Gå til innhold

Hvilken vogn har du, og hvorfor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har hatt 9 forskjellige vogner og brio er den jeg liker best! Tradisjonell vogn som er lun, vendbar, flat liggestilling, god å trille med god fjæring, men likevel ikke for diger.

Vogner som ikka har eller har lite fjæring og ikke er vendbare liker jeg absolutt ikke! Selvom de er aldri så gode på shopping med svingbare hjul er god fjæring og alt det andre mye viktigere for meg.

Vi har valgt emmeljunge Edge duo, med sportunderstell.

Den har en stor bag og håper at den holder til soving godt ut i venteren.

Sportsdelene er også stor og har mulighet til å legges helt ned! Det var viktig for meg.

Ellers er det finnesser som vuggefunksjon på bag (skal brukes som reiseseng på sommeren) stålkurv under og regulerbar høyde på håndtak vært viktig.

Det at den er høy og har 4 stødige hjul har også vært viktig. Jeg vil ikke ha en slik lav vogn som veldig mange av vognen er nå! Barnet skal opp fra bakken, ikke ned. Viktig også for vår løftestilling.

Dette er en vogn vi håper skal være i mange år og til flere små.

Skriver under på alt som er sagt av Emmaljunga duo edgen her. Vi har akkurat samme, bortsett fra at vi har sportsunderstelelt cryptonite. Denne har ikke stålkurv, men mer "stoffkurv" som lett kan vaskes. I tillegg kan man må dette understellet snu håndtaket uten at man må snu baggen ol. I tillegg er den som nevnt høy, noe som er greit når sambo er 190 høy!:)

tror vi kommer til å trives med denne vogna!:)

Vi har 2008 mod simo kombi med vendbart håndtak. Super stabil, trygg og lun, fire hjul, og fantastisk fin å se på. I tilleg er den kjempe fin på snø og slapse føre og god og trille utenom asfalt jungelen.

Baggen er stor nok til poser av ymse slag i motsetning til alle disse mini vognene rundt omkring, som sikkert for øvrig er lette og fine å svinge rundt med på shopping senteret, men det er ikke det vi bruker vogna mest til.

Jeg har flere vogner, men de som er i bruk hjemme nå er en OTH urban jungle og en Brio sitty. Barnet er nesten 2 år.

Negativt: Barnet sitter framovervendt, kunne godt tenkt meg å hatt han mot meg enda til tross for alderen - men da måtte jeg gått vekk fra så mange andre kriterier så siden han tross alt er såpass stor som han er så får det bare være. Han synes det er gøyest å se framover ;)

Oth kunne også hatt regulerbart fotbrett, men ikke noe stort savn. Er også litt lang sammenlagt, men ikke problem for oss.

Positivt:

OTH- lett, stabil, utrolig god sittekomfort i setet, fantastisk trillekomfort, enkel i bruk - en super vogn!

Sitty - dette er en helt enkel trille, som er fantastisk til sitt bruk. Den har ikke liggestilling så er den turtrille når barnet skal være våken. Han sitter veldig godt og fritt i den, får med seg alt som skjer. God trillekomfort, VELDIG lett og grei å ha med seg!

Men begge disse vognene krever at barnet er over minste babystadiet mener jeg. OTH kan man selvsagt bruke hele vognperioden, men ville aldri valgt den som eneste vogn til baby. For liten bag og vil ikke ha babyen vendt fra meg alt for tidlig.

Som babyvogn hadde vi Brio kombi - god fjæring, lun, ok plass i bagen. Men alt for stor og tung, og vi fikk dessverre en vogn med en del problemer...

Skulle jeg valgt om igjen ville jeg valgt Simo Duo, Emmaljunga City Cross eller Teutonia Mistral til å ha det første året++ Gjerne med Maxi-cosi mura 3 eller 4 i tillegg =D

Annonse

tfk joggster 3 =) grunnen til at vi endte opp med den i starten var at vi var så heldige og vinne den, hadde egentlig tenkt på en emmaljunga.. så vi bestemte oss for og vente til den kom og eventuelt selge den og bruke pengene på en emmaljunga, men når vi fikk den inn døra var vi helt solgt! positive ting med denne vogna er:

Bagèn er blant de største på markedet blant tre hjulinger, den er kjempe stabil, brukt denne daglig siden tulla kom, og har ikke vært i nærheten av å tippe hu er nå 15 mnd.. den er helt super å trille med de store gode gummihjulene, har enda ikke opplevd og punktere og jeg bor midt i skogen, mass grus og lignende, kjempe stort sports sete som garantert varer ut vogn perioden. den er tøff og se på og en positiv ting som jeg ikke var i nærheten og tenke over som et kriterie en gang når ejg var på utkikk etter vogn først er at den er kjempe smal over bakhjula der, noe som er utrolig kjekt, det er faktisk mange situasjoner man kommer opp i som dette er viktig..den er slått sammen/opp på under 3 sekunder, og tar kjempe liten plass i bilen..den er også veldig lett, med andre ord:.den perfekte vgna for oss..!

ulemper: hvis barnet vil fort ut av bagen og man må ta i bruk sportsvognen når de er veldig små, kan det store stet virke litt ruvende. er det på vineteren går det jo kjempe bra med en god pose oppi, men kan se litt stor ut på sommeren.. ellers er det litt dumt at man ikke kan veie sportsvogn delen mot seg, men det tror jeg er mer negativt for mamma en for lille snupp, som liker best å kikke forover:)

så min konklusjon, den perfekte vogna til vårt bruk:)

Jeg har hatt:

Bugaboo Frog: Denne er brukt til to barn og skal nå gjøre tjeneste for barn nummer 3. Denne har stor bag - og sportsdelen kan snus. Bodde i utlandet når jeg brukte denne til de to første. I Norge er den nok litt røff for de som er født på vinteren, men jeg får sommerbarn og skal bruke den i allefall i bagperioden.

Phil and Teds e3: Hadde to tette og brukte denne til dem begge. Etterhvert ble den brukt for bare den yngste. Lett å trille. Negativt er at den ikke kan vendes mot den som triller. Litt for liten kalesje. Men ellers en veldig fin vogn både til 1 og 2.

Jeg har hatt en tung firehjuling, men har nå:

Teutonia spirit s3, valgdte den fordi den har tre store hjul, den virka lun (noe den var), liker softbagen, glad i håndbremsen, liker utseende på den og at den var lettere enn den jeg hadde.

Jeg er kjempefornøyd og kunne ikke hatt ei annen vogn nå, minuset er at den er litt liten for en toåring, men håper det skal gå bra ut vognperioden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...