Gå til innhold

Hva kan jeg bruke for å skremme bort katter?? Nabokatta bruker verandaen vår som do :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katta til naboen bæsjer og tisser på verandaen vår, og det virker som den har tenkt til å fortsette med det. Det er ikke første gangen heller, i fjor ødela den en stol som sto på verandaen og et teppe jeg hadde lagt ut til lufting. Men når den begynner å legge fra seg drit overalt, da er det nok altså.

Har ikke sagt noe til naboen enda, for tenker at det er ikke så mye de kan få gjort med det uansett sikkert.

Men er det NOE jeg kan bruke, noe som lukter vondt e.l, sånn at katta ikke vil ta seg til rette på verandaen vår lenger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de kan jo erstatte det katta har ødelagt? jeg hadde UTEN TVIL sagt fra...

Skrevet

Dette lurer jeg også på HI. Har samme problem med nabokatter. Tisser i skoene våre, barnevognen...æsj!

Skrevet

Finnes noe i dyrebutikker som heter "get off"...

Skrevet

Æsj, det er så utrivelig! Den har faktisk tisset i vognen vår en gang også, glemte det da jeg skrev innlegget i sted. Har ikke plass til vogna inne heller, så den står på verandaen. Må drive og legge tepper over og stramme sånn at kreket ikke skal få lagt seg inni der. Sukk..

Skrevet

Burde vel ikkje skrive det her, men det funka:p

Ta litt melk i ei skål og ei flaske med tobascosaus oppi, da kjem katten ivertfall ikkje tilbake.

Mora mi gjorde det da vi var plaga med en katta som brukte blomstrane våre som do

Skrevet

Det er dyreplageri...

Katta gjør det jo ikke for å irritere dere...

Skrevet

Vi måtte slutte og legge han ute i vognen, og begynne og legge vognen i bilen etter en trilletur. Skikkelig slitsomt! har heller ikke plass til vognen inne.

Det som irriterer meg grenselost er hvordan katteeiere alltid snakker om hvordan katter er så utrolig renslige osv. Det er de ja - hjemme hos seg selv! De gjor ikke fra seg der de bor, men derimot hos naboen...Man skulle ikke hatt lov til og ha opp til flere ute katter per hustand når man bor i type 4 mannsbolig/rekkehus slik osm vi gjor for oyeblikket. HMF! Skikkelig irriterende er det.

Skrevet

Takk!

Skal se om det går an å bestille på nett noen plass.

Har du prøvd det selv, er det effektivt?

Skrevet

Hva foreslår du da Popup?

Forsåvidt enig i at tobasco saus er dyrplageri. Men skal man finne seg i at vognposen, vognen, skoene, dormatten, blomsterbeddene osv. blir odelagt av kattetiss og bæsj?

Skrevet

Går an å bestille på nett, bare søk på get off :o)

Ja, har prøvd det selv, er mye katter som reker rundt husene her. Fikk masse tips, bra og dårlige, men denne virket :o)

Er absolutt ikke noe for slike tips som kom over her...

Lykke til :o)

Skrevet

Jeg har jo kommet med et forlslag, les lenger opp her!!!

Skrevet

Fant en nettside med get off spray, men minste bestilling var 300 kr så jeg skal se om jeg finner et annet sted. Hvis ikke, så får jeg bare bestille flere flasker hehe.. Er utrolig plagsomt dette.

Skrevet

Sorry Popup - så ikke forslaget. Ikke så hissig. Det skal jeg også prove. Husker de hadde noe lignende i USA.

Enig i at dyret ikke skal lide med eksperimenter som tobasco osv. horte om noen nylig som hadde lagt ut rottegift, og katten dode med enorme smerter. Forferdelig hva folk kan få seg til og gjore. Men irriterende er problemet!

Skrevet

Ja, er kjempe plagsomt! Ødelegger masse og lukter fælt!!

Skrevet

He he, Cat problems? Doesn't F have a gun?

Skrevet

Å legge ut appelsinskall fungerer visst!!

Skrevet

Ikke hissig, men sparte ikke på utropstegnene ;o)

Lykke til :o)

Skrevet

Ja, huff.. Hadde selv en katt da jeg var liten som døde pga rottegift. Hadde store smerter stakkars. Kan hende den plaget noen, slik nabokatta plager oss. Men, synes det er en grusom måte å fjerne problemet på..

Setter min lit til ''get off'' foreløpig, så får vi se om det hjelper på en av oss ihvertfall, partyoffive ;)

Skrevet

He-he, F's mom actually has cats too. AND a carpet on the floor - in the netire house!!! (that has never been cleaned...)

Like I says: Mommy hates cats, but Daddy likes them!' he-he. I correct her, :No mommy does not hate cats, she just doesn't like them very much when they piss & sh^& in our things!

how are you?

Skrevet

Nei - helt enig der HI. 'Get off' er dagens tips! Takk til Popup! Skal også prove det, for dette katte problemet er skikkelig irriterende. Men dyr skal jo ikke lide. De gjor jo det som er naturlig for de. Synes allikevel det er litt egoistisk og ha opp til flere utekatter når man bor i rekkehus ol.

Skrevet

LOL,Here here! Cats are fine (from a distanse) but when they start to piss and shit everywhere...well, then lets just say I don't have too much time for them!

Skrevet

Hehe, da skal jeg gå til innkjøp av en haug med appelsiner i morgen! Kan jo ta en tid før jeg får denne sprayen i posten :)

Skrevet

Vi har prøvd Get Off, Fy spray, salmiakk, klor, appelsin skal, kaste ting etter de jævla kreka osv. osv. Men ingen ting hjelper. Det eneste som hjalp en stund var å sette opp netting under porten, men nå har dem begynt å dytte på den og kommer dermed inn for å drite og pisse i hagen vår. Ikke noe særlig å la 3 åringen leke ute.

Har vært inne på tanken på rottegift, men da stryker dem jo med og får store smerter.

Jeg er for at katte og hundehold skal behandles likt når man bor i tettbebygd strøk. Skal bikkja være i bånd så skal kattene det også. Skal hundeeiere være nødt til å plukke opp dritten etter bikkja så skal søren meg katteeierene være det også. SÅ enkelt er det.

Er veldig fristet til å prøve tabaskosaus. Er møkk lei disse krekene.

Skrevet

Æsj, måtte akkurat tømme glovarmt vann over kattemøkka, for den var frosset helt fast på verandagulvet. Det lå mye mer møkk enn jeg trodde under snø hist og her.. Men nå har jeg fått vaska det bort. Men, katten kjenner vel kanskje lukten sin uansett den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...