Gå til innhold

Dere som ammer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takker babyene deres ja til pupp uansett når den blir tilbudt?

Her blir lillemann rasende dersom jeg forsøker å legge ham til uten at han er sulten. Jeg som trodde babyer sa ja takk til pupp nesten uansett :\

Han vil aldri "koseamme" - gjør seg ferdig med spising på toppen 5 minutter, også må det skje noe nytt.

Sånn har han alltid vært - er nå 3,5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, er hun ikke sulten så vrir hun seg bort.noen ganger har jeg "lest" henne feil, jeg tror hun sutrer fordi hun er sulten, så legger jeg henne til og hun vrir seg bort - så har det vist seg at hun bare er trøtt og vil sove.

Skrevet

Her i gården er puppen bare viktig hvis hun er sulten. Og hun må helst ikke ha spist på tre til fire timer. Da vi tok vaksine trakk de andre mødrene bare opp puppen, så roet babyene seg ned, mens min jente ble hysterisk fordi jeg prøvde å gi henne mat når hun ikke var sulten:)

De er nok veldig forskjellig de søte små:)

Skrevet

Haha, ja - sånn var det her også. Helsesøster sa at jeg burde sitte klar med puppen etter sprøytestikkene, men det gjorde jo alt enda verre. Pupp er verken kos eller trøst - kun mat!

Er nesten litt misunnelig på de mammaene som kan sitte leeenge å amme - det er jo så koselig. I tillegg til at det er en av de få gangene jeg virkelig er avslappet. Men neida, her skal ting skje hele tiden - og kosing generelt er ikke greit lenger...

Skrevet

men jeg begynner faktisk nå å se en fordel med dette. Hun er seks mnd om en uke, og har nå begynt å ikke trenge mat om natten lenger. Kanskje det går lettere med nattavvenning for oss siden de faktisk ikke ammes for kosen sin skyld...bare en tanke:)

Skrevet

Åh, ja det hadde vært deilig om det kom noe godt ut av det :)

Her ammes det hver annen time gjennom hele dagen, og hver 3.-4. time om natten foreløpig.

Blir spennende å se :)

Skrevet

Jeg har samme problemet. Han blir hysterisk av og til når jeg legger han til. Har trodd at det har vært at han ikke var sulten, men etter å ha lest dette er jeg mer sikker. Men noen ganger tror jeg at det er fordi han er FOR sulten og det ikke går fort nok for han, for han roer seg etter en stund.Er ganske frustrerende når dette skjer på natten.

Skrevet

Jenta mi blir veldig utålmodig og skriker hvis hun er sulten, og jeg er sen å legge henne til, eller sen å bytte pupp. Hun kan også noen ganger spise kjempefort (5 min) og andre ganger ligge lenge å kose, slippe å skravle litt innimellom, eller sovne med puppen. Men hvis jeg prøver å tilby pupp når hun ikke er sulten, eller vil noe annet, blir hun illsint:) Da er det bare å vente en halvtime eller en time før jeg prøver igjen.

Skrevet

Snuppa vår var helt GAL etter pupp frem til hun var 3mnd, da kunne jeg tilby den når som helst hvor som helst og hun "kastet" seg over den uansett. Omtrent på dagen hun var 3 mnd var det plutselig HELT uaktuelt!!! Skjønte ingenting til å begynne med, ble nesten litt bekymret, men har nå skjønt at hun rett og slett blir sint hvis jeg drar de frem og hun ikke er sulten eller ganske trøtt (hun ammes ofte i søvn).

Ikke alltid så lett å skjønne hva hun mener enda, da vi ikke har noe fast spisemønster, men hun vet å gi beskjed om det blir feil iallefall, så jeg lærer vel etterhvert! *ler* Hun er 14 uker imorgen forresten.

Skrevet

Her er puppen kun for mat, ikke noe kos. Han har så og si aldri sovnet ved puppen!! Netsen litt trist, men også veldig enkelt og effektivt:)

Om det på kvelden er gått en time siden sist måltid, og det er leggetid, kan jeg bare glemme å fylle opp han før natta. Er han ikke sulten er han ikke sulten. Rett og slett.

Skrevet

Gutten min er 6 måneder og det har vel foreløbig ikke skjedd at han ikke vil ha pupp. Han tar imot når som helst. Er egentlig veldig sjelden han slipper puppen også. Han kan slutte å suge, men fortsetter å ligge der med puppen i munn. Jeg var litt bekymret en stund fordi jeg trodde at han egentlig aldri ble helt mett siden han aldri slapp puppen.

Her hjelper puppen mot alt, både sult, smerte (etter vaksiner f.eks) og trøtthet.

Skrevet

Førstemann var som din, hun ville bare spise og bli fort ferdig og så ligge i fred eller bli lekt med.

Minsten er en kosepupper som hadde hengt i puppen konstant om jeg ikke hadde sagt nei hehe.

De er forskjellige disse ungene :) personlig synes jeg det er litt mer slitsomt med en som helst bare skal puppe hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...