imoen Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Nei. Overhodet ikke! Stakkars pus! Finn heller noen som kan se til katten, tømme kassen og mate. Hvertfall fredag kveld og på lørdagen.
Tigerpote Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 Nei! Herregud! Skal den fryse og sulte en hel helg, mener du? Hadde DU syntes det var greit om det gjalt deg? Helt utrolig at noen mennesker faktisk tror at dette er greit. En katt klarer seg IKKE selv. Har man anskaffet seg katt, må man belage seg på å ta vare på den i noen tilfeller over 20 år, den skal alltid ha mat, drikke, kos, pass, stell, husly og frisk luft. En katt er et familiemedlem!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #6 Skrevet 15. februar 2009 Klart det er greit. Hva feiler det dere? Sett fram litt mat og vann så går det helt fint. En katt klarer seg selv i to dager! Ler av 13.52. Klart vi skal behandle dyr bra, men en katt klarer faktisk to dager uten husly. Den kan til og med spise mat som ikke er kjøpt kattemat. Den kan få rester fra middagen uten at den dør...., Men det er det mange her som ikke vet.
Tigerpote Skrevet 15. februar 2009 #7 Skrevet 15. februar 2009 Nei, det er overhodet ikke greit! Fugler og andre dyr kan komme og spise opp maten. Katter skal faktisk ikke spise middagsrester, det skal ikke hunder heller, men det visste vel ikke du anonym 13:57. Om du bare visste hvor mange katter som dyrebeskyttelsen må ta seg av i sommerferien pga ignorante og/eller kyniske mennesker som reiser fra dyra sine! De har faktisk ikke plass til alle. Sommeren er faktisk høysesong for kattedød. Det er motbydelig.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #8 Skrevet 15. februar 2009 Nei, det er ikke greit. En katt er faktisk ikke laget for å klare seg ute og klare seg selv, den er avlet slik at mye av det som gjorde at de en gang var ville, er borte. En katt som er vant til å være inne, har heller ikke pels til å klare seg ute vinterstid. Selv om den er ute daglig. Når en er hjemme, så kommer jo katten seg lett inn når den vil det. Det kan den ikke når menneskene ikke er der. Det er bedre å ha katten på dyrepensjonat da. Eller at en nabo eller noe har nøkkel til huset, og kan slippe katten ut og inn litt.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #9 Skrevet 15. februar 2009 Jeg er 13.57 Bare reis du. Her snakker vi om to dager ikke en hel sommerferie! Og vi hadde en hund som ble 22 år på god gammeldags restemat. Aldri syk og verdens beste hund. Moren min lagte mat fra bunnen av. Ingen E stoffer der. Det er det helt sikkert i kjøpe boksematen. Det er så mye tåpelige greier når det gjelder kjæledyr at det er pinlig. Snart får vi vel begravelser for katter og hunder her i Norge også. Kanskje dere må ha fri fra jobben for å gå i begravelsen.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #10 Skrevet 15. februar 2009 Sånn går det når dere har sånne stygge, dumme innekatter! Ris til egen bak.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #11 Skrevet 15. februar 2009 hvis du skal la katten være ute i et par dager må du ordne med ly til den, og ikke pappeske, men et skikkelig kattehus. Kan lage leskjul ved husveggen, under verandaen eller noe. Men det må være tak og tre vegger slik at snø og vind holder seg ute. Og du må sette igjen MASSE mat, for andre dyr kan hjelpe seg til maten til pusen. Og du burde ha en gammel dyne e.l. inne i huset slik at det er isolert under å. Katter trives ute hvis de er vant med det. Jeg eide en utekatt når jeg var yngre, og den var ute natt og dag, kom bare inn for å spise;) Uansett hva slags vær det var ute. Men hvis katten din er en typisk innekatt som kun går ut for å tisse/bæsje så kan du selvsagt ikke la den være alene i 2 dager.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #12 Skrevet 15. februar 2009 En katt ville klart seg fint, men om vinteren ville jeg ordnet en plass me noe tepper og slikt så den har en god plass og sove. Men ville hørt om en nabo kunne gitt den mat. plasser maten hvor det ikke er så lett for andre dyr og komme til... kan eventuelt ka kattesand inne så den kan være inne de to dagene. Men det kommer helt ann på katten. noen katter liker bedre og være ute enn inne og noen liker bedre og være inne enn ute...
Tigerpote Skrevet 15. februar 2009 #13 Skrevet 15. februar 2009 13:57 du burde ikke ha dyr. Er enig med deg 14:11, men vil tilføye at dyrepensjonat bør være siste utvei (men selvfølgelig bedre enn å la den være alene). Flytting medfører stress for en katt, den kan få midlertidig nedsatt immunforsvar og bli smittet av andre katter etc. Den kan bli syk. Slik vi kan bli ved stress. Det beste er å få noen til å komme hjem for å slippe den inn og ut, kose med den og mate den. Om man ikke kan finne noen, bør man revurdere reisen. Vi har forresten dyrekirkegård, som har eksistert siden 60-tallet (litt uskikker på årstallet). Dyr fortjener et verdig liv, en verdig død og en verdig begravelse. Og ja, jeg ville sørget så fælt at jeg hadde tatt ut egenmelding fra jobb.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #14 Skrevet 15. februar 2009 Du kan ta det helt med ro. Jeg har ikke. Men folk som snakker om katten sin som om den var et menneske pleier jeg å sette i katogorien; psykiske problemer. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke behandler dyr bra. Men hvis du legger ting litt til rette kan man godt være borte i to dager.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #15 Skrevet 15. februar 2009 Dere må se ann katten. Er den en innekatt som helst ikke vil ut i snø og regn er det ikke bra. Men liker katten og være ute, og det er et sted i nærheten den kan gå inn i(garasje, låve, etc), er det ikke noe problem. Det er maten som er den største utfordringen. dere kan f.eks. sette en bananekse oppned og skjære et hull som inngang. Legge et pledd og sette mat der. Sett noe tungt oppå, så ikke eksen blåser avgårdet. Men dere må igjen da se ann hvor mange andre katter det er i området. Men dere skal bare avgårdet i to netter, så den klarer seg nok.
Tigerpote Skrevet 15. februar 2009 #16 Skrevet 15. februar 2009 Hehe, ja jeg må være psykisk syk fordi jeg elsker katten min og tar godt vare på ham;) hehehehe. Vi har en annen tråd her inne over morsomme "misforståelser", der 3 på topp ble palestinablondt hår avertil honkler og nå må jeg sannelig legge til "man er psykisk syk om man ser på dyrene sine som familiemedlem" :-)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #17 Skrevet 15. februar 2009 Nei 14.44 Både hunder og katter er et familiemedlem. Men når man behandler det som om det skulle være et menneske da har man psykiske problemer. Les litt bedre neste gang. Lykke til!
Tigerpote Skrevet 15. februar 2009 #18 Skrevet 15. februar 2009 Jeg ser du har problemer med tall, du kan jo kalle meg med nick så blir det lettere for deg. Prinsippet i det jeg sa er det samme. Her bruker vi ingen rangstige nei. Katten min er heldig som har meg, det er dessverre altfor mange der ute som ikke skulle hatt dyr. At du mener at andre mennesker som behandler dyr bedre enn hva du ville gjort er psykisk syke, sier mer om deg enn om meg.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #19 Skrevet 15. februar 2009 Ja, ja Tigerpote kanskje katten din hadde likt å få gå ut litt. Og kanskje det hadde vært litt mindre dyremishandling og kastrere katter for at de skal passe inn i små leiligheter i byen!
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #20 Skrevet 15. februar 2009 Lurer på om vi kunne kastrert alle katteeiere og etterpå sagt at dere ble mye mildere av det. Og så gjort sånn at dere aldri fikk komme ut for det var også best for dere..... De er jo et familiemedlem. Men de andre familiemedlemmene får vel gå ut av og til. Og de blir vel ikke kastrert for å bli mildere og lettere å ha med å gjøre? Likt for alle.
Tigerpote Skrevet 15. februar 2009 #21 Skrevet 15. februar 2009 Hehe, har lest den siste setningen 3 ganger, men forstår ikke budskapet ditt. Mener du det er dyremishandling Å kastere eller mener du at vi kan redusere dyremishandling OG kastrering? Katten min er forresten både ute- og innekatt:-) Går ut og inn akkurat som han bedager! Og sover i sengen vår når han vil:-) Han er også kastrert, og har ingen villkatter på samvittigheten! Vi bor i en mindre leilighet i en by ja, men bor selvfølgelig ikke midt i bykjernen. Bor i et rolig dyre-/barnevennlig boområde med grøntarealer.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #22 Skrevet 15. februar 2009 Katter er IKKE mennesker !! Og når men behandler de som mennesker og ikke dyr er det dyremisshandling..jeg syns synd på de dyrene som blir behandlet som mennesker/ babyer og ikke som dyr . Er katten vandt til å være ute ,så klarer den fint å være ute i 2 dager ..
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #23 Skrevet 15. februar 2009 Viktig at katten har tilgang til mat og ly....vi kan reise fra kattee i 2 dager uten problemer, ordner da med ekstra vann og mat, kattene har varm og god seng i kjelleren og har et vindu som vi lar stå åpent slik at de kan gå inn og ut som de selv føler for. Skal vi være lengre borte enn fra feks fredags ettermiddag til søndagsettermiddag så får vi noen til å stikke innom en gang å skifte vann og gi mat. Men nå har jeg flere katter så de er selskap for hverandre også tross alt.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #24 Skrevet 15. februar 2009 Er ikke katter skapt for å klare seg ute?? Det er kanskje dagens dummeste!! Og hvem sa at HI har rasekatt?? Mange rasekatter klarer seg også veldig bra ute, spørs på rasen!! Sett inn katteluke så kan katten gå ut og inn som den vil! )
Tigerpote Skrevet 15. februar 2009 #25 Skrevet 15. februar 2009 Nei, dette ble for dumt. Du anonyme over kommer med innlegg som virker dummere og dummere for hvert minutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå