babysoon? Skrevet 16. februar 2009 #1 Skrevet 16. februar 2009 ,,, å huff og huff dette gruer jeg meg litt til.... Er det spesielt å stikke seg selv? det er den delen jeg gruer meg til,,, liksom sette den spissen inn i magen. (flesket) Når på dagen er det best å ta den, noen med erfaring på det?
Olianna Skrevet 16. februar 2009 #2 Skrevet 16. februar 2009 Vet du det går så fint! Gjør ikke vondt altså! Og jeg er skikkelig pysete, og hater sprøyter. Hva slags medikament skal du ta? Jeg brugte puregon, og den anbefalte de å sette om morgnen. Tok den kl. 08 jeg. Lykke til!
Rose69 Skrevet 16. februar 2009 #3 Skrevet 16. februar 2009 Jeg har litt sprøyteskrekk så mannen min satt sprøytene på meg de første gangene.Men det var faktisk ikke så vondt, så nå gjør jeg det selv. Og det er ikke så vondt å sette sprøyter rett i flesket.J synes d r værre i årer. J tok sprøyta på kvelden, før jeg la meg.D r viktist at man tar den til samme tid på døgnet. Les pakningsvedlegget nøye før du/han begynner. Dette går nok bra skal du se :-) Lykke til!
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 16. februar 2009 #4 Skrevet 16. februar 2009 Hei Babysoon, Olianna og Rose39. Jeg skal starte med sprøyter på torsdag og klarer ikke helt å se for meg at det skel gå helt greit å stikke seg selv i magen... Men da jeg hintet til min kjære om at han kanskje kunne hjelpe meg, ble han helt blek! Har nå lest grundig gjennom alle vedlegg jeg finner og er så klar jeg kan bli. Det skal jo bli så godt å komme litt videre i prosessen også! Er lei av å stresse med å huske spray, gjemme meg unna for å ta den og å komme med undsyldninger for at mobilen får veska til å hoppe rundt flere ganger om dagen. Så sånn sett kan jeg ikke vent e med å stikke i vei! Har også hatt div bivirkninger gjennom de siste ukene, det kan jo hende at det blir mindre av dem også!!! Blir spennende å høre hvordan det går for deg i morgen, Babysoon! Del gjerne erfaringene med en som ligger rett bak i løypa!
babysoon? Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2009 jeg har tatt frem denne "pennen" jeg skal stikke meg med nå, og lest pakningsvedlegget nøye.. hehe... det er vel bare å hoppe i det... MEN så har jeg ett problem til... mensen er ikke kommet. og jeg mener sykepleieren sa at den burde komme før jeg begynte på sprøyter..? Så jeg får ringe sykehuset å høre i morgen. har du fått din mens bobbygil? kom den litt seint evt? jeg har murringer, men ingen anntydning til noe rødt.. så får vi se i morgen da, om jeg får satt den første sprøyten! lykke til på torsdag! hvor holder du til, bobbygirl? Vært gjennom dette før?
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Joda, har hatt blødninger. Kom til omtrent vanlig tid, men varte to-tre dager lengre enn det pleier og gjorde mye mindre vondt enn jeg er vant til. Sikkert lurt å ringe sykehuset for å være på den sikre siden! Dette er vårt første forsøk, aner virkelig ikke hva jeg driver med, men syns jeg lærer mye her inne. Vi hører til Riksen. Har vært gjennom en endometriose-lap der i høst og så bar det rett til IVF-avdelingen, gitt!
babysoon? Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #8 Skrevet 17. februar 2009 Ja i dag sette jeg første sprøyte stikk, mensen kom i natt, så jeg antar at det er ok. ringte ikke sykehuset siden den kom, men i pakningsvedlegget står det jo at vi skal begynne på sprøyte syklus dag 2 el 3.. vet du om det spiller store rollen?? MEEEN, over til stikket! IKKE noe vondt i det hele tatt, der har jeg gruet meg uten grunn, gitt... hehe, kjente ikke at jeg stakk en gang! veldig rart igrunn... Så nå teller jeg bare ned dagene til jeg skal inn på sykehuset for kontroll og forhåpentlig viss uttak og slikt Lykke til med stikkinga, ikke gru deg!
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 17. februar 2009 #9 Skrevet 17. februar 2009 Så bra at det ikke var vondt! Er det Puregon du bruker? Jeg gleder meg veldig til å begynne å stikke, da er det ikke lenge igjen før kontroll og uttak. Det blir spennende tider framover for oss! Jeg er som sagt nybegynner, vet ikke om det har noe å si om mensen din kom såpass sent. Men krysser fingrer og tær for at du skal få mange flotte egg! Er det lenge til du skal på kontroll? Jeg starter med sprøyter torsdag og skal på kontroll onsdagen etter. Har vel hørt at det er vanlig å gå på sprøyter 8-12 dager, men da er jeg redd jeg må ha mer medisin... tror ikke jeg har fått for mer enn 6-7 dager.
