Gå til innhold

Fame gratis fotografering kan det stemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er dette noe lureri?Naboen fortalte de bildene dem tok hoss fame var dritdyre.Vill bare ha ett bilde av mine to barn på veggen å bestemmer ikke vi hvor mangen bilder vi vill att fotografen skal ta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Det er forsåvidt ikke noe lureri, du får selve fotograferingen samt et innrammet bilde helt gratis (når de reklamerer med dette, eller har et gavekort). Jeg har gjort det selv. MEN....det som skjer er at de knipser utrolig mange flotte bilder, bruker forskjellig lys og fargebehandling etc så det ene bildet blir flottere enn det andre. Så sitter man der og ser sine skjønne små på storskjerm i "englelys" og blir såååå betatt at man ender opp med å bestille det ene bildet etter det andre. Og på den måten tjener FAME godt likevel. Men har du sterk vilje og slunken lommebok så lar det seg gjøre å velge 1 bilde. Og forresten så kan du i løpet av de neste 12 månedene få bestilt flere.

Skrevet

bare vit at hos at de nå kaller gratis bildet for fotografens favoritt og velger et bilde for deg. når vi var var det tydelig at dette bildet var valgt for å få oss til å kjøpe fler... dette er noe nytt de har begynt med det siste halve året, og hos de fleste studioene vil dere ikke få velge selv.

Skrevet

Vi fikk en gratisfotografering fra Fame og endte opp med å kjøpe bilder for 7000 kr. De tok så mange flotte bilder (1 times fotografering) at vi ikke klarte å velge, så vi fikk laget en collage med fire forskjellige bilder. Kjempestilig, men utrolig dyr. Mitt råd er å bestemme seg for hvor mye du vil bruke på forhånd og så holde deg til dette beløpet, uansett! Det gjorde i grunnen vi også, men vi klarte liksom ikke å la være heller, hvis du skjønner. Neste gang kommer vi mest sannsynlig til å velge en annen og billigere fotograf.

Skrevet

herregud, er jo ufattelig naivt å tro at noe er gratis. hadde vel vært temmelig dårlig business for Fame om alle dukket opp for en time gratis fotografering uten å kjøpe noe.

Så sjekk vanlige priser både der og andre steder og velg ut fra det, ikke la seg lure av "gratis fotografering (med bilder for 10000 etterpå ...). :-)

Skrevet

Du må kjøpe bildene innrammet i dyre, dårlige rammer. Du kan ikke kjøpe kun forstørrelse. Det er det som gjør det så j.... dyrt.

Skrevet

Fame er noe oppskrytt dritt og jeg skjønner ikke at folk er villig til å betale så mye for bildene der.

Betalte 1200kr jeg, og fikk da en times fotografering + en pakke med flere størrelser på bilder som jeg plukket ut selv.. husker ikke de nøyaktige størrelsene, men 1 stort, 2stk "vanlige" skolebilde/barnehagebilde (25xnoe?) 3stk litt mindre og 5stk 10x15 bilder.

Minst like flotte bilder som hos fame.

Koster ikke skjorta å bestille forstørrelser heller, og har i ettertid bestilt både stort lerret og laminert bilde til under/knappe tusennlappen pr stk.

Da gjør det lite at jeg betalte noen hundrelapper for selve fotograferingen :)

Skrevet

Jeg prøvde dette hos Fame, og fikk også beskjed om at fotografen skulle velge et bilde vi fikk gratis. Men på visningen fikk vi faktisk selv velge bildet, så jeg ble positivt overrasket. Valgte å oppgradere det til et i A4 størrelse, det kostet 400 kr. Så ble da 400 kr for en times fotografering + bilde med enkel ramme (kunne velge mellom svart, metall og lys tre). Synes ikke det var så altfor ille.

Jeg var redd for at jeg skulle føle kjøpepress på visningen, men han som viste bildene var heldigvis ikke i selgermodus i det hele tatt, og jeg hadde rett og slett ikke råd til mer enn de 400 kr som jeg på forhånd hadde bestemt meg for å bruke.

Konklusjonen min blir altså at det er verdt å gå, og lurt å be om prisliste når man har tatt bildene så man kan gå hjem i ro og mak og bestemme seg for hva man evt. vil bruke på visningen.

Skrevet

Tips:

Hvis noen av dere drar til USA på ferie, ta barnefotograferingen der! På Wal-Mart har de kjempebillig fotografering. Det koster 100 dollar for alt! Da får du med deg en CD med absolutt alle bildene som er tatt, pluss at du betaler 6 dollar for 30 bilder i alle størrelser, når de har spesialtilbud, noe de har veldig ofte. Hvis de ikke har dette tilbudet, er det rundt 10 dollar, dvs 70 kroner for fotograferingen, som inkluderer 30 bilder av barnet.

Du har alle rettighetene til å kopiere så mange bilder du vil, om du kjøper CD`n for 100 dollar.

Skrevet

Jeg har bare godt å si om dette tilbudet! Som noen har nevnt, bør man være bestemt p åhva man vil ha/ hvor mange penger man skal bruke så man ikke går helt berserk i alle de nyyydelige bildene. -For bildene blir virkelig fantastiske! :)

Vi ville ha et portret av jenta vår, fikk jo et ekstra gratis + at vi alltid vil ha tilgang på resten om vil skulle ønske det!

Skulle man ikke være fornøyd med noen av bildene (kanskje veslemann ikke er i sitt ess akkurat når han skulle fotograferes..) er det bare å ta med seg gratisbildet og si tusen takk. Ikke ei krone tapt..

Kan med andre ord anbefales! Også må jeg si fotografen var utrolig flink til å fange personligheten til prinsessa vår!! Bilde ser ikke bare pent ut, men er veldig typisk henne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...