Gå til innhold

Handicap parkering...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har nå fått Handikap skilt, men aner ikke hvordan jeg skal bruke det..

Utenfor jobb her er det et kjøpesenter, med max parkering mot avgift i 30 min. Kan jeg stå der hele dagen gratis?

Det er et parkeringshus her, men kan jeg parkere der gratis? Hvordan kommer jeg meg i såfall ut??? (Det er jo sånn lappe som man må trekke og betale før man drar..)

??

Skrevet

Burde du ikke få litt info om det når du får et slikt skilt? Uansett; jeg tror ikke det betyr at får stå gratis. Men du har rett på å stå på handikapplassene som er som regel mer hendig plassert.

Jeg ser på et handikapplassene på senteret her at det står lapp om at de også skal betale. Så gratis er det nok ikke...

Skrevet

Det er gratis, så lenge det ikke er privat parkering.

På arkene som jeg fikk med kortet, står det at det er avgiftsfritt overalt,

både på soneparkering, vanlig parkeringsplasser som har avgift og på handicap plasser, samt at man kan stå utover de tidene som er angitt på skiltene.

Men det sto ikke noe om parkeringshus..

Skrevet

ok - jeg kan ikke noe om det., men siden jeg så den lappen på handicapplassene på senteret trodde jeg ikke det. Lappen har sikkert kommet da ingen med handicaplapp betaler fordi de ellers kan stå gratis. Tåpelig at et senter plutselig da skal ha betalt. Øker forvirringen! Håper du finner ut av det du lurer på. Jeg vet dessverre ikke noe om sånne ting. Bare svarte fordiom... hehe ;-)

Skrevet

Den er god ja, hehe

Bare forvirrende for meg også, siden jeg vet så lite om det fra før..

Kanskje et privat parkeringshus ved deg da, hvor man MÅ betale avgift uansett.. Men lurer på hvordan de har kommet seg ut tidligere uten å betale da? hehe ;) Litt sneaky..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...