PrettyPink Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Hei. Jeg har et ganske dumt spørsmål. Vi har nå fått laminatgulv i vårt nye hus og jeg sliter med å vaske det. Gulvet virker seigt etter vask. Hva skal jeg bruke å vaske med?? Har brukt bittelitt salmiakk og det virket ikke, div. såpe produkter. Til og med flisene blir seige. Er jo ikke noe moro med nyvaskede gulv når de viker seige. Tips mottas med takk!!!
camosilla Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Du skal bruke syntetiske vaskemidler, som Ajax og Jif og sånn. Ikke grønnsåpe!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Microfibermopp og rent vann uten såpe. Enjo er bra (men forholdsvis dyrt - kan uansett bruke moppene med såpe også dersom man faller for "fristelsen"). Kan være litt "trått" å vaske med i begynnelsen til alle gamle såperester er fjernet, men skal bli veldig bra etterhvert )
It's all about me Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Microfiber og kaldt vann holder.
Shabby Cheap Chic Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 IKKE bruk grønnsåpe.. Da blir det seigt.. Jeg bruker Ajax og eventuellt en dråpe zalo i vannet...
trillemamma Skrevet 15. februar 2009 #6 Skrevet 15. februar 2009 Jeg har spurt om det tidligere og har fått til svar at laminat er umulig å få rent. :-( Jeg vasker og vasker, men jeg får det aldri skikkelig rent. Jeg har prøvd Ajax, grønnsåpe, laminatrent (kjøpes på Rema) og nå bruker jeg en dråpe med Zalo i vaskevannet. Jeg tror faktisk det beste er mikrofiber, men jeg synes moppene blir så veldig fort slitt.
It's all about me Skrevet 15. februar 2009 #7 Skrevet 15. februar 2009 Laminaten på kjøkkenet blir da helt rent med microfiber og vann el. Jif våtmopp. Så da er det nok forskjell på laminat også...
trillemamma Skrevet 15. februar 2009 #8 Skrevet 15. februar 2009 Da skal jeg teste ut Jif, det har jeg faktisk ikke prøvd ennå.
It's all about me Skrevet 15. februar 2009 #9 Skrevet 15. februar 2009 Ser nå at jeg skrev Jif våtmopp, mente de engangsvåtmoppene. Men av microfiber så bruker jeg Jif sine der også.....
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 15. februar 2009 #11 Skrevet 15. februar 2009 For all del, uansett hva du bruker så IKKE bruk GRØNNSÅPE!!!!!!! Vi har laminat selv og gjorde den tabben engang.... Legger seg som en hinne oppå. Jeg bruker vann, zalo eller laminatrent fra rema 1000.
Mrs. Bouquet Skrevet 15. februar 2009 #12 Skrevet 15. februar 2009 Kun VANN! Men du må nok vaske det flere ganger for å få bort alt av såperester. Det blir lettere og lettere å vaske over gulvet etterhvert. Det er som oftest såpe som gjør gulvene seige, og det seige trekker til seg skitt slik at det blir værre og værre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå