Shabby Cheap Chic Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 Sånn ca.... Har sett ett hus på finn huset er fnt det men ingen garasje.. Hmm...
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Me satte opp ein dobbel grimstad garasje i sommar, den har tre ekstra lengder så måla på den er 6.30m ganger 7.40meter. Det er rom oppe som er 1,89cm i høgda slik at det ikkje er målbart. Me kjøpte den på messe dagar og fikk den tilkjørt for 111 000kr. Det er med ein stor port, opnar, takstein, takrenner. Det er uten trapp opp, invendig, og golv oppe, det er slike ting dei tar seg godt betalt for og som du kan ordne billigare. Me måtte grave ut ein del på tomta også la me ny masse i heile innkjørsla. Prisen på alt sammen kom på ca 250 000kr, hvis ikkje meire....... Enda er den ikkje ferdig invending, skal isolere og ha gips på veggar og tak også var det trappa og golv oppe som må gjerast. Du må sjav kjøpe U-blokker som du støper fast på solen og boltar ned i den. Det er ein del ting som kjem utenom sjølve garasjen og det kostar. Er veldig enkelt å få satt opp dessa element garasjane da. Lykke til med garasjebygging!!
Shabby Cheap Chic Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2009 Virker som dere har en flott garasje:) Takk for svar... Er "bortskjemt" med garasje her vi bor nå.. Hehe men dette skal legges ut for salg denne uka.. Leiter etter enebolig.. Får se hva det blir til.. hehe.. Ikke lett å finne noe da.. Håper å finne noe vi kan bo i for resten av livet...
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Eg er veldig glad i garsjen!!!! Mannen min skal bruke den til å skru litt bil i derfor skal den isolerast osv. Og der for også dei ekstra lengdene, dei kostar jo flesk....... Det er ein stor og god garasje, også støpte me 2 meter ekstra på sida som ligger vegg fra vegen og der har me forlenga dragerane slik at me har plass til ved der. Får det kjørt inn med traktor på pallar der er eg bortskjemt hehe. Det er heilt supert å ha den plassen der for da har me veden under tak. Me har lyst til å sjå etter eit anna hus fordi det me bor i nå er gammalt og har ikkje "alt" på ei flate. Men det blir ikkje på nokon år enda for eg er student så me tåler ikkje meire lån enn det me har. Så garasjen kjem til å gjera nytte for seg mens me bur der;)
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Vi holder på å sette opp dobbelgarasje akkurat nå. Grunnmuren er på plass. Vi regner med at alt i alt kommer den på ca 240 000 med arbeid. Garasjen er 6mx7,5m og er en dobbelgarasje med bod, samt mulighet for lagring på loftet. Prisen gjelder: - arkitekt tegnet garasje, slik at den står til huset (som også er arkitekttegnet) - Strøm punkter innvendig og utvendig - vedlikeholdsfri garasjeport og dør - carport åpner Vi må også få tilkjørt masse i etterkant, men det ligger heldigvis inkludert i prisen på huset. Så den er grei. Kjøper man garasje hos byggmakker, eller grimstadgarasjene eller noe lignende. Så kan man få billigere garasjer. Man kan også velge om man vil sette opp garasjen selv osv. Men alt i alt, så må man huske på at grunnmur, elektriker og opparbeidelse av området (dersom det trengs) ikke er inkludert i disse prisene.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Me satte opp garasjen sjav også har me grave ut ganske masse og fyllt på att, tomt er gravd ut og fjerning av gammalt uthus. Han som grov for oss tok 30 000kr for det også kom fyllmassa, så kom betong til solen og det me trengte for å starte å setta opp elementa. Strøm får me inn til sommaren og det betalar me ikkje for, mannen min har gjort ein jobb for ein elektriker tidligare så dei byttar tjenester. Snakka med ein snekker som også setter opp garasjer og han sa at ein kjem sjelden under 200 000kr for ein dobbel garasje. Da er grunnarbeid på tomta inkludert. Me har jo gjort litt meire enn det da sida me har gravd ut ca 12 lastebillass med masse før me kom til tomta.........og det er ikkje inkludert i prisen med ein entrepenør. Så om me hadde komme noko billgare ut av det er eg usikker på grunna alt det andre me måtte gjera samtidig. Så slik så trur eg ikkje at det var så ille alikevel.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Jeg fant også et hus for ikke lenge siden som ikke hadde garasje. Men fant ut at det ble for mye å sette opp selv når en må regne med 200-300 tusen. Men fant et deilig hus med carport som lett kan gjøres om til garasje. Manger bare en halvvegg og port så er det garasje.
Shabby Cheap Chic Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2009 Ja kommer nok til å finne ett hus med dobbelgarasje vi.. Blir mye penger å legge ut når man allerede skal kjøpe hus,.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå