Gå til innhold

Hvordan bor dere ?

Lakenskrekk

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer litt på hvordan dere bor ??

:-) Selv leier vi en liten leilighet. Den er ca 40 kvadratmeter, og har bod, 2 ganger, kjøkkenkrok, stue, et soverom og et bad. Det er utrolig billig for oss å bo her (betaler bare 3000 kr i månden, og det er UTROLIG billig. Før bodde jeg på en knøttliten hybel på 12 kvadrat og den kostet 3500 i månden).

Fortsetter under...

vi leier en leilighet på ca 65kvm, det er 2 soverom, et lite rom der det er hengeplass til ytterklær og sko, et passe stor bad og stue med åpen kjøkkenløsning, så er det bod utenfor leiligheten.. vi betaler 9000kr uten strøm, men det er bygd i 2007 så det er ganske nytt

Vi skal kjøpe sammen nå=)

Har ikke råd til noe med 2 soverom her vi bor, men blir et sted mellom 50 og 60 kvm, som er mer enn stort nok for oss.

Tenker bare at folk bodde på 1 rom hele familier før, så det går nok bra med et soverom og en alkove=)

Vi syntes det er viktig å eie selv, det kjennes litt tryggere og personlig.

Gleder masse uansett!

Annonse

Vi bor i en leilighet med kjøkken,gang,bad,stue og 1 soverom. ca 65 kvm, 6900,- i mnd. er kjempebillig for å være oslo.

Har ikke troen på at vi kommer til å kjøpe noe i nærmeste fremtid akkurat, men trenger et soverom til når babyen nærmer seg året.

Hun må jo først ut av magen da :P

Hei:)

Vi leier en leilighet som er 70 kvadrat. Her er det et soverom,gang,kjøkken og stue har åpenløsning,et stort bad,en bod inne og en bod ute. Parkeringsplass og uteplass har vi også :) Vi betaler 5500 kr i mnd uten strøm ,noe som egentlig er ganske billig ettersom leiligheten er byggd i 2007. Det er kjempe fint her,og beliggenheten er også perfekt -du kan gå til barnehagen,bussholdeplass og butikk (bor ca.15 min uten for tr.heim med bil). Det er kjempe synd at det kun er et soverom her, når gutten har blitt rundt ett år må vi jo lete etter noe annet :/ Jeg liker meg såå godt her..

vi eier en leilighet på ca 61 kvadrat. er 2 soverom med grei størrelse, stor stue med åpen kjøkkenløsning. gang med god plass til barnevogn osv, og et bad som akkurat passe stort. og en stor fin bod i kjeller. er akkurat passe stort til oss nå =) men vi flytter nok på oss om et års tid, for ønsker oss veldig et lite hus med hage osv. har jo hage og egen veranda nå da, men hagen må vi dele med 7 andre leiligheter.

Annonse

Vi leier for øyeblikket huset til svigerfar med mer enn nok plass, men vi har kjøpt oss eget hus på 117 kvm som vi overtar 1. mai. Gleder oss veldig til det. Der er det 2 soverom, stor stue/spisestue, kjøkken, bad og kjølerom. I tillegg har vi flust med lagringsplass og hele 3 garasjeplasser. Huset ligger rett ved en skog m/lysløype og det er et kjempefint badevann like i nærheten. Blir nok et fint sted for en liten guttunge å vokse opp.. Gleder meg skikkelig til å pusse opp barnerommet;D

har en 4 roms på 100 kvm.eier selv og har ikke lån, men betaler 2700 kr i felleskostnader. Nå får vi nr 2 rett etter sommeren og selv om de får hvert ditt soverom, lengter vi etter noe større, så mulig vi kjøper hus når minste er ca 2 år. Har egentlig nok plass, men ikke noe til overs hvis noen skjønner;)

Flytter til en leilighet som vi nettopp har fått i neste uke. Der er det ei stor stue, soverom, gang, et lite kjøkken som må gjøres noe med og et bad + wc/vask på rommet ved siden av. Har lagringsplass i garasjen. Håper vi vil trives :) Betaler 5500 + strøm og det er i Trondheim. 60 kvadrat

Vi leier en leilighet på ca 155 kvm. Leia på 6500,- er inkl. oppvarming, men eksl. strøm. Gammel leilighet fra ca 60-tallet, men etter å ha malt litt her er alt veldig fint :D

I første etg er inngang med gang og trapp. Stor gang oppe som leder ut til resten av rommene. Greit bad (bortsett fra at det er badekar, noe jeg misliker sterkt), 3 soverom (Nå blir et brukt til våres rom, et til gjesterom/hobbyrom og det siste har sambo gjort til gutterom/spillerom. Har hengt boksesekk opp og fotballdrakter som dekker vegga :P) Også har vi et greit stort kjøkken (som desverre ikke har uttak til oppvaskmaskin siden det er såpass gammelt her) og en svæææær stue på 60 kvm :D Også har vi 1 mål med hage. Jeg elsker å bo her <3

Barnehage er nærmeste nabo, og 200 meter til butikker, togstasjon o.l.

Eier et rekkehus på 140 kvm. Huset har 3 etasjer.

Loft: 2 soverom, 1 disponibelt rom og en bod

Hovedetasje: Stue, kjøkken, gang, wc

Kjeller: 2 soverom, kontor, bad og bod

En altan m bod og en terasse m bod og hage nedenfor. Egen garasje.

Veldig fornøyd :) God plass nå som vi venter nummer 2 :)

Vi har soverom i kjelleren. De to små kommer til å dele rom når nr 2 blir rundt 10 mnd.. så lager vi lekerom på kontoret. Flytter kontoret opp på loftet.

Når han eldste blir 4-5 år, vil han få rom på loftet.

vi bor i ett hus på 120kvm ,4 soverom, 2 bad stue og spise stue pluss middels kjøkken og 2 boder. e gammelt hus og ikke spes pent , prøve fikse litt før lille baby kommer(aug 09) betale 10 000 + strøm så er ikke billig men leie hos mine foreldre så skal nok klare få ned leia litt etter vært,.

Eier leilighet på 65 kvm nå, med 2 soverom.

Leter etter hus nå, så vi får større plass til nestemann som kommer. Synes det er greit at alle har hvert sitt rom :) Håper å flytte inn før sommeren, da jeg har termin i august og det sikkert blir litt oppussing osv!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...