Gå til innhold

tomt for melk i den ENE puppen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

den høyre puppen virker helt tom.. har bare ammet i seks uker. å nå virker det som om det begynner å bli helt tørt :S hjelp. hva skal jeg gjøre??

jeg spiser masse. drikker vann. jeg har null tro på ammete.

mini virker misfornøyd når hun ligger med puppen etter opptil en time om ganga.. hun haler og drar og suger som besatt..

legger henne til ofte nå for å få opp produksjonen, men det ser ikke ut til å hjelpe..

venstre begynner også å bli tom nå.. vil ikke kutte nå.. dette går mer inn på meg enn jeg noensinne kunne sett for meg :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er faktisk ganske vanlig. Rundt 6 ukers tiden er melkeproduksjonen ofte litt kritisk. Vet ikke helt hvorfor.

Men prøv amme-teen fra apoteket, den kan hjelpe bra.

Du skal ikke drikke vann selvom du ikke er tørst. Drikk så mye som tørsten tilsier..

Og nå må du ta noen dager der du avlyser ALLE avtaler og bare er hjemme og slapper av, ligg i sengen/sofaen/gulvet for den saks skyld, men ikke gjør noe. Husarbeid tåler å vente på seg.

Også er det kansje lurt å pumpe seg litt.

Det er sjeldent folk mister melken om de prøver å holde på den, så bare slapp av og stol på at dette går fint:)

Du kan også få noe som heter afipran fra legen for å få opp produksjonen om det virker helt håpløst..

Oi, ble langt dette, hehe.. Men ønsker deg lykke til:)

Skrevet

tusen takk for svar :) har bare holdt meg inne ja.. vært skikkelig knallvær ute, men det får så vær..

Skrevet

min er snart 4 mnd nå og jeg hat trodd jeg har mista melka mange ganger. spes ivenstre pupp. så jeg har "pumpedager"! da passer jeg på å pumpe hver 3. time hele dagen. det kan virke som om puppene blir helt tomme, men det øker produksjonen min veldig. det jeg pumper ut får gutten på flaske. noen ganger må han ha litt erstatning. ikke stress! :) da blir det bare værre. jeg har innset at jeg har en stor gutt som krever mer mat enn jeg kan gi han. jeg prøver i det lengste å gi han morsmelk, men har ikke nå dårlig samvittighet for at han får erstatning:) såååå blid og fornøyd atte:)

Skrevet

prøver å pumpe litt også da. men jeg syns hun er alt for liten til å få flaske helt enda.. om jeg bare legger ho til oftere så funker det kansje på samme måte?

Skrevet

jeg prøvde å legge til oftere, men det gikk ikke og går fremdeles ikke. han orker ikke å ligge og suge når det ikke kommer noe, så jeg må pumpe for å økee produksjonen. da pumper jeg minst 10 min på hver pupp. selv om det ikke kommer noe. litt kjedelig å sitte og pumpe når det ikke kommer noe, men etter en dag da, så kommer det plutselig mye mer. min fikk flaske da han var 4 uker gammel og tar fremdeles både pupp, flaske og smokk.

Skrevet

Om hun er villig til å spise/suge ofte og mye, om det så bare er for kosens skyld så la henne gjøre det. Det øker produksjonen din garantert:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...