lykkelig<3 Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Hun har hatt diare i 5-6 dager. Tips? Har prøvd: blåbær, eplejuice m/ farris uten kullsyre, eplejuice m/ vann, ren eplejuice. Hun vil kun ha MM. Spiser litt grøt, og drikker litt vann. Hun har sår rumpe. Tips? Har prøvd: tallkum, potetmel, salver, lufttørking. Råd og tips mottas med takk.
localati&lillegutt Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Gå til legen... De sier at hvis det ikke hjelper med egenbehandling etter 4-5 dager, skal man kontakte lege... Men er veldig bra hvis hun får i seg masse drikke..for de tørker fort ut... og det kan bli kritisk... Tror ikke ønsket er å dra på sjukhuset for at hun skal få intravenøst... Syntes jeg hadde vært helt forferdelig i hvertfall...
marinas skatt Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 Her hadde vesla diare i ca 6 døgn ved juletider. Morsmelk er faktisk noe av det beste du kan gi. Bare pass på at hun ikke blir uttørket. sukkervann og morsmelk var det eneste datteren min ville ha. Mot sår stump vil jeg anbefale Inotyol salve fra apoteket ( Sink / tjære salve mot eksem og sår stump )
ålah Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Hei, dattra mi på 10mnd har hatt diare/ løs mage i 2,5 uke nå, vi dro til legen etter at hun begynte å bærsje grønnt, og det viste seg at hun hadde fått såpp. Så vi fikk medisiner, og det har begynt å virke i dag. Men hun har blitt så sår stakkar, har aldri sett en så sår rumpe før... Vi bruker verdens beste salve, den er den beste salven jeg har kommet over, den heter Mori, og kan kjøpes på nett : moriofnorway.com eller i Lærdal for de holder til der, anbefales på det sterkeste! Vi fikk prøve av den på helsestasjonen, det var slik jeg kom over den.
4små Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 Vi hadde også dette for 2uker siden, og det varte i 14 dager! Så lenge de ikke er slappe/dårlig allmentillstand, ikke drikker så gjør ikke leger noen ting. bare å fortsette som du gjør, amme mere enn vanlig. anbefaler også initiol (eller hvordan det skrives) helt super, smør tykt på og vask av med medsoft servietter med litt olje på. (apoteket) bruker de serviettene til å tørke med også. Her lå jenta å luftet stumpen på de libro engangs stelleunderlagene!
lykkelig<3 Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. februar 2009 hjertelig tusen takk for svar!!! det er grønt i bleia minst 1-2 ganger i døgnet, kan det tyde på sopp altså? jeg får vondt av å se den røde stumpen. huff...
4små Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Tror ikke det, det forekom alle mulige farger i bleiene til jenta mi,inkl. grønn, men gikk over! tyder vel heller på at det er magevirus på gang. men er du usikker er det jo bare å ringe lege,men alt kommer ann på almentillstanden om de gjør noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå