Gå til innhold

Å ha med barn på fødselen/sykehuset.

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring med å ha med seg barn (søsken) på sykehuset ved fødsel. Han er 4 år. Min samboer & jeg vil gjerne ha sønnen vår der rett etter at fødselen er ferdig, men har ikke mulighet til å ha med oss en barnevakt. Jeg vil jo gjerne ha far med inn på fødestua når det står på som verst. Vet noen om det er lakt opp til å kunne ha med seg barn på sykehuset? Om man kan få ekstra hjelp fra personalet? Skal føde på Ullevål.

Har noen hatt med seg sine egne barn under hele fødselen? Hvordan har reaksjonene til barnet vært? Dette er jo noe som skal være en positiv opplevelse & skal ikke bli husket som noe traumatisk av barnet.

Vil gjerne høre både positive & negative erfaringer/synspunkter på dette.

Fortsetter under...

Har absolutt ikke erfaring med dette, men ville ALDRI utsatt et søsken for det om det ikke var minst 16 år..

Det er uansett skremmende og traumatisk for en unge å se mamma ha så vondt. For vondt er det.. Og når en ikke tenker på annet enn seg selv i øyeblikket, så klarer man ikek ta seg av et lite barn.

Vet ikke hvordan sykehusene rundt om stiller seg til saken, men kan ikke drømme om at de har ressurser å sette inn som barnevakt..

De fleste sykehus tillater ikke at barn er til stede under fødsel og jeg er ganske sikker på at Ullevål er ett av denm (jeg skal selv føde der). Om de har noen barnevakt ordning kjenner jeg ikke til.

Et barn på 4 år er for liten til å skjønne hva som skjer og kan oppleve en fødsel som svært traumatisk.

Håper dere finner en barnevakt. Om dere har familie som bort langt unna Oslo så kan det jo kanskje passe fint om poden får dra på en liten "ferie" til bestemor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...