Gå til innhold

Er vegetarhamburger (soyaburger)sunnere enn vanlig hamburgere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Å er soyais sunnere enn vanlig fløteis?

Kan man legge på seg av posesuppe?

Hva slags mat bør man spise for å gå ned mest mulig med lite trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Umm... det kommer ann på hva som er i burgeren! Veggismat er ikke nødvendigvis sunnere enn vanlig mat med tanke på fettinnhold. Men det er klart du kan lage bønneburgere hjemme som er kjempesunne! Pøs på med forskjellige bønner, rotgrønnsaker, havregryn, potetmel og krydder til passende konsistens.

 

Hvis du vil gå ned i vekt med minst mulig trening må du spise kalorifattig mat; mye grønnsaker, kjøtt med lite fett, ingen fete meieriprodukter, grovt brød, ingen fete pålegg (kalkunpålegg er godt), ikke bruke mye smør eller olje når man lager mat, IKKE frokostblandinger (masse sukker) osv. Det er ofte mye mindre komplisert enn man skulle tro. Brus er største synderen i dag tror jeg, ligg unna den både med og uten sukker.

Men hvorfor vil du trene minst mulig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps: posesuppe inneholder glutamat som sies å forstyrre hormonene slik at kroppen ikke kjenner at den er mett. Man blir i følge de som sier det altså mer sulten av å spise posesuppe. Jeg styrer unna pga masse kunstige stoffer og det er utrolig mye bedre å lage suppe selv fra bunnen, og ikke så vanskelig når man får dreisen på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg liker ikke å gå på treningstudioer..Eneste treningen jeg liker er å jogge og gå lange turer..

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at treningsstudioer er kjipe. Men turer, jogging og litt styrke hjemme gjør like bra det! Jeg lurte på om du kanskje hadde medisinske årsaker til ikke å trene, for man blir mye finere i kroppen hvis man trener og går ned i vekt. Jeg har gått fort ned i vekt siden fødselen, men ikke trent og jeg er blitt kvapsete:(

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...