Gå til innhold

Bare et tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har ingenting med det men jeg forstår bare ikke hvorfor alt skal være splitter nytt til babyen.

Skjønner godt at man vil ha noe nytt,men jeg mener bare at vogn,stellebord,stelleveske,bilstol og noe tøy kan man kjøpe rimlig brukt.

Selvsagt kjøpte jeg noe nytt tøy da babyen var født men den fikk også noe brukt.

Men det er jo opp til en hver.

Brukt på nette el på en lapp i butikken kan være lønnsomt.

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Signerer HI.

Hvorfor kjøpe ei helt ny sprinkelseng når du kan få den samme senga pent brukt til halv pris. Vi må dempe kjøpehysteriet, er nå min mening.

Skrevet

Helt enig!!! Jeg gleder meg til å ta fram vogna etter de to eldste og bruke den til tredjemann! De eldste er 12 og 14, men jeg har liksom ikke hatt hjerte til å kvitte meg med vogna... Tenk så gøy, alle tre i samme vogn, med såå mange år i mellom... Vogna er vel snart retro!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Enig!

Da jeg fikk sønnen min for ca 8 år siden var jeg superstress,enda så dårlig råd som jeg hadde...var alene og alt.

Idag har jeg en flott kjæreste,god råd og kommer trolig knapt handle noe nytt!!Egentlig nesten ingenting før babyen er ute,faktisk!

Sist endte det med at jeg stellte gutten min på baderomsgulvet..godt og varmt med varmekabler og alt..,og vogna måtte fort skiftes ut!

Nei,nå blir det arv og minimalt til iallefall jeg ser at alt går bra!!!

• 2 uker senere...
Skrevet

det er vel opp te hver enkelt hvor mye de vil legge i potten for å kjøpe inn te sine håpefulle...har folk råd til det så må de jo bare gjøre det.det er jo litt stas, spesielt hvis det er ens førstefødte:).

• 4 uker senere...
Skrevet

Akkurat bilstol kommer jeg til å kjøpe ny (eller av kjente), for å være sikker på at jeg vet hva den har vært utsatt for av belastninger, nestenkollisjoner, sol etc. Det kan oppstå usynlige skader her, akkurat som på sykkelhjelmer. Men ellers er jeg helt enig - mest mulig brukt, og hvor utslitt er egentlig babytøy etter å ha vært brukt i en måneds tid?

Skrevet

jeg kan godt kjøpe noen ting brukt, hvis jeg finner akkurat det jeg vil ha. men bilsete, madrass og dyner skal jeg ha nytt uannsett. bilsete pga sikkerheten og resten fordi jeg hadde ikke kjøpt den slags brukt til meg selv og da vil jeg ikke det til babyen heller.

Skrevet

Jeg tror jeg kommer til å kjøpe nytt. Iallefall seng, bilstol og vogn.

Skrevet

Bilsete bør man absolutt kjøpe helt nytt, fordi det har en kort levetid. Var på kurs for noen uker siden, og da kom det fram at etter to barns bruk, er ikke bilstolen sikker lenger, fordi plasten blir porøs.

• 6 måneder senere...
Skrevet

Jeg er enig i at det ikke er nødvendig men jeg kommer til å kjøpe alt nytt til vårt lille vidunder.... Selv arvet jeg alt, slitt og stygt, og brukte slike klær gjennom mesteparten av oppveksten, og jeg vil at mitt eget barn fortjener bedre! Jeg har lyst på 3 barn, så det kommer jo ikke til å bli kastet etterpå heller, men lagt i boden frem til neste lille :D

• 1 måned senere...
Skrevet

Enig. Her kjøpte jeg ny vogn første gang fordi jeg visste vi ønsket oss to eller tre barn. Brukte vogner holder ofte ikke til så mange barn, så vi valgte å kjøpe en ny og solid vogn ny slik at vi slapp å kjøpe flere vogner når den tid kom. Det har jeg ikke angret på et øyeblikk! Helt siden snuppa på to gikk over til sportsvogndelen har bagen ligget pent nedpakket hos moren min. Den er ikke slitt i det hele tatt.

Bilsete er ikke et tema å kjøpe brukt. Bare ekstrasetet som nesten ikke brukes. Madrass og dyner/puter kan aves fra mine egne barn, men ikke fra fremmede. Utover dette kjøpte vi mye brukt sist. Er ikke mye vi trenger denne gang. Blir litt klær om det ikke blir jente og skal kjøpe en brukt vogge. Ellers blir det bare koseting. Seng og stellebord kjøpte vi brukt, og det holder seg godt.

Men, jeg forstår også veldig godt de som vil kjøpe nytt. Det er artig å kjøpe til den lille og fristelsene står i kø. Jeg hadde veldig lyst selv, men det ble en lett blanding.

• 4 uker senere...
Skrevet

Her blir det nok en del nytt. Det blir ihvertfall ny vogn og seng, antagelig også stellekommode. Sete og en del andre ting får jeg låne av ei venninne. Sete ville jeg ikke kjøpt brukt, på grunn av det mange andre sier her også - sikkerhet. Senga er jeg ikke så nøye på, så lenge den er trygg, så der blir det nok en relativt billig ikea-variant.

Jeg tenker at det vi kjøper nytt er ting vi kommer til å få bruk for igjen senere, så da "smeller" jeg til skikkelig nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...