Gå til innhold

den femte barnesjukdommen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den finnes ikke. Det er den fjerde du mener.

Skrevet

når eg ringte barnehagen igår ,for å si att tulla mi ikkje kommer så spurte ho om vi var syke,mn nei sa eg.vi tar bare en kose dag hjemme.då sa ho at det var like greit,for det gjekk den femte barnesykdommen på huset.

mn hva er den 4 da?hva er symptomene?

Skrevet

Jovisst finnes den femte barnesykdommen!! Den er forårsaket av parvoviruset, og barn som blir smittet får gjerne lett utslett og feber. Det du må passe på å gjøre nå er å komme deg til lege og ta blodprøve for å sjekke om du har fått det eller om du har antistoffer mot det. Den 5. barnesykdommen er nemlig FARLIG for gravide! Og den smitter før den bryter ut, så skynd deg til legen.

Skrevet

eg er ikkje gravid..heheh..fikk mi 2 den 22 okt.har bare ikkje forandrett nick.

har bare ei jente på 2år og 8 månader og hun har vert så mye sjuk no å har ikkje så veldig lyst att hun skal bli sjuk ijen..

Takktakk..då vet eg litt mere

Skrevet

Den femte barnesukdommen er vel feber og utslett, er det ikke det da? Feber i noen dager, så får man et karakteristisk utslett i kinnene. Rødt og vablete liksom. Ikke noe farlig for barna:) Storebror her hadde det når han var ca. 1,5 år tror jeg. Merket ikke så mye til det, bortsett fra detrare utslettet han hadde i kinnene ganske lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...