Hepa85 Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Hvor tidlig er det vanlig å begynne med litt fast føde? Tenker på den aller tynneste grøten som man vel begynner med. Jenta mi er bare 7 uker så er jo en stund til enda, men lurer sånn ca på når hun kan begynne med det? Hun får nå kun mme
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Det er anbefalt å vente til de er 6 mnd. Men tror de fleste med flaske-barn(om jeg får lov å kalle det for det) Begynner rundt 4 mnds alderen.. Da er det lurt å begynne med en grøt som ikke er så hard for magen..
Hepa85 Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2009 4 mnd høres jo veldig greit ut. Det er ikke så altfor lenge til! Blir en ny utfordring å begynne med grøt. Får vel snakke med min mor om hvordan man lager grøt har melkeintoleranse selv, så jeg har faktisk aldri kokt grøt. Men kan magen være for ømfintlig for grøt? Eller hvofor venter de med brystbarn lenger før de begynner med det?? Har det noe med at de ikke skal ha for mye av erstatningen heller?
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 start med risgrøt, den kan du blande ut med morsmelkserstatning. altså barne risgrøt fra nestle. og det står enkelt på pakka hvordan du blander den ut.
Gjest Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Ville heller starta med mais-grøten eg, den er meir skånsom mot magen Du bruker mme (100 ml på en porsjon) og blander ut med ca 3/4 pulver, er veldig lett! Men første veka skal du kun gi smaksporsjoner, dvs begynne med ei ts og justere sakte opp til en porsjon Begynte med grøt når mine to var 4 mnd (litt før faktisk), gikk kjempebra! No er dei 5 mnd og får grøt både morgen og kveld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå