blond Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Jeg skal kjøpe meg ski, tror jeg, og lurer på hva du vil anbefale? Hva må jeg tenke på i vurderingen?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Har egentlig ingen anelse, men tenker om du går på en sportsbutikk, så får du kyndig hjelp der.
blond Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #3 Skrevet 15. februar 2009 Helt sikkert, men jeg tenkte å få erfaringer her og så trenger jeg å forberede meg litt før jeg drar i butikken.
metaMORfose Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Hadde vært bra å vite hvor mye du går, er det lange skiturer, stort sett flatt, fjell eller skog.. ja, lista er lang. Jeg går ut fra at du kanskje ikke har stått på en stund siden du sier at du skal kjøpe deg ski, og ikke kjøpe deg NYE ski ) Når du går sjelden, og kanskje bare tusler rundt med barna, så velg deg en ski som ikke er for smal. Jeg tror det er fjellski det heter, de er litt bredere enn de vanlige som finnes i skipakkene. Jeg går forresten en del sammen med barna på småturer og har slike fjellski da. Når jeg går lange turer alene eller sammen med andre voksne, har jeg en smalere ski. Og så, velg ikke smørefrie. De har en tendens til å "lugge", og folk blir ofte ikke spesielt fornøyde med dem. Vi har ikke smørefrie til ungene, en gang. Du trenger forresten ikke å være smøreekspert for å preppe ski heller. Vi sender skiene til prepping etter endt sesong. Da tar de av gammel smøring, og gjør dem klare. Det er for oss vel anvendte penger. Skisko. Husk å prøve skiskoene og finn noen som er varme og gode. Jeg har noen supre i skinn, eller hva det er det er også deilig for i dem, til fjellskiene, og de er veldig gode å gå i. De jeg har til treningsskiene blir ofte litt kalde når jeg står stille (har pause). Det er det jeg har snappet opp. Vi har alltid gått veldig mye på ski både med og uten barn.
metaMORfose Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Hørte med mannen min i går kveld, og det er ikke bare fjellski som er litt bredere, men det finnes visst også noe som heter turski. De er bra. Han anbefalte heller ikke smale ski til nybegynner som kun skal gå småturer med barn.
blond Skrevet 16. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2009 Hvorfor anbefaler han ikke smale ski? Jeg skal bare gå småturer med guttene.
h@ppy elsker høstfargene :) Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Jeg var på Intersport å kjøpte meg en skipakke nå etter jul...Fisher het de til 1500kr.... Er veldig fornøyd med de.....har brukt de ilag med barna, når de er på poengrenn, og også når jeg durer 10 km innover fjellet alene:) Men helt klart, kjøp ikke smørfrie, da blir du lei før du begynner...hehe:))
metaMORfose Skrevet 16. februar 2009 #8 Skrevet 16. februar 2009 Jeg har også et par Fisher ski som jeg bruker til trening. De andre skiene mine, fjellskiene, er madshus, tror jeg. Smale ski er mer utstø når man står mye eller går sakte. Smale ski er som skapt for fart (og spenning? )) ) og enklere å skøyte med, synes nå i alle fall jeg. Når vi går småturer med ungene bruker jeg alltid turskiene/fjellskiene, de er stødigere og mer behagelige. Håper du fikk noen tips, blond.
blond Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #9 Skrevet 17. februar 2009 Takk for tips, det setter jeg pris på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå