68-modell Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Hei på dere alle her inne. Jeg er en snart 41 år alenemmam til en en 8 åring ,og det har jeg vel nesten vært helt siden hun ble født selv om jeg det første året var samboe rtil pappan. Jeg har hele tiden trodd jeg skulle være så heldig å få et barn til, og har vært aktivt inne her for vel 2 år siden men da i tenkeboksen. Jeg slo det da fra meg og tenkte ting vil endre seg....Men etter nok styr og engasjement i kjærlighetslivet, innser jeg at jeg har det vel veldig bra slik jeg har det sammen med min datter, og ønsket etter et barn er større enn kavet om å finne en snill og god mann.Så derfor er jeg er nå inne i tankeprosssen igjen. Forskjellen er bare at nå er at jeg en god del mere sikker og moden for avgjørelsen på mange måte, og det er nå eller aldri.Det er bare en ting jeg lurer litt på. Hvis en har en venn som vil stille opp som donor, hvordan fungerer det da m.h.t. trygdekontoret, farskap, bidrag etc. Kan han stå som ukjent far da , eller kan han stå oppgitt med navn, men ingen krav om bidrag etc. Det blir nok mest sannsyneligvis Storg som blir far til mitt barn ,men en venn av meg sa en gang at det var bedre han var donoren. Dette vet jeg ikke om han mente alvorlig, men vil ta en samtale med ham- kanskje. Er det noen som har noen erfaringer å utveklse om dette i såfall? Ellers ser jeg det er mange sterke damr som har de samme tankene som meg , og noen i samme situasjon. Det er derfor veldig spennende å lese om dere og hvordan det går. Jeg skal la det gå et par månder til før jeg er helt sikker på min avgjørelse, men det er jg mer og mere ettersom dagene går, selv om det er dager da jeg tenker at jeg ikke tør .
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 "Donoren" vil da kunne kreve samvær, omsorg for barnet etc. Barnet vil ha arverett. Du kan oppgi ham som far, og ikke kreve bidrag. Du kan oppgi ukjent far, men han kan når som helst be om å få fastsatt farskap. Man skal være ganske sikker på et vennskap for å stole på at et barn ikke vil forandre noe.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Jeg vil på det sterkeste advare mot denne sæddonoren: http://spermadonator.page.tl/ http://gjestebok.nuffe.net/40273 Han er en kjent ransmann,kvinnemishandler,plager de kvinnene han har donert til,hiv-positiv og har andre sykdommer osså er bare noen av de ting han er. Han er kynisk, er bare opptatt av å spre sine gener, donerer til alle som ber om det bare slik at han kan få spredd sine gener.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå