Gå til innhold

Hodepine - hjelp

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå gått med konstant hodepine siden før jul, og jeg begynner å bli litt gal. Noen ganger er det så ille at jeg til og med våkner om natta av at det er vondt. Har tatt Paracet noen ganger, men det hjelper ingen ting, det gjør heller ikke litervis med vann eller å gå seg en tur i frisk luft. Har selvfølgelig prøvd det.

Er det noen av dere som har noen gode råd?

(vet det er en gutt der inne, men det får da være måte på :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139650075-hodepine-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

du må ta jern tabletter! gjerne sammen med c- vitaminer. det gjør jeg . har ingen hodepine. men går det ett par dager uten at jeg tar jern, får jeg en sånn dundrene hodepine, sinnsykt vondt!!!! c- vitaminet hjelper til så kroppen lettere tar opp jernet.. virker sykt bra :)

hadde samme problem forrige svangerskap, hjalp med jern da og....

skynd deg og kjøp!! ;)

klem maren

Du skal ALDRI ta jern uten å ta en blodprøve som viser at du trenger dette. Ikke bra for kroppen med for mye jern.

Blodprøve for å sjekke jernet:

Ved en analyse av ferritin i blodet får man et mål for hvor mye jern som finnes i kroppen. Det er vanlig å ta denne blodprøven ved første svangerskapskontroll, og vurdere behovet for jern etter det.

De norske anbefalingene er:

Dersom ferritin er < 20 anbefales jern i hele svangerskapet

Dersom ferritin er mellom 20 og 60 anbefales jern fra ca. uke 20 og

i resten av svangerskapet

Jerntilskudd:

Jerntilskudd skal kun tas etter anbefaling fra lege/jordmor.

Jerntilskudd fås kjøpt på apotek, dagligvare og helsekostbutikker. Spør jordmor/lege hvilken type jern de anbefaler.

Jern opptas best på relativt tom mage. Jernopptaket økes i selskap med et glass og appelsinjuice og fysisk aktivitet.

Hei,

eg også er plaga med hovudverk.. hatt konstant hovudverk sidan jul. Eg kunne vakne midt på natta og det grusomt!!

Eg har begynt på fysioterapeut som masserer nakke og skuldrar. Eg meinar at det hjelper då eg ikkje tek så mykje paracetar no. Eg har laga mi eiga lille oversikt når tid den "dukkar opp"... Eg har fått begrensa min hovudverk til at den dukkar opp i middagstida... og då går eg heim frå jobb og roar ned.... tidlegare så pressa eg meg og då låg eg heile ettermiddag/kveld.

Håpar at det vil hjelpe på og at eg slepp hovudverk når lillegutt kjem:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...