Gå til innhold

Maxi Cosi Priori (bilsete nr 2) - hvilken vei??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kjøpte bilsete nr 2 brukt, et maxi cosi priori - men vet ikke hvilken vei det skal stå i bilen??

Jeg satt det nemlig bakovervendt (med rygg mot kjøreretningen som folk sier at de skal stå nå), men får det ikke til å sitte ordentlig fast!

Så jeg lurer rett og slett på om det ikke kan/skal stå den veien.

Noen som vet?

Har lest bruksanvisningen, men kan ikke finne noe svar på dette der.

Og forresten står det i det bruksanvisningsheftet at bilsetet skal byttes ut hvert 5 år, at de fraråder bruk av bilsetet hvis det er mer enn 5 år gammelt!!

Så da kan man nesten egentlig ikke kjøpe brukte bilseter da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://www.barnashus.no/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=222&category_id=20&option=com_virtuemart&Itemid=410

Ut fra dette skal setet såvidt jeg kan se monteres forovervendt. Jeg ville forlangt å få bytte setet i ett som kan monteres bakovervendt, hvis dere ikke ble informert om dette ved kjøp. Se forøvrig innlegget som ble lagt ut i går om forovervendte bilstoler vs bakovervendte. Enorme forskjeller når det gjelder sikkerhet!

Og nei: Jeg ville ikke ha brukt et bilsete som er mer enn fem år gammelt. Vi vil vel alle helst ha det siste når det gjelder sikkerhet i bil? Jeg sparer på mye annet, men aldri når det gjelder bilstoler.

Skrevet

ja jeg mener å ha lest at dette er et forovervendt sete....

jeg ønsker også et bakovervendt, men v har en bil hvor mange mener at det er plass til dette og da velger mange forovervent... har ikke noen i bilen enda... er så spendt på hva det ender opp med...

Skrevet

Det er jo kjempeviktig at bilsetet monteres korrekt, dere begynner vel ikke bare å montere i vei uten bruksanvisning?

Tror også dette skal stå framovervendt, og ville kjøpt et annet sete.

Skrevet

tror det skal stå fremovervendt. vi kjøpte et maxi cosi priori i usa og det kan stå både fremover og bakover, men om det er et europeisk sete, skal det nok stå fremover.

Skrevet

Priori er vel kun forovervendt. Mobi heter det som er bakovervendt.

Brukte bilseter er vel noe man normalt skal være skeptisk til, dersom man ikke kjenner dem som selger det godt. Ikke alle som er til å stole på, kanskje bilstolen har vært i kollisjon etc.

Har tidligere hørt at 6 år er passe levetid for bilstoler.

Syns vel personlig at barn som er 0-1 år er for små til å sitte forovervendt.

Skrevet

Det er eit forovervendt sete....har det sjølv og er veldig fornøgd med det!!!!!

Skrevet

Nei, jeg leste bruksanvisningen da jeg skulle montere det, men skjønte ikke hvilken vei det skulle stå. Men skjønte når jeg monterte det bakovervendt at det ikke kunne være riktig. Så da tenkte jeg at enten må jeg ha montert feil, eller så skal ikke dette setet stå bakovervendt. Har fått svaret på det her nå:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...