Gå til innhold

bra :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjempe bra at vi har fått et slikt forum :):)

jenta mi på 1 måne bruker freijkas pute og skal ha det til og begynne med i 3 månder.

Ganske leit å få telefon om dette, men ser positivt på det :)

Godt hun ikke var begynt å gå vertfall, og at det er noe som kan leges så tilig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til! Har du vært inne på Facebook og sett på gruppa Putekrigerne? 30 andre som er i samme situasjon som deg der. : )

Skrevet

Hei! Hvilke type bilsete bruker du? Vi har en sønn på 2 uker og er så i tvil om hva vi skal gjøre med sete, ingen passer jo!

Skrevet

Jeg har Graco. den vil passe en liten stund til, men må bytte den ut om ikke så lenge. Har ikke peiling på hvilken som vil egne seg etterpå =/

Skrevet

Hei!

Bare lurer på hvor du er til behandling med din lille?

Vi har nemlig fått en ordentlig aha opplevelse med dette av behandling av HD.

Min datter ble feilbehandlet lenge og skulle nå egentlig ha pute i 4 mnd til, og mulig operasjon i 3 mnd alder. Alt dette var jo bare tull.

Vi ble tipset her inne om Ute Imhof på barneklinikken i Oslo og Ortoped Carl Erik Næss på AHUS. Vi ringte dit med en gang og nå har vesla brukt strekkbandasje i 4 uker og kan mest sannsynelig ta den av om 1 uke.

dette fordi vi har fått rett behandling og vi trener masse om dagen.

Det gikk ikke opp for meg før jeg ble fortalt det, men det sier seg selv at muskler og sener bli temelig slakke og dårlige av at barnet skal være låst med pute/skinner/strekkbandasje i flere mnd.

Derfor trener vi flere ganger om dagen for å styrke disse senene og musklene, og forbedring over all forventning har det blitt. :-)

Så jeg anbefaller deg på det sterkeste å ta kontakt med Ute Imhof hvis du ikke bor så langt unna Oslo, dere vil få en mye bedre tilværelse. Vi gikk fra et rent pute "helvete" til å få en ny datter som verken skrek eller var sur. Hun ble stiv som en stokk av pute behandlinga og måtte rett og slett mykes opp, og det synes. De siste 3 ukene har hun gått fra å ligge på ryggen og kave til å snu seg rundt selv og dra seg bortover gulvet, snur på hodet gjør hun også!:-)

Nå hadde min lille også KISS som ofte henger sammen med HD!!

Uansett, LYKKE TIL!!!!!!

Har sendt deg PM ang pute og trekk!!:-)

Skrevet

PS: vi kjører gladelig de 2 t og 20 min inn til Oslo!!

Skrevet

ÅJ =/

Vi er til behandling ved Bodø sykehus. Så det er et godt stykke unna Oslo.

De sa det var utrolig lite det var snakk om så det skulle holde med pute i 3 mnd. Så er det ny ultralyd igjen når den tid kommer.

Vi trener mye når vi steller så hun får strekt på bena å sparket litt fra seg, noe hun liker UTROLIG godt :) Klart, det vil jo ikke gå opp i opp for hvor lenge puten er på... men det er deilig for henne.

så har vi vært på baby-treff og der var det en fysio. Hun viste oss noen øvelser vi kan gjøre med puten på så hun blir sterkere i musklene selv om puten er på :)

Men jeg skal være obs. på det du sier. så ser vi hva de sier etter 3 mnd. når ultralyden skal tas :)

Skrevet

Det er jo kjempe flott for dere.

Går sikkert kjempe bra med sin datter.

Er bare redd for at flere skal bli feilbehandlet ved det sykehuset vi har blitt, men det er definitivt ikke Bodø!;-)

Blir spennende å høre hva som skjer på ultralyden. Du må holde oss oppdatert på hvordan det går med dere fremover!:-)

Sender Pute og trekk til deg i morgen, for da skal vi ut å kjøre, på HS og vaksinere igjen ;-)

Skrevet

det skal jeg gjøre =)

takk,takk og lykke til i dag da :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...