Gå til innhold

Ryggsmerter/Spondylose/Slitasje

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei. Er det flere her inne som har ryggsmerter? Jeg har fått diagnose Spondylose med rotaffeksjon (nerve i klem) i 4L og 5L (ledd i ryggen) Jeg er ganske fortvilet om dagen pga mye smerter, redusert bevegelse og lege som ikke hører på meg...Er det noen i sammme situasjon? Jeg har vert på ryggskole, trener regelmessig, tøyer og er aktiv samt slapper av. Jeg ønsker meg en time hos ortoped, men allmennlegen mener jeg må tøye og trene mere, men det hjelper så lite. Det er derfor jeg gjerne vil snakke med den spesialist...Har smerter nedover bena i tillegg.

Håper det er noen jeg kan dele fortvilelsen med.

Hilsen fortvilet ryggpasient med to små barn

Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

Tja...Sitter akkurat her og er ganske fortvilet med full streik i ryggen, fikk nok en ny prolaps i går, og er livredd må jeg si. Sist prolaps endte med operasjon og mye vondt, blir nesten kvalm av å tenke på det. 3 barn fra 6 år til 4 mnd og mye snø...

• 2 måneder senere...
Skrevet

Litt sent å svare, men såg dette først nå. Er nettopp operert for spondylolise i L-5 med ben fra hoftekammen, 6 uker igjen med korsett. Har hatt leger som ikke har hørt på meg jeg også i noe sånt som 20 år, fikk beskjed om å trene, gå i terreng, det kan jeg ikke pga, slitasje i knær. Men forlangte røntgen i desember i fjor, og der såg en det svart på hvitt, 1,5 cm glidning, og ble operert nå i mars. Hadde de hørt på meg før, hadde dette kunnet vært fikset på for lenge siden da det er en medfødt feil som var årsak til trøtthetsbruddet. Så stå på, forlang å komme til ortoped, bruk eventuelt privat lege, det hjelper ikke å trene alene, dette må opereres for å fikses på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...