Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Hei, Jeg og min mann har delt permisjonen slik at vi den siste delen av permisjonen deler denne. Han jobber 2 dager pr. uke og jeg jobber 3 dager pr. uke. Han er dermed hjemme 3 dager pr. uke og jeg hjemme 2 dager pr. uke. Nå har han fått et vondt ben og trenger både behandlig og ro en periode på 2-3 uker. Han har hatt samme symptom for et par år siden. Hva skjer da med permisjonen hans? Hvis han er hjemme symemeldt får jo ikke han brukt sin del av permisjonen. Kan den da benyttes senere (forskyves) eller vil han gå over til sykepenger fra sin arbeidsgiver de dagene han skulle jobbet og permisjonslønn for de dagene han skulle vært hjemme?
Gjest June Elisabeth & Tiril Aurora Skrevet 24. februar 2009 #2 Skrevet 24. februar 2009 hei. min situasjon er litt annnerledes men kanskje den kan gi deg noen svar. jeg ble sykemeldt i min permisjon pga bekkenløsning. legen måtte skrive erklæring i tillegg til sykemelding om at jeg ikke kunne ta meg av tiril. min samboer tok over min permisjon. jeg kunne og valgt å utsette min permisjon til jeg ble frisk men det var uaktuelt i mitt tilfelle da jeg trengte hjelp med lillemor. er ikke så lett å få dette ut av nav ansatte- men jo mer man maser jo mer løsner de opp:) arb giver må vel betale sykepenger de første 15 dagene han er hjemme tror jeg- etter det betaler nav. når han er frisk vil han igjen gå over på perm penger fra arb giver/nav. lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå