Gjest Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 hun er seks uker gammel. vi var i familieselskap i ca 3 timer. vi var vel ca 16 stk pluss tre barn som var helt hypre. mini gikk flere ganger på rundgang.. hver gang jeg snudde ryggen til så var hun på vei videre. så til slutt så overhørte jeg alle som maste om å holde henne å bare satt å nynnet rolig mens jeg vugget henne.. merket at hun ble veldig stressa av alt maset.. da vi kom hjem var hun nesten utrøstelig..skrek og bar seg.. samboeren som er veldig flink til å roe henne fikk henne til å sove etterhvert.. neste gang skal vi virkelig begrense tiden i selskap. for jeg er jo matt i hodet selv..
Lillepusen-78 Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Huff, ikke noe moro... Jeg opplevde det samme da jeg var innom jobb for å vise frem vidunderet. Han var ca 3 mnd da. Han gikk på rundgang, fra det ene fanget til det andre. Da han havnet hos kollega nr 7 eller noe, så ble han helt hysterisk. Har aldri sett ham sånn, verken før eller siden. Klarte ikke roe ham, så måtte bare putte ham i vogna og gå hjemover (han sovnet med det samme, men jeg hadde jo helt vondt).
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Sånn er tulla mi ennå, og hun blir straks 4 mnd. Det er altfor masse inntrykk for de små at de blir rett og slett tussete i hodet sitt, stakkars! Jeg pleier å bare si til besøket; Nei nå er det nok kasting på babyen, nå får hun komme til mammaen sin så hun ikke blir helt umulig i natt.. Med mindre noen av dere har lyst å være med hjem med en som skriker i flere timer...? Hehe, høres kansje litt kvast ut, men familien min kan være ganske pågående. Om hun er slik flere ganger så kan det hjelpe å ta seg et bad sammen med henne om du har badekar, evt dusj da:) Det hjelper på vår tulle:)
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 de trenger jo masse ro rundt seg de små.. så det er jo ikke rart da.. er nok litt dumt av oss å ta "hensyn" til alle som vil se lille. er jo lille vi skal ta hensyn til.. så da får de heller bare vente med å se de syns jeg..
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 min familie er også veldig pågående å blir veldig fort fornærma, men jeg kjenner jeg gir fullstendig blaffen i det etter å ha sett henne sånn..
Gjest Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Høres ut som om den lille rett og slett var stressa ja! Skjedde med mine også da farmor inviterte heile familien til kaffi da vi var på besøk før jul... Fy for et styr! Hyling og skriking, dei roa seg ikkje før alle var gått... Vanskelig for enkelte familiemedlemmer å forstå at det er små babyer det er snakk om. Små babyer som trenger litt ro og som ikkje tåler å få for mange inntrykk inn på en gang... Hardt å vere liten!
Labambie Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Ja, hun ble nok overstimulert og det er fort gjort i den alderen. For mange inntrykk og ikke nok tid til å bearbeide...
Lotta med novembergutt Skrevet 16. februar 2009 #8 Skrevet 16. februar 2009 Sånn er min også, og når jeg forsiktig forsøker å hinte frempå om at det kanskje blir litt for mye for ham, så titter de dumt på meg og synes jeg overbeskytter han. Sier at han må lære seg og venne seg til nye mennesker og nye steder og det å ha folk og lyder rundt seg. At jeg ikke må skape en porselensdukke :\ Så jeg har blitt litt i tvil om jeg kanskje beskytter han for mye, men har kommet frem til at jeg vet best hva som er bra for min baby, og han tåler rett og slett ikke så mange mennesker av gangen enda.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 16. februar 2009 #9 Skrevet 16. februar 2009 Skape en porselensdukke?! De har tydeligvis glemt hvordan det er å ha baby.. Jeg syns de skal lære seg å venne seg til nye mennesker og stedet og slikt, MEN i sitt eget tempo! Og det trenger ikke å skje i løpet av babyens første halvår.. Og ja, vi kjenner babyene våres best. Så da vet vi også hva som er best for dem. Sånn er det bare:)
Nattinatta Skrevet 16. februar 2009 #10 Skrevet 16. februar 2009 ja slik har vi det for tiden også... og her er han 6 mnd! har blitt slik mer i det siste. når han var på din sin alder hadde han kolikk, så da var vi ikke ute på selskaper, hehe... her blir han bare krakilsk når han er sammen med mange mennesker, særlig i en liten leilighet. han gråter fra vi kommer til vi går, og gråter på seg feber nesten... også er han kjempe blid når vi kommer hjem. jeg er ganske sikker på at det blir for mye inntrykk og stimulering av folk. det er ikke noe moro... og folk tror jo at vi har den skrikeungen.. men vi har jo en super unge!! men han liker alle best bare mamma'n og pappa'n sin.
*LilleTroll + spira Skrevet 16. februar 2009 #11 Skrevet 16. februar 2009 Snuppemor på 9 mnd blir og helt utslitt etter møte med mange mennesker, det er mange inntrykk å ta inn over seg for de små... og etter hvert som de blir mer mobile og "oppegående" blir inntrykksflommen jo bare større.. Nå begrenser tiden seg selv ettersom hun ikke har sjans til å sove i selskap, alt for mye interessant som skjer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå