.

Kanskje du burde bytte til annen prevensjon som fungerer bedre på deg forresten?

Håper det går bra med deg selv om du må abortere.

Skrevet

Hei, du bør sette inn hormonspiral etter aborten, så slipper du å bli gravid igjen før du selv vil, skal være like sikkert som å sterilisere seg så lenge man ahr den og det er innenfor den tida de anbefaler.

Føler med deg, men desverre er det ikke alt man kan styre. Er selv kritisk til abort, men i ditt tilfelle så hadde jeg tatt abort selv hvis jeg gikk på den medisinen.

Skrevet

Uff så trist!!!!

Må være en forferdelig situasjon å havne i.

Sender deg gode tanker og varme trøsteklemmer!

Prøv å ikke tenke at det er enn liten kopi av gutten din, men en liten celleklump. Kankje det kan hjelpe?

Skrevet

Uff, ikke en lett situasjon å havne i:o(

sender deg en trøsteklem

Skrevet

Må være forferdelig å være i dine spor akkurat nå. Likevel gjør du garantert det som er riktig, selv om det for deg føles helt feil. Du vet innerst inne at du gjør det som er best for både deg, den ufødte og din sønn.

Lykke til, sender deg mange varme klemmer..

Skrevet

Uuuuuff så vondt for deg :((

Men det finnes ikke noen vei utennom abort for deg virker det som.

Eneste hvis det er vedlig veldig tidlig i svangerskapet og lege kontaktes raskt, men fortsatt er det jo en større risiko enn normalt for at barnet blir misdannet.

Når man går på roaccutan skal man helst bruke to presvensjonsmidler, mean skal gjøre alt man kan for ikke å bli gravid.

Skrevet

En forferdelig situasjon å havne i. Du vet du gjør det rette men det er helt sikkert grusomt vanskelig uansett. Jeg er som ugla, det skal mye til for å ta abort, men i ditt tilfelle hadde jeg også gjort det..

Vil ønske deg lykke til videre.. mange som kommer til å tenke på deg ser du. Klem fra meg :)

Skrevet

Jeg føler med deg!

Dette er IKKE din feil.

Det er nok en god grunn til at du må ha sterke medisiner, og babyen vil ikke ha det godt i magen din når du går på dem.

Du har også gjort det du kan for å unngå å bli gravid - men kanskje p-piller ikke er den beste prevensjonen for deg.

Skrevet

Skulle akkurat til å skrive som Lenesan at en bør helst bruke to prevensjonsmidler under behandling med Roaccutan.

En forferdelig lei situasjon du/dere har havnet oppi nå. Veldig trist å høre.

Vil anbefale at du/dere ved senere anledning bruker to typer prevensjonsmidler.

Skrevet

Tusen takk alle sammen <3

Nå har jeg lest litt på nett, og når alt dette er over blir det nok hormonspiral på meg.

P-pillene kommer jeg ihvertfall ALDRI til å stole på igjen!!!

Skrevet

Føler med deg. Det er forferdelig å havne i en slik situasjon. Husk at det er ikke din feil at du må fjerne dette barnet, for det kan aldri utviklet seg normalt med slik sterk medisin.

Jeg har selv brukt Roaccutane, uten den helt store virkingen, (bare masse bivirkninger),

(hvis du ønsker tips om annen behandling for plager, går ut fra at det er hudproblemer, så kan jeg anbefale hudlaser. Det har hjulpet meg 1000 ganger mer enn Roaccutane, og jeg hadde to kurer med Roaccutane. Men hudlaser, store doser med C-vit, B.-5, Omega 3, og sink og selen hadde større effekt enn den sterke medisinen. Jeg vet at det ikke var dette du spurte etter, men måtte bare tipse deg dersom du skulle ønske å slutte med Roaccutane. Da jeg gikk på dette fikk jeg heller ikke lov til å bli gravid i ett helt år etter at jeg hadde avsluttet medisineringen.)

Klem til deg

Skrevet

Hjelpes smile fjeset skulle andre veien :0(

Sender deg på ny en klem,du gjør det rette nå.Du må tenke på det som en spontanabort fordi det er feil med fosteret..Håper det går greit med deg, stor klem.

Skrevet

Til dere som skriver at det skal brukes to prevensjonsmidler, det såtr jo faktisk TRE!

Det skal brukes minst 1, helst 2 prevensjonsformer som supplerer hverandre, inkl. en barrieremetode, står det på Felleskatalogen...

Skrevet

Rart du ikke har skiftet prevansjon etter første "uflaks", spør du meg. Kanskje du har lært at pillen ikke er noe for deg? Unner deg ikke den situasjonen du er i.

Skrevet

Å herregud,stakkars deg:(

For en grusom situasjon å komme i:(

Håper det går bra med deg,både nå og etter aborten..

Skal tenke på deg!

Skrevet

Masselatter, og dere andre det trengst ikke å gni inn at en tabbe har skjedd..Hun har det nok vondt nok nå.

Skrevet

zadine:

Tusen takk for varme ord og gode tips ang hudproblemer:)

Jeg har gått på roaccutane i 1,5 mnd nå, men uten hverken virkninger eller bivirkninger. Sikkert litt tidlig å si enda. Men har allerede skrevet ned tipsene dine så har jeg dem i bakhånd hvis det ikke hjelper med roaccutan :)

Tusen takk!

kakemonstermosedamen:

Jeg skiftet p-pille type. Gikk på trionetta når jeg ble gravid første gang, den er nå tatt av markedet blandt annet pga at veldig mange som gikk på den allikevell ble gravide.

Fikk beskjed av legen min om at det ville være "trygt" med et annet merke (kan jo aldri være 100% sikker da men)

Men nå kjære deg har jeg lært... skal sette inn hormonspiral så fort alt dette er overstått.

Masselatterbletildatter (x2):

Jeg fikk beskjed fra min hudlege om at et prevensjonsmiddel var nok.... mulig du synes det er mitt eget ansvar å sjekke dette på nett, men dum som jeg er så stolte jeg faktisk på legen min jeg da...

Til alle dere andre:

Tusen takk for varme ord <3

Skrevet

Det var ikke sånn ment. Men hvem ville trodd det liksom, at man må 3 dobbelt forsikre seg.

Dårlig av legen å ikke ha informert henne om det.

Synes hun har havnet i en lei situasjon, helt klart.

Men på den annen side, med det medikamentet hun går på så har hun jo ei heller alternativ, barnet er mest sannsynlig ikke levedyktig. Det letter muligens byrden ørlitte granne. Kanskje.

Hun har iallefall min varmeste medfølelse, selv om det nok ikke virket slik i mitt forrige innlegg.

Skrevet

bimmelimm, jeg har lagt unger og ikke hatt tid til å svare igjen før nå.

Det var ikke tilsiktet deg, det var tilsiktet de som maste om at "du burde jo faktisk brukt 2 prenesjonsmidler", fordi jeg egentlig syntes det var litt teit å skrive akkurat det. Men ser jo nå at mitt korte innlegg ble akkurat like teit, det var ikke meningen.

Beklager.

Gjest Sauen venter jente nummer 2 =)
Skrevet

Utrolig trist situasjon :-(

Tenker på deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...