Gå til innhold

Når begynte dere m smukk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi måtte ty til smukken i natt. det var himmelsk!!!

snuppa er en uke gammel i dag og ammingen går fint.

men forsatt føler jeg meg litt som en "dårlig mor" og begynt med smukk for tidlig. De fraråder jo det....

Når begynnte dere? Ble det noe problem m ammingen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynte med smokk etter ca en uke fordi tulla hadde så sinnsykt suttebehov. Ammingen var ikke helt på stell med meg da, så burde egentlig ventet men det gikk fint:) Hun spiste jo meg opp siden hun hadde sånn suttebehov og da ble jeg så sår.

De anbefaler å vente med smokk til ammingen er godt etablert. Du merker jo om hun blir sugeforvirret, da bare kutter du ut smokken igjen:)

Gratulerer så mye med snuppa:)

Skrevet

Vi begynte da han var to dager gammel vi da..:) Ammingen gikk veldig greit og han hadde et stort sugebehov, så da kjørte vi på. Nå er lillegutt blitt 16 dager gammel og både amming og smokking går supert..:)

Skrevet

Vi begynte med smokk når han var 5 dager. Han hadde et enormt sugebehov. Han sugde på hånda i stede så smalt, og lagde lyder... Amminga ble ikke ødelagt her. Heller motsatt! Når han var 14 dager ringte de fra helsestasjonen for å avtale hjemmebesøk. Hun sa også: 10 min på hver pupp også får du heller bruke smokk, for puppene dine skal ikke brukes som smokk. Da vil du bli sår. Jeg føler dette hjalp oss veldig :)

Skrevet

En eller annen gang på barsel, hun var kanskje 3 dager..

Skrevet

Vi begynnte med smokk mens jeg ble sydd nedentil. Jordmor sa at jeg måtte bare gi henne det da hun hadde et ENORMT sugebehov.

Skrevet

Fire-fem dager etter fødselen. Null problem med ammingen. Er så glad han vil ha smokken! :)

Jeg føler meg alldeles ikke som noen dårlig mor fordi jeg putta smokken i gutten så tidlig. Tvert imot er jeg veldig glad jeg gjorde det, for nå er gutten veldig glad i smokken sin, og den hjelper ham med å finne roen både i senga om kvelden og ellers når han trenger det. Og han legger fint på seg (gjorde ikke det de første par-tre ukene, men det hadde andre årsaker) - og han sier absolutt ifra når han er sulten. Da nytter det ikke med smokk! :)

Skrevet

Begynte samme dag som vi kom fra sykehuset, da var han 4 dager gammel. Hadde til og med problemer med ammingen, men etter at han fikk smukken gikk ammingen som en drøm og har gjort det siden.

Han er nå 5 uker gammel og siste uka har han ikke vært så begeistret for den, og det er så dumt for han roer seg veldig ned når han får den. Håper det er en overgang og at han snart begynner å ta den igjen.

Skrevet

vår var bare noen timer gammel. de hadde gitt han på intensiven på sykehuset uten og spørre oss. fikk ikke noe spm om amminga gikk greit. så kjære deg! ikke føl deg som en dårlig mor! :) nyt stillheten istede:) jeg ammer som bare det nå og har gjort det siden han kom til selv om han fikk smokke tidlig. må gi han tillegg på flaske på kveldene for da har jeg ikke nok melk(lagrer til kvelden. sover leeeenge), og tar flaska også:) men hvis jeg gir han flaske først og pupp etterpå(i samme måltid) blir det litt tull, for må jobbe litt mer med puppen.

det beste er at når han mister smokken på natta så tar han bare fingrene og sutter på de:) han er snart 4 mnd forresten:)

Skrevet

han fikk smokk da han var rundt 14 dager gammel. ble ikke noe mer trøbbel med ammingen.

Skrevet

Vi begynte å gi smokk til pjokken da han var ca 2,5 uker. Fikk aldri ammingen på stell, så da så vi ikke noen grunn til å vente mer...

Skrevet

Snuppa vår fikk smukk når hun var 1 uke gammel! Hun hadde så enormt sugebehov så vi fant ut det var best hun fikk noe å sutte på.

Hun måtte uansett få tillegg av flaske, men har ikke hatt noen problem å veksle mellom pupp og flaske siden!

(Hun får begge deler på grunn av for lite melk...)

Hun sluttet å bruke smukken en periode det ikke var behov for den, og måtte vennes til den på nytt rundt en måneds alder (med litt protester, men det gikk fort over).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...