Miss Foster Skrevet 15. februar 2009 #26 Skrevet 15. februar 2009 Jeg hadde katter som kom og dreit og tisset oppi verandapottene. Strødde pepper og helte eddik oppi - har ikke sett dem siden (var ingen blomster i de pottene da så jeg veit ikke om blomstene dør hvis du gjør det). Men jeg er faktisk for tabasco-saus. Sliter nå med ei nabokatte her som bruker plena vår til do, og som samtidig klatrer opp på panseret på bilen (dyr bil og det blir striper ja), og all dritten blir jo mye verre til sommeren - så har tenkt å ta en prat med naboen om at enten så får de ha tau på katta, stenge henne inne eller avlive henne fordi det ikke skal være VÅRT problem at de har anskaffet seg katt. Og nekter de å gjøre noe så får vi satse på at vi en dag kjører over henne ved et uhell.
Mittens ♂♂ Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #27 Skrevet 15. februar 2009 Skulle ønske jeg var like modig, og turte å si noe.. Har tenkt veldig på dette i dag, og frykter at katta ikke skal la seg skremme bort.. Vi bor vegg i vegg med naboen, så verandaene våre er på en måte i ett med en glassvegg imellom. Bor i blokk, 1. etasje. Den har ikke gjort fra seg i noe blomster en gang, den driter rett og slett rett på verandagulvet..!:-( Hva hvis den fortsetter? Og hvis jeg sier det til naboen, hva kan evnt. gjøres? Har ikke akkurat lyst til å slite med dette resten av tiden vi skal bo her... Men skjønner liksom ikke helt hva naboen KAN gjøre heller. Kan jeg kreve noe som helst?...
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #28 Skrevet 15. februar 2009 Katt deg vekk får du kjøpt på felleksjøpet.Men jeg hadde nok skremt ræva av den....Eller så osteopaten min så stolt fortalte han drap katta med å skvise den i døra...:0(
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 15. februar 2009 #29 Skrevet 15. februar 2009 Jeg ville hivd ei bøtte med vann over katta- ( hvis dere ser når dere kommer på verandaen). den kommer garantert ikke tilbake!
juniorsen Skrevet 15. februar 2009 #30 Skrevet 15. februar 2009 Herregud da mennesker!! Hive vann etter katter og tabasco i melken? Hva er det med dere? Dyreplagere er dere!! "Katt deg vekk" og "get off" har hjulpet oss! Eddik fjerner lukt, og det er bra (de går som regel der det lukter)! Bruk for all del ikke salmiakk for å vaske det bort!
Mittens ♂♂ Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #31 Skrevet 15. februar 2009 Ikke salmiak???? Er akkurat det jeg gjorde i stad jo :-O Oh, crap......... What to do?? Kan jeg hive eddik over der igjen? hehe, herregud.. verandaen min kommer til å lukte så jæ***** :-p
juniorsen Skrevet 15. februar 2009 #33 Skrevet 15. februar 2009 Salmiak inneholder samme stoffer som kattepiss , så da kjenner de igjen den lukta og vil pisse der igjen!
Mittens ♂♂ Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #34 Skrevet 15. februar 2009 :-O!!! Huff.. snakk om å bæsje på leggen....
juniorsen Skrevet 15. februar 2009 #35 Skrevet 15. februar 2009 Hehe, da vet du det ;o) Vet ikke hva som funker, prøv å google det litt, så får du sikkert noen tips )
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #36 Skrevet 15. februar 2009 "get off my garden" er bedre enn den sprayen til å ha ute. Det er gelekuler som ligger litt lengre ute. Sprayen er bedre å bruke inne, på f.eks sofa o.l
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 15. februar 2009 #37 Skrevet 15. februar 2009 Juniorsen: Jeg har en katt på 18 året her, og er ABSOLUTT IKKE dyreplager! jeg har aldri hørt om Katt deg vekk og Get Off, så det eneste jeg har hørt funker er vann. Katta dauer jo ikke av det??! Blir bare våt og skremt, og det er vel det man skal? Skremme de så de ikke kommer tilbake?? Skjønner at folk syns det er kjipt med katter som driter her og der, men der er ikke eierens skyld.. katter er å bli katter. Bor man et blokk eller noe der man ikke har lov å ha katt, hadde jeg selvsagt tatt dette opp med eier. Men er det eneboliger osv, er det bare sånt som skjer! Da må man ta saken i egne hender, for dette er rett og slett ikke noe eieren får gjort noe med. Hva skulle det vært? Prata med katta?? Tatt livet av den? Holdt den innendørs?? Er IKKE for tabascosaus og farlige ting, men vann er vel det MINST farlige man kan jage dem vekk med.
partyoffive Skrevet 15. februar 2009 #39 Skrevet 15. februar 2009 Synes faktisk ikke det var så ille og hive vann over katten jeg da (ikke glovarmt selvsagt). Men, til 'Idefix' og 'Mem@' - kunne dere virkelig ha 'kjort over katten ved et uhell' eller 'skviset den i doren'? Eller er dette noe dere bare sier for og provosere en debatt? Jeg lurer virkelig? Er selv absolutt ikke tilhenger av katter. Har aldri vært det heller, og kommer aldri til og ha en. Jeg tramper i bakken og lager hoye 'Swsss' lyder hvis jeg ser de på vårt område. Men jeg kunne virkelig aldri forestille meg og 'kjore på de ved et uhell' og faktisk drepe de/skade de, hvis jeg så de når jeg var ute og kjorte. Og ikke 'skvise de i doren heller'. Rottegift er jo helt forferdelig. Tobasco kan også gi dyrene sterke smerter. Nei, her må man håe at man kan ty til metoder som ikke skader dyrene. I en perfekt verden ville man kunne få eierene til og forstå at det er ikke riktig og ha alle disse kattene som reker ute hos naboene dagen lang, når man bor i tettbygde strok. Kaste vann skal jeg faktisk tenke på. Hmm...vann skader da ikke katten, men kanskje skremmer den bort så den slutter og tisse og bæsje i tingene vre og i blomsterbeddene våre. Skal også prove dette 'Get off'.
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #40 Skrevet 15. februar 2009 Get off er ikke farlig for dyr eller mennesker. Det lukter bare VELDIG sitron, så katten vil ikke gå der. Så da slipper man å vente på at katta skal komme for å hive vann på den.
juniorsen Skrevet 15. februar 2009 #41 Skrevet 15. februar 2009 Katter er jo "KJEMPEGLAD" i å bli bløte......... Her er det i skrivende stund -15 grader, og regner ikke med at det er veldig varmt noen steder i Norge på denne tiden, så JO, det synes jeg er dyreplageri!!
Bettybu Skrevet 15. februar 2009 #42 Skrevet 15. februar 2009 Katter LIKER ikke vann, men de TÅLER det!! Hva med å spare en skikkelig god sur pisse potte og sikt godt etter katta?? Da lukter det ille og naboene får smake din "drit??" Hehe, ja jeg er kanskje ond, men... Men møllkuler sla holde mus ol unna hus, kanskje katter ikke liker det heller?? Men er vel ikke ok med små barn som kan få tak i "sukkertøy!"
Pengetreet Skrevet 15. februar 2009 #43 Skrevet 15. februar 2009 Jeg hadde ikke brukt penger på et middel som kanskje virker. Da hadde jeg i så fall sendt regninga til eieren. Jeg hadde kastet ei bøtte med vann over katta og ærlig talt , det er ikke dyreplageri. De tar ovehodet ikke skade av det, men kommer neppe tilbake. En snillere variant er å ta en sprayflaske med vann og sprute den på snuten hver gang du tar den på fersken. Men krever litt mer innsats da. Disse rådene fikk jeg av dyrlegen.
partyoffive Skrevet 15. februar 2009 #44 Skrevet 15. februar 2009 Ha-ha, dette begynner og bli usaklig. De er nok ikke 'kjempeglad' for og bli våte, men det er ufarlig for de og bli våte og vhis det fungerer skal hvertfall jeg prove det. Langt bedere enn andre forslag her inne spor du meg. Tobasco, rottegift, 'kjore over de ved et uhell', 'skvise de i dore'...Hallo - hva gjor det vel om de blir litt våte? Vil selvsagt ikke gjore det nå n9r det er så kalt. Enig der. Men om et par mnd. blir det vann over katten her hvis 'get off ikke fungerer da.he-he. Bort skal de!
Bettybu Skrevet 15. februar 2009 #45 Skrevet 15. februar 2009 Her er det pluss fire grader... Og dyret blir jo ikke gjennombløt av en dusj vann..... Vann i vannpistol, men da må du sitte vakt.. Men gjør naboene oppmerksom, de kan jo vite om det!!
juniorsen Skrevet 15. februar 2009 #46 Skrevet 15. februar 2009 Ok, om du skal kaste vann på katta, vent til våren iallefall da.....
OsloMor Skrevet 15. februar 2009 #47 Skrevet 15. februar 2009 Bra med respekt for levende vesen, undersøkelser som er gjort på området dyreplaging viser at det ofte er de samme menneskene som plager både dyr og mennesker. Litt urovekkende med tanke på at dette er en side for folk med unger. Hilsen dyre- og menneskevenn &
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 15. februar 2009 #48 Skrevet 15. februar 2009 Pepper funker. Vi har katt selv, og var en stund veldig plaget med at den brukte sandkassen til ungene som do. Fryktelig ekkelt det. Strødde helpepper og malt pepper rundt kanten utenfor sandkassa, og den holdt seg unna etter det. Måtte gjenta det noen ganger ila sommeren da, lukta varte jo ikke EVIG.... Men katter liker visst ikke lukta av pepper. Ellers er jeg enig i det forslaget med å hive vann på katta, men ikke gjøre det i 10 minus da... Poenget er jo å skremme bort katta, og katter liker definitivt IKKE vann!! Et par omganger med vann i huet når den kommer for å tisse så slutter den nok sanrt. Get off spray har jeg også prøvd og det funka bra det og. Men i magel av det virka peppern også. Og det har man jo i huset som oftest.
partyoffive Skrevet 15. februar 2009 #49 Skrevet 15. februar 2009 Godt og hore at du har katt selv og foreslår dette. Pepper, 'Get off', og en botte vann over hodet når minus gradene er over. Det hores ut som en plan for meg! Har fremdeles ikke fått response fra de som foreslo og 'kjore over de ved et uhell' eller skvise de i doren'. Jeg lurer virkelig fremdeles på om dere mente dette eller om det var bare for og provosere debatt? Kunne dere virkelig ha gjort dette? Er som sagt alt annet av en katte elsker selv, men ..ærlig talt!
Mittens ♂♂ Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #50 Skrevet 15. februar 2009 Henger meg på de samme midlene jeg også. Skal skremme bort kattene, ikke ta livet av dem. Håper og tror ikke at de mente alvor ang. det å kjøre over og klemme katter i døra. Det er vel mest sånn man tenker at man vil i kampens hete. Håper jeg... Jeg har i grunnen ikke noe imot katter jeg. Men liker ikke at de driter på verandaen min, som sagt.. Jeg gjorde jo blemma og vaska med salmiak i sted, noe som visstnok tiltrakk seg mer katt, hehe.. så nå har jeg helt eddik over der igjen.. Hmm.. har liksom på følelsen at jeg bare gjør det verre og verre hehe..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå