Gå til innhold

beste tøybleier???

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenker å bruke tøybleier på minien og vil så gjerne ha alt klart før den kommer.. hvilke bleier er å anbefale??

har inntrykk av at mange prøver seg frem, til de finner den rette, men har så lyst å treffe blink med en gang...

så hvilke bleier er dere mest fornøyd med, og hvorfor??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det slik at noen bleier nok ikke passer like godt til alle siden det er forskjell på passformen til ungen :) Men vi har noen favoritter:

Lommebleiene fra Muksut (kjøpes på stellerommet.no) er favoritten, de sitter godt på, er kule, borrelåsen er ikke for stiv (og den løsner ikke i vask), og det er naturmaterial nærmest huden :) Vi stapper de med bambusinnlegg fra Babeco (babeco.co.uk).

Er også godt fornøyd med BumGenius Onesize lommebleier, god passform, er litt klumpete siden det er onesize, men da varer de jo lengere. Vi bruker ikke de medfølgende mikrofiberinnleggene, foretrekker bambusinnlegg, synes de holder lengere da.

Av formsydde liker jeg Muksut og BabyBeeHinds (kjøpes på bleieboden.no) som nattbleier, og Motherease Sandy's bamboo og BG Bamboo som dagbleier. Begge deler med ullbukse, vi bruker Babyology ullbukse på natta, god og tykk, mens på dagen har vi en ullbukse fra Kozy.

Skrevet

Vi har vært kjempefornøyd med FuzziBunz og PeaPods lommebleier. Barna mine er ganske slanke, så disse har passet ut vektperioden og vel så det.

Ellers så har jeg en Bitti D'lish snap-in-one fra bleieboden. Det er den beste alt-i-ett bleien jeg har prøvd. Holder lenge og er veldig nett på.

Har ikke prøvd så mange formsydde, men er fornøyd med Thirsties FabFitted. De er fine som dagbleier med ullbukse over, og sammen med ekstra innlegg så fungerer de bra på natt også.

Nå venter vi nr 3 i mars og har tenkt å bruke brettebleier i begynnelsen. Blir spennende å komme igang med det.

Grunnen til at man gjerne må lete litt etter den 'perfekte' bleien, er fordi unger er litt forskjellige. Noen er generelt kraftige, noen har kraftige lår, men slanke midjer, noen har stor midje og tynne lår og noen er generelt tynne.

og så kommer mors preferanser: kun naturstoffer, eller funker syntet greit (noen få babyer vil reagere på syntetstoffer rett mot huden). Hvilke tørkemuligheter har du? har du ikke tørketrommel vil du sannsynligvis irritere deg over alt-i-ett-bleier som bruker lang tid på å tørke, og heller velge lommebleier som tørker fortere.

Design kan være viktig for noen. Liker du sterke farger og mønstre, eller vil du helst ha nøytrale bleier.

I tillegg kommer valget mellom ull og pul-stoff, borrelås eller knapper, one-size-bleier eller etter størrelse +++

Det ser mye ut, men du velger det jo litt etter hvert. Begynn med et par bleier du liker utseende på, og så kan du kjøpe og selge deg frem til du har funnet din favoritt.

Forresten. VIKTIG! Nye bleier bruker en stund på å bli vasket inn slik at de tar opp maksimalt med væske. Ikke bli skuffet hvis den råkule bleien ble tisset rett igjennom ila 1 time første gang du prøvde den på. De blir bedre og bedre! Dette er en av grunnene til at det er lurt å kjøpe brukte bleier i 'prøveperioden'. Da får du testet ut bleiene på en helt annen måte.

Lykke til med ny baby, og med tøybleieprosjekt :)

Skrevet

Vi har brukt BumGenius lommebleier lenge nå og vært kjempefornøyd med dem. Barnehagen synes også de er veldig greie å bruke. Nå venter jeg barn nr 2 og kommer nok mest til å bruke brettebleier den første tiden. Dette dels p g a at de er lettere å tilpasse i fht størrlse på en nyfødt, dels at jeg ikke tror vi har nok lommebleier til to bleiebarn. Når eldstemann slutter med bleier (forhåpentligvis i sommer) blir det nok Bumgenious på lillebabyen også. Brettebleier har vi en masse, vi kjøpte det til eldstemann ble født.

Skrevet

hei

jeg bruker babyland lommebleier (www.varmoggo.com)

kjempe fornøyd med de. de er billige og passer fra 3 kg og oppover. mini bruker de i barnehagen og de syns bleie er kjempe kjekke. like lettvint som engangsbleiene

• 1 måned senere...
Skrevet

Annbefaler Kylie truser kjøpes på Alliance apotek kan vaskes på 85C tåler 200 vask

Skrevet

Vi elsker også BumGenius onesize lommebleier. Den eneste lommebleiern vi har prøvd som har passet perfekt fra lillegutt var nyfødt, og det har aldri vært antydning til lekasje. Og nå fins disse også heldigvis i fine farger, så man slipper unna pastellhelvetet :-)

Skrevet

Jeg er også ny i tøybleiejungelen, og lurer på ett par ting. Har kjøpt ett par bleier for å prøve BumGenius all-in-one, og ImseVimse AIO. Synes ImseVimse var litt stor og klumpete, og BumGenius tørker sent(har ikke tørketrommel. Ha funnet ut at jeg derfor må satse på lommebleier.

Vil ha det lettvint, og selvsagt bleier med god absorbsjon så de holder en stund. Samtidig så vil jeg gjerne ha noe som er nett! Tenkte derfor å prøve Biitti Dílish All-in-one. Tørker denne sent? Hvis den gjør det kommer jeg til å velge den snap-in- bleia.

Er Muksut lommebleie like nett? Det er sikkert mer økonomisk å velge one-size så jeg tenkte å kjøpe en av BumGenius sine one-size lommebleier også. Håper de ikke er for klumpete.

Motivasjonen ,in for å velge å gå over til tøybleier er blant annet at jeg tror huden puster bedre, og er bedre for barnet og ikke minst miljøet. Har lest at det er kjemikalier i papirbleiene for at de skal være superabsorberende. (men det står det ingenting om på pakken)

Ble overrasket over hvor tett PUL/polyester laget virket, men det puster kanskje bedre enn papirbleier likevel.Har lurt på om jeg trenger en formsydd bleie også til nattbruk, har mest sansen for naturmaterialer da jeg tror det "puster" bedre. Er det noen som kan anbefale en god løsning til nattbruk. Blir ull-trekk veldig varmt? Jenta mi er 3 mnd, og ganske varm av seg så jeg tror ull kan bli for varmt eller er det noen som har andre erfaringer. Tar gjerne imot råd!

Skrevet

Ett lite spørsmål til.. Jenta mi er snart 3 mnd og veier nesten 6 kilo. Dere som har brukt bleier i størrelser, Har de vart så lenge som det står? Jeg kjøpte M i de jeg prøver og det står at de er fra 7-10 kilo. (de passet fint nå)Pleier dette å stemme bra? Dumt hvis hun vokser ut av dem etter bare ett par måneder.

Skrevet

Enig Kylie er best fra ca 2 år alder,

Kjøpes på Alliance apoteket-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...