Gjest Nordavind fra sør Skrevet 15. februar 2009 #1 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg prøvde å si i fra inne på 1 trimester, at jeg syntes det blir formye fokus på spontanabort inne på det forumet. Ikke helt uventet ble jeg slaktet fullstendig. Prøvde å være objektiv å sakelig i begynnelsen, men må innrømme at det ble så mye personlig hets til slutt at jeg ble provosert. Mine meninger ble sammenlignet med nazisters og apartheids tankegang...Er det mulig å få et klarere forum for SA og MA? Slik som det er nå virker det som dere gjemmer bort de forumene som er for de som har mistet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #2 Del Skrevet 15. februar 2009 Hei. Det er synd at det skal bli "ugreie" mht valg av forum. Meningen er jo at man skal finne støtte og råd, uansett hvilken situasjon man er i. Jeg mener å tro at vi har klart å lage forum for de situasjonene som oppstår og tror disse skal være dekkende nok slik det er i dag. Jeg forstår også at det kan være tungt å forlate et forum med venner man har etablert et forhold til i en situasjon som er tung. Men forumene er der for en grunn, og det kan kanskje være lurt og respektfullt å vurdere et bytte, når ens egen situasjon faktisk endrer seg. Forhåpentligvis vil man i det nye forumet finne støtte og råd som er bedre egnet for de følelser og opplevelser man har i den gitte situasjonen, enkelt nok fordi man der treffer andre med samme erfaring som en selv. Det er i allefall litt av målsetningen vår med disse forumene. Jeg har laget en liten oversikt over de forumene vi har pr. idag, som dekker dette emnet. Håper dette kan være litt avklarende. Linkene til de enkelte forum står i parentes. 1: Ufrivillige aborter Tidligere debatten om ekstrauterine graviditeter. Denne debatten er for dere som mistet den lille babyen tidlig i svangerskapet og frem til uke 23. (http://www.barnimagen.com/forum/messagelist/1749) 2: Sen abort Denne debatten er for deg som har opplevd svangerskapsavbrudd pga medisinske årsaker, frem til uke 23. (http://www.barnimagen.com/forum/messagelist/4774) 3: Vi mistet den lille babyen vår Møtested for dere som har abortert etter uke 23 eller opplevd dødfødsel (http://www.barnimagen.com/forum/messagelist/74) 4: Mistet baby, gravid på ny Her kan du som mistet en baby under forrige svangerskap dele dine gleder over å være gravid igjen. (http://www.barnimagen.com/forum/messagelist/4776) 5: 1.,2. og 3. trimester er forum for dem som er svangre i disse periodene og frem til fødsel. Respektfull hilsen fra webmaster AK PS: kopierer denne meldingen inn i tråden din på 1.trimester også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 15. februar 2009 #3 Del Skrevet 15. februar 2009 vil bare legge til en ting her, for mye av diskusjonen gikk også ut på at det er for mange innlegg der folk er bekymret for sa og ma, ikke bare at de har mistet. jeg og flere andre på 1 trimester har mistet flere ganger, og er naturlig nok veldig bekymret. jeg er jo gravid, og dermed hører jeg til på 1 trimester, og må vel få lov til å spørre om råd og meninger i forhold til frykt og komplikasjoner der inne?? ville bare legge dette til, fordi det har vært en like stor del av diskusjonen inne på 1 trimester, og jeg synes ikke det kom fram i det innlegget her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #4 Del Skrevet 15. februar 2009 At du og dine likesinnede har mange spørsmål og bekymringer er selvsagt helt forståelig:) Det er jo også opphavet til forum nr 4 - hvor man treffer andre som er i samme situasjon. Men dere hører også til i 1.trimester - så her er det jo et spørsmål om skjønn. Kanskje dere kan snakke om "vanlige" ting på "1. trimester" og så ta de verste bekymringene inne på "nr 4" ? Så man ikke skremmer andre som ikke har de samme erfaringene som dere desverre har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CaMeLiA ♥ er mamma til to ♥ Skrevet 15. februar 2009 #5 Del Skrevet 15. februar 2009 det er fryktelig lite aktivitet inne på de fleste av forumene du nevner. prøvde å skrive inne på ufrivillig abort sidene da jeg mistet for første gang, og det gikk flere dager før jeg fikk svar. en annen ting er at de fleste som er gravide igjen "henger" sjelden rundt på forum som ufrivillig abort, og mistet, gravid på ny, når man er gravid igjen (som også fører til lite aktivitet) da er i hvertfall jeg mest inne på 1 trimester. så hvis noen lurer på noe som kanskje haster, eller er litt bekymret og trenger trøst/bli beroliget så trenger de det kanskje nå, og ikke om to dager. da er det vel naturlig å spørre på 1 trim, der det er mye aktivitet og man kan få raskt svar fra flere som har vært borti det samme, som fks blødning. synes det er litt urettferdig at man skal bli kjeppjaget ut fra et forum som man hører til.. bekymringer ER tross alt en del av 1 trimester for mange! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #6 Del Skrevet 15. februar 2009 Jeg kan ikke se at jeg på noen måte har snakket om "kjeppjaging".. Ønsker bare at dere utviser skjønn, forståelse og respekt for hverandre. Og det er jeg sikker på at dere klarer fint! Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå