Gå til innhold

Kan noen være så snill å svare meg på dette..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke mistet, men er litt bekymret.. er gravid 5+6 idag, og har hatt uggenhet/småkvalme i en uke omtrent, for å holde kvalmen i sjakk har jeg måttet passe på å spise oftere enn jeg pleier. Igår kveld var det som om denne kvalmen opphørte, og da hadde jeg ikke spist siden flere timer før på ettermiddagen. Er fortsatt ikke kvalm. Kan det være tegn på begynnende ma/sa? Hva er forskjellen på ma/sa? Hvor får man tatt disse hcg testene? Hos legen?

Fortsetter under...

Hei, kjære deg!

Det du beskriver høres ut som ganske så vanlige svangerskapssymptomer:) Du må nok bare slappe av og prøve og nyte at du har en spire i magen.. Selvfølgelig er symptomene på MA (missed abortion) forskjellige, noen merker ikke det ikke, før de er på ultralyd, desverre! En MA er når fosteret av en eller annen grunn slutter å leve, men det blir ikke utstøtt. Mange som opplever dette har ofte små blødninger/smerter/blir veldig uvell. En SA er når man mister fosteret. Jeg har valgt å tenkt slik at når MA/SA intreffer så er det fordi det er noe galt med spiren.. mager trøst.. Ved en MA så er ofte svangerskapssymptomene tilstede, helt til fosteret blir tatt ut, det gjøres enten ved utskraping på sykehuset, eller ved hjelp av tabletter som setter igang prosessen!!

Det er helt vanlig å være kvalm i perioder, så å ikke ha noen symptomer i perioder,-det er da man lurer om man virkelig er gravid, og det er du nok:) Hcg får du målt hos legen!

Lykke til med spiren din:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...