babysoon? Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #10 Skrevet 17. februar 2009 jeg bruker gonal-f.. jeg krysser også alt som går for fine egg, for oss alle jeg startet i dag, og skal på kontroll fredagen etter. skal gå på sprøyter i 10 dager. jeg har fått 2 pk med medisin som skulle holde til de dagene... så nå er det bare og vente, håper ikke de værste symptomene viser seg, har vært heldig så langt med sprayen.. tvi tvi på torsdag
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 18. februar 2009 #11 Skrevet 18. februar 2009 Hei bobbygirl:) Vi er visst ganske så likt i løypa! Mitt første IVF-forsøk.Jeg har nå brukt Suprecur nesespray i 3 uker, starter på Menopur fredags kveld. Gruer meg no sinnsykt!!!!!Men gleder meg også på en måte, det betyr jo at vi er langt uti prosessen!! UL-og blodprøvekontroll på Riksen 25 feb. Det blir spennende:) Fått tildelt uke 10 til uttak hvis alt går som det skal.. Masse lykke til:) Følger med på deg, jeg!!! Klem og lykkeønskninger fra
jente1981søskenforsøk Skrevet 18. februar 2009 #12 Skrevet 18. februar 2009 Hei bobbygirl og snuppis 74! Leste innleggene deres og er i samme situasjon som dere. Dette er vårt første forsøk. Jeg skal starte med menopur sprøyter imorgen, ul og blodprøver tirsdag 24.02 på riksen. dette er spennende. Tenker også at endelig er man litt på vei i prosessen, har vært så lang ventetid for oss. Jeg har gått få dager på nesespray og skal ha minimal dose med sprøyter siden alt er bra med meg, og vår utfordring er hos mannen. De går fysisk inn å henter ut sæden, så vi er virkelig involverte begge to;) Lykke til begge to, bare å krysse fingre og tær!!!
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 18. februar 2009 #13 Skrevet 18. februar 2009 Hei jente1981:) Ja, det er en fryktelig spennende tid framover for oss nå.. Blir spennende å følge med på deg, godt å vite at det er andre som er like langt i prosessen som en selv...utveksle bekymringer,erfaringer o.l. Lykke til med Menopur i mrg. Fortell meg hvordan det var, please??? Jeg gruer meg no voldsomt til å sette sprøyter!Har ikke sprøyteskrekk i dert hele tatt, men er redd for å gjøre noe feil hvis du skjønner...Redd jeg skal gjøre feil med blandingen ogi kke få det helt til..Håper du kan skrive litt om hvordan det går i mrg...:)Jeg skal ha lav dose med Menopur. 75 IE. Håper at noen av Suprecur bivirkningene gir seg ved sprøytestart, for nå sliter jeg virkelig med formen..var hos legen i dag, sykmeldte meg i 3 dager, han syntes at jeg trengte litt hvile og avslapning. Hatt hodepine hver dag i 3 uker og generellt svimmel og slitenfølelse hele tida..så i dag svikta jeg jobben...en sjefen min(som er overlege) har full forståelse for min situasjon).... Masse lykke til jente1981, vi holder kontakten:):)
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 18. februar 2009 #14 Skrevet 18. februar 2009 Hei, hei! Så hyggelig å treffe flere i gang med første forsøk! Jeg har ligget to dager på sofaen med en UTROLIG hodepine. Håper sprøytene kan gjøre noe med den... Føler med deg snuppis, hvis du har hatt det sånn i tre uker. I forhold til dere skal jeg ha en skikkelig hestekur -300 IE Puregon daglig til å begynne med, så 225. Så blir det forhåpentligvis uttak og innsett i uke 10 for meg også. Så det er nok å både glede seg til og bekymre seg over. Vi får holde hverandre oppdatert på det som skjer! Nå skal jeg legge meg igjen, hodet kjennes som det skal revne. God natt!!
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 18. februar 2009 #15 Skrevet 18. februar 2009 god bedring, og sov godt:)
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 19. februar 2009 #16 Skrevet 19. februar 2009 Da er jeg litt mer erfaren og kan trøste dere andre med at sprøytestikket ikke var stort å grue seg til. Tok meg sammen, monterte sprøyta og fikk det gjort. Litt sånn"utafor meg selv"-opplevelse, men nå gruer jeg meg ikke til neste sprøyte. Måtte til og med gjøre det helt alene, samboeren er forsinket pga snø på Gardermoen. Men jeg tok saken i egne hender og er faktisk ganske fornøyd med at det gikk så og si smertefritt!!! Jippi- et skritt nærmere uttak!!! Og hodepinen er ikke så ille i dag heller. Vi snakkes!
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 19. februar 2009 #17 Skrevet 19. februar 2009 Så flink du har vært:) Gleder meg til å få den første sprøyta unnagjort i morgen kveld-gruer meg...synes det virker så innvikla med Menopur. Har lest bruksanvisninger en million ganger, så mer forberedt greier jeg ikke å bli......Lykke til med videre stikking og UL:)
bobbygirl♥♥m/tvillinggutter Skrevet 19. februar 2009 #18 Skrevet 19. februar 2009 Jeg er sikker på at du klarer det! Det er alltid første gang som er værst med alt, om to-tre dager stikker vi i vei som vi aldri har gjort annet. Menopur er kanskje litt annerledes? Puregon var bare å sette på plass i pennen. Ganske greit å følge tegningene. Fortell om hvordan det går i morgen! Og masse lykke til : )
snuppis74. 3.IVFuke51 ♥ ♥ Skrevet 19. februar 2009 #19 Skrevet 19. februar 2009 takk:) Uff,ja...det er bare det at det er bittelitt skremmende å sette sprøyte på seg selv..Menopur må blandes og suges opp i ordentlig sprøyte..litt mye styr,og det er det jeg gruer meg mest til ....I løpet av helga er vi mestere i stikking begge to!!:):)Fortsatt lykke til med stikkinga:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå