Gå til innhold

Er det greit å reise fra katten en helg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tigerpote!

Du hevdet at du håpet at jeg ikke har dyr.

Hvis katten din kunne velge å ikke være kastrert hos meg eller kastrert hos deg? Hva tror du den hadde valgt? Prøver bare å sette ting litt på spissen. Ofte behandler dere kattene etter deres egne behov i en by. Ikke allltid det er det beste. Prøvde bare å si det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt morsomt hvor forutinntatt du er! Jeg har faktisk ikke bodd lenge i byen, katten min bodde på "landet" sammen med meg i ca. 8 år før vi flyttet. Om han ikke hadde blitt kastrert hadde ingen kunne hatt ham. Han tisset OVERALT også i sengene våre. Det lukter som kjent her for j...*** av kattetiss. dessuten vil ikke vi ha på samvittigheten at han setter på hunnkattene en haug med kattunger, som blir drept eller sluppet ut for å "klare seg selv". Spør enhver veterinær om dette. Jeg vet også at katten min fikk det mye bedre etter han ble kastrert, fordi de blir stresset når de ikke finner en make. Om om han kunne fått velge mellom deg eller meg? MEG, med kastrering!

Vi har et svært spesielt bånd. Han opplever sorg når jeg er bortreist osv. Selv om han er i trygge hender.

Skrevet

Ja, ja fint det. Men katten hadde hatt det fint hos meg også. Den hadde nok hadde fint hos begge to. Fred.

Skrevet

Hvis dere ikke har noen som kan slippe den inn og ut da? Kan få være inn noen timer, men mest ut. De fleste katter trives jo med å få være ut. Det er jo det de er skapt til, ikke å være låst inne i et hus!! (Rettet til anonym over her!)

Jeg har to katter, har vært ute opp til to dager de, frivillig og ikke frivillig. Satte bare ut mat til de. Fikk også noen til å slippe inn og ut om de var i nærheten når de som matet de kom. Mine katter fanger fugler, mus og andre dyr i ny og ned, så de er jeg ikke bekymret for i det hele tatt. De finner alltid ly noen steder også, om man ikke har ordnet noe, men fint om de har en liten kasse eller noe også selvsagt.

De har også bra med pels om de er ute hver dag ellers, de skifter jo til vinterpels.

Men som noen sier, det kommer litt an på hva katten er vant med fra før også da...

Skrevet

Katten min bare dreper fugler og mus, han spiser de ikke... Han kommer stolt hjem med dem, bitt i hjel, levende eller han biter av hodet på dem som han spytter ut igjen...:-/ Makabert, men han er jo et rovdyr. Har klart å redde noen som han bare har lekt seg med. DA blir han ganske gæren..

Til anonym over som jeg har diskutert heftig med i dag, greit, peace woman. Hunden din hadde det sikkert fint hos deg.

Skrevet

Hehe, nei vel, litt uenig med deg selv om dagen?

Skrevet

Nei, det er ikke greit. Katten er et middelhavsdyr og har ikke det fettlaget i pelsen som nordiske dyr har, så den vil ikke ha det så godt ute i to dager nå på vinteren.

Om du ikke har noen som kan passe den, så bør den heller få være inne i de to dagene.

Sett frem en kasse med kattesand, lukk dører til rom du ikke vil ha den i, sett frem rikelig med tørrfor og vann før du drar. Bare pass på at den har tilgang på et vindu og noe den kan sove på.

God tur! =)

Skrevet

Det var ikke jeg som svarte. Det var en som nok sa at det ikke var greit å reise fra katten. Jeg er fremdeles i fredshumør.

Skrevet

Det er ikke jeg som reiser fra katten min:=) Heldigvis!

Det er husvertene.Jeg tar katten inn til meg om nettene men det vet ikke di.Jeg synes det er kjempe stygt av dem å bare dra ifra den en hel helg.Katten var skrubbsulten,kald og mjauet som bare det utenfor her.Jeg har sagt at dem må bare gi beskjed hvis jeg skal passe katten hvis di reiser.

hi

Skrevet

14:14, ei på jobben min måtte ta seg fri mange dager når hunden hennes døde.

Mens ei som mista broren sin fikk ikke fri mer enn 3 dager!!

Samme jobben!!

Absurd.

Skrevet

Huff, stakkar pusen;-((( Så bra at den har deg da! Men tenk den dagen du flytter eller også er bortreist... Og det dreier seg om mer enn "bare" ei helg...

Skrevet

Ja derfor har jeg prøvd å holde avstand til katten.Vi flytter faktisk om 1 mnd.Jeg har vurdert å spørre dem om jeg skal ta den med men jeg har har en katt som blir drittsur når jeg har andre katter i hus.Når begge er inne må jeg ha dem i forkjellige rom.Ikke pga jeg er redd for at dem skal skade hverandre men pga fresinga vekker oss hehe.

Skrevet

Ja, kjenner til den;) katten min blir også meget fornærmet og såret om jeg har inn andre katter er klapper dem for den saks skyld hehe.

Men det er jo forferdelig! Kan du si det til dem da, at de ikke kan gjøre sånt? At de må alliere seg med noen som kan passe pusen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...