Gå til innhold

Hvordan rutiner har din 4-5 mnd baby?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm...var det å ha kontroll på rutinane då:P

Vaknar rundt 6:30-8:00 ein gong. Blir stellt og får mat(ca 9). Sove ei stund igjen etter det.

Mat (ca12) og sove litt.

Mat (ca 3)

Etter kl.3 søve han litt mindre, men som oftast blir det ein lur i 4-5tida ein gong.

Legging skjer mellom 6 og 9 men som oftast i seng kl.7. Får mat før natta.

Trur eg fikk med alt (klokke er noke som går skikkeleg i surr for meg..:P)

Han får forresten kun mm. Korleis er dagen der?

Skrevet

Gløymde nattmåltida. Han får mat då eg legge meg (11-12tida).

Og mat ein gong mellom kl.2 og kl 4, alt etter tid han la seg.

Mat igjen rundt kl.6 - 6:30.

Skrevet

Morgen ca 7-7.30. Bruker laaaang tid på badet med prat og kos. Spiser hver 2.-3. time hele dagen, og sover 1-3 timer etter å ha vært våken i 1,5 time. Legger seg ca 20.30 etter en smaksprøve på grøt og pupp. Spiser ca 4-5 og sover til 7-7.30 igjen:)

Skrevet

Skal vi se...det er lille som styrer rutinene her i huset.

I det siste har det sett omtrent slik ut:

ca 08:30 - står opp, bleieskift og morgenstell. spising

sover vel ca to-tre lurer i løpet av dagen (før siste legging)

Virker som han spiser ofte! i løpet av dagen. (kan nesten ikke være borte enn max en time)

Legger seg ca klokka 20:00

Spiser ca 23:30

Spiser ca 04-05...inkludert bæsjing og skift

Spiser ca 06-07

Er ikke helt med på så mye aktivitet om natta. Før kunne han sove 8 timer i strekk. Men men...det er han som er sjefen her i huset.

Skrevet

Her har lillegutt nå blitt 5 mndr... Soverutinene begynner nå å bli rimelig faste, men matrutinene har sklidd litt ut (mm er ikke nok for ham lengre, og da vil han ha mat oftere hvis han ikke får noe annet).

Han våkner ca 8-8.30, da står vi opp og tar morgenstellet. Han er stort sett ikke sulten med en gang, men 9-9.30 tiden er det på tide med mm. Etter dette sover han, er våken i ca 1,5-2 t mellom hver hvil, siste rundt kl fem. Har et lite sovedyr jeg, som trenger masse søvn. Etter jul har jeg ikke klart å få ham til å hvile lengre enn 30-40 min, og da klarer han ikke å være våken særlig lenge...

Ift mat, så får han som regel mm rundt 9.30 og 11.30 (litt før dersom vi skal ut på noe). I totiden får han mme eller mat (grøt, fruktmos el grønnsaksmos), da klarer han seg til 4-5 tiden før han vil ha mat (mm) igjen. I 18-18.30 tiden er det grøt, mm (så mye jeg har igjen) og toppes med litt mme hvis han ikke er mett.

Så er det kveldsstell, og han er i seng ca 19.00. Natten har variert endel, men nå ligger vi på ett nattmåltid engang mellom 03 og 06. :-)

Ser nå at det ser ut som om han spiser hele tiden, hehe... Han har tydeligvis høy forbrenning og er ingen tjukkas altså! ;-) Helt perfekt!

Skrevet

Gutten vår er 4,5 mnd, og her ser dagene slik ut, med litt variasjon fra dag til dag, selvsagt:

Våkner ca kl 8, tar ham opp i sengen vår og koser litt før vi står opp. Morgenstell, og mat ca kl 9 (han får bare mm). Sover fra 10-12. Mat ca 12.30, deretter stell, lek og kos. Sover fra 14-16. Mat igjen rundt 16.30, og så stell, lek osv igjen. Han sover ute i vognen på dagtid. Ca kl 17.45 - 18.30 sover han i vognbagen på soverommet. Etter det er det kveldsstell og eventuelt bad, og så mat igjen ca kl 19. Så leker vi litt, før vi har kveldskosestund med sang på gulvet i stua. Lille venn får sutt og koseklut, og så slår vi av en del lys.... Dette funker strålende, og han er god og sigen når vi legger ham rundt kl 20. Da sover han til ca 05, og får mat.

Har tenkt å begynne med litt smaksprøver på grøt om en måneds tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...