Anonym bruker Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 ... og hvor lenge er det mellom barna?
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 jeg har ikke 2 tette, sånn sett, men de er litt tett rett over 2 år mellom. Og det har gått som en drøm! Nå er eldste 3 år, og minsta 1 år, og jeg kan se tilbake på et år med 0 sjalusi, og der barna koser seg masse sammen. Eneste "problemet" vi har hatt, er at minsta er mye våken om natta, på det verste løste jeg det ved å ha henne i sengen med oss, slik at hun sov bedre. Nå sover hun nesten hele natten i sin seng, men våkner 3-6 ganger i løpet av natten... Men alt går seg til, og jeg koser meg masse med barna mine!! (hadde eldste hjemme med oss til minsta var 6 mnd, da begynte han i barnehagen 2 dager i uka). Svangerskapet var tungt da, men det var mye fordi jeg var plaget av bekkenløsining, trøtthet og kvalme. Og da var det litt hardt å være hjemme med en gutt på 1,5-2 år hele dagen. Men jeg hadde gjort det igjen, jeg ser allerede nå hvor stor glede barna har av hverandre! De leker fint sammen, og koser seg sammen Jeg tenker faktisk ofte at et søsken er den beste gaven vi noensinne har gitt til sønnen vår
gla nr to Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 har to jenter på 20 mnd og 4 mnd.. travelt, men de har mye glede av hverandre. Største problemet er nok at største ikke skjønner at minste er så lita at man ikke kan gi lekemat til, eller saft fra koppen eller ride ranke på ryggen. Så må følge dem som hauken, aldri aleina på do lenger feks.. men mye kos..
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Vi prøver på nr. 2 nå. Sluttet på pillen for et par uker siden og førstemann er nå 13 mnd. Er vi heldige, blir det ca. 2 år mellom dem. Hadde jeg vært yngre, hadde vi nok ventet slik at det ville vært 3 år mellom dem, men ser også definitivt fordelene med å ha to tette:-)
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Vi har 20 mnd mellom våre 2. Eldste er 2 år og 10 mnd, og minsten er 1 år og 2 mnd. Her går det unna, det første eldste gjorde på sykehuset var å slå lillegutt midt i ansiktet. Det har vært endel sjalusi,men ikke så mye at vi ikke har klart å handtere det. Nå er det litt værre, dem slåss mye. Om leker, minsten biter, slår og klorer. Hun slår han. Så her går det mye i å skille dem og prøve å avlede dem. Begge er så mega sta vet du, dem leker fint så plutselig bryter det ut. Vi har fått høre i b.hagen at hun passer veldig godt på han og dem sitter sammen ved samlinger osv. Det er jo hyggelig tå høre. Men må jo si at det kan ikke ha gått så mye innpå oss for vi har planer om å bli gravid på seinsommeren igjen.
2 gutter og 1 jente Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 17mndr mellom mine gutter. det har gått veldig fint så langt:) er heldig og har veldig snille barn:)
Vivika73 Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Jeg har tvillinger. Dem er 14 måneder gamle. Ellers har jeg en gutt på 8 år og ei jente på snart 13. De største er veldig flinke til å hjelpe til med de minste. Er også gravid igjen. Da blir det ca. 22 måneder mellom tvillingene og den nye babyen.
trebarnsmamma84 Skrevet 16. februar 2009 #8 Skrevet 16. februar 2009 Eg har 3 år og 4 mnd mellom mine 3 barn....Elste blir 4 år no i feb,så er det 22 mnd til nr2 og så er det 14 mnd til nr 3... Travelt,men vanvittig kjekt og morro....Litt sjalusi mellom nr 2 og 3 har det vert,men ikkje meir enn me kan håndtere.. Eg er gla eg fekk dei så tett,sjølv om da ikkje var planlagt...Me snakkar om å få ein nr 4 og,men vil vente 2-3 år tenker eg.....
laila71 Skrevet 20. februar 2009 #9 Skrevet 20. februar 2009 Vi har 12 mndr og 3 uker mellom våre to gutter. Det er klart at det krever litt aktivisering tilpasset begge, og når man skal ut en tur, er det greit å ha planlagt litt.. Hvis jeg ikke har ordnet noe, tror jeg at jeg bruker ca 1 time på å gjøre oss klare og sjekke at alt er med. Man må passe på til minstemann er blitt så stor at han "tåler en trøkk" når storebror ikke skjønner det når vi sier at man må være forsiktig. MEN når det er sagt så savner de hverandre hvis det har gått noen timer siden de så hverandre. Nå er de 1 år 10 mndr og 9 mndr. Dessuten er det greit å være to om oppgavene. Vi bor på gård så pappa'n jobber mye ute på kveldstid også, så det merkes at man er mye alene. Får ofte høre at det må være slitsomt, men jeg vet egentlig ikke hvordan det er å ha flere år mellom hver unge, så jeg vet jo ikke hvor slitne de andre er :-)
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 20. februar 2009 #10 Skrevet 20. februar 2009 16 måneder HELT PERFEKT. Hadde det vært opp til meg hadde vi fått enda en tett. Men mannen vil vente litt =0)
Solveig73 Skrevet 21. februar 2009 #11 Skrevet 21. februar 2009 Å så oppløftende og høre noen positive sjeler:-) Vi venter vårt andre barn om 7 uker ca, størsten er nå litt over året. Ja, vi er blitt advarte og folk har svartmalt tilværelsen sånn inn i granskauen, at jeg har hatt tidvis store problemer med å glede meg. Jeg ligger mange ganger våken om nettene og tenker gjennom hvordan jeg skal få hverdagen til å gå rundt. Snakker mye med min sambo om det. Vi blir å dele oss, han sover sammen men størsten, og jeg sover sammen med minsten den første tiden mens det er kontinuerlig amming om nettene. Vi prøver oss på å ha begge barna hjemme. Men jeg tenker benytte meg av åpen barnehage tre ganger i uken. Tror det blir viktig å komme seg ut. Blir helt tullerusk av bare å trø hjemme, og størsten blir helt uutholdelig klengete hvis vi bare er hjemme en dag. Jeg tenker ikke stresse så mye med husarbeid, middag etc. Det får vi ta sammen når sambo kommer fra jobb. Det eneste jeg skal gjøre er å sette på en maskin med klær hver dag, og rydde inn/ut av oppvaskmaskinen. dagene blir å gå til å styre med barna. Rutiner er viktig. Og å komme seg tidlig i seng om kveldene. Forøvrig vet man jo ingenting hvordan ting blir ellers, bare håpe barnet er frisk og raskt. Så det får man bare ta som det kommer...
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2009 #12 Skrevet 21. februar 2009 Hei! Det er 18mnd mellom mine. Det har vært slitsomt mest pga søvnmangel, men angrer ikke ett sekund. De har stor glede av hverandre og leker så fint sammen. De er veldig avhengig av hverandre også. Veldig glad for at vi fikk dem såpass tett. Men det er jo litt slitsomt da med to små, de krever mye hjelp og oppmerksomhet, men det er vel slike ting man er forberedt på og vet. Jeg jobber nå 100% og det synes jeg er veldig slitsomt, så hvis jeg får anbefale noe så er det at du burde jobbe redusert de første par årene... Mine er nå 20mnd og 3 år. Lykke til!! Hilsen lykkelig tobarnsmor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå