Gå til innhold

NAV sin foreldrepengeveileder på nett gir helt villt svar for min del.

Anbefalte innlegg

Jeg er nyutdannet, men har jobbet i over et halvt år

og jeg tjener nå over 25 000 brutto i måneden.

Jeg regner da med at jeg da får den samme lønnen i foreldrepenger.

Men, i følge nav sin foreldrepengeveileder på nett - hvor jeg må fylle ut pensjonsgivende inntekt for de siste tre år (som i mitt tilfelle er 0 siden jeg har vært i utdanning -) vil jeg få 971 kroner pr uke...

Vær så snill å si meg at dette er feil???

Det må da være lovlig å studere tre år før man blir gravid??

Fortsetter under...

Har du fast jobb og fast lønn er det denne de vil gå ut ifra når de beregner foreldrepengene... Synes det er litt teit at de har denne veilederen liggende på nett for den forvirrer mange og gir ikke noe egentlig svar på hva man vil få i foreldrepenger unntatt i sjeldne tilfeller... I utgangspunktet er det det man tjener de siste 4 ukene før permisjonen starter som gir grunnlaget for foreldrepengene, men har man variabel inntekt regner de et gjennomsnitt av f.eks 3 eller 6 mnd...

ja jg vet d n er helt mongo den...mn vet noen av dere jg er sykmedlt siden des....må legge til lønnslipp har jg fått med mn hvilken skal jg legge til? for jg vet at grunnlaget mitt blir samme som sykepenger...er så forvirret skjønner ike noe ting av de papirene...og de er ike så særlige flinke til å forklare når man hører med dem på kontoret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...