2 hjertegull :) Skrevet 15. februar 2009 #1 Skrevet 15. februar 2009 Ettersom leggingen nå har begynt å bli et sant mareritt, er det helt klart at hun ikke har et like stort behov for søvn på dagtid.. Hun er 11,5 mnd.. Er det da bedre å kutte en lur, og tyne henne til etter lunsj før hun får sove? Eller er det best å fortsette å la henne ha to lurer, men korte dem ned? Det vil si vekke henne etter ca en time? Hva tenker dere om det, hvordan har dere gjort det, evt hvordan tenker dere å gjøre det når den tid kommer? Takk for svar
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #2 Skrevet 15. februar 2009 Kuttet ned til 1 lur om dagen ved rundt 9 mnd's alder, og da får hun sove så lenge hun vil også. Det ble ingen brå overgang i det hele tatt. Men barn som nærmer seg året har virkelig ikke behov for å sove to ganger på dagen.. Hun får lunsj rundt 10.30 og blir lagt etter det. Da kan hun sove både 2 og 3 timer.. Om de får sove så lenge de vil under denne duppen så forsvinner nok behovet for enda en lur etterhvert.
*Mamma'n* OVERTID Skrevet 15. februar 2009 #3 Skrevet 15. februar 2009 hei. jenta mi er 1år om 2 dager. hun sover bare 1 lur om dagen i ca 1time. jeg venter til etter lunsj før hun får såve. hun va ca 8 mnd da hun gikk over til å bare sove en lur om dagen. så ca kl. 12.30 sovner hun, da sover hun til 13.30 ca. hun tar da kveld kl 20.00, og står opp 08.00-08.30 hver morgen:) funker fint det:))
mamma til to skjønnel :-) Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Søvn avler søvn er min erfaring (og det strides jo ikke akkurat om det), og jenta mi sover to lurer. Opp mot 4 timer om dagen totalt og hun legger seg fint kl syv om kvelden. Dagene kan starte litt tidlig noen dager (kanskje seks), men det betyr ikke at det vil hjelpe å vekke henne på dagen. Jeg lar henne regulere dette selv, det funket fint for storebror iallefall. Men de foreslår jo ofte å ikke la de sove etter kl. to/tre senest om de har problemer med å sovne. Og jenta mi sove sjelden etter to, halv tre...Lykke til!
kitty08 Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 jeg ser rett og slett ingen forskjell. Om hun sover 40 min i løpet av dagen eller 3,5 time, så sover hun nesten alltid 19-6 uansett ... Og hun kan sove til 17 og så sove igjen 19.15 ...
shimonie Skrevet 15. februar 2009 #6 Skrevet 15. februar 2009 her sover knotten som regel 2 lurer, en i barnehagen , og som regel en hjemme rundt kl 15. men virker som han heller vil ha en lang lur rundt kl 12 nå.. han sover ihvertfall 2-3 timer tilsammen på dagtid. han blir snart 14 mnd. han kan lett sove til kl 17, og likevel legge seg før 19.. spiller ingen rolle her hvertfall:P han våkner rundt 08, og (første) luren er et sted mellom 11-13.
2 hjertegull :) Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2009 Tusen takk for svar alle sammen Vår erfaring er at søvn overhodet ikke avler søvn Hun blir helt umulig! Så om det strides eller ikke,så er det vel forskjellig HS anbefalte oss å ikke kutte en lur å la henne sove så lenge hun vil.. Men hun holder det gående halve natta da, og det er jo ikke ideelt.. Nå har vi prøvd å kutte en lur,og det fungerer jo kjempefint! Jeg er så gledelig overrasket Andre dagen sov hun hele natten gjennom for første gang på sikkert 6 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå