mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Når begynte dere med noe annet enn grøt? Lillegutt er snart 5 mnd, og har fått grøt i ca en mnd. Har den siste uken gitt 2 porsjoner hver dag. Lurer også på; pumper dere slik at småtten kun får mm i grøt? Han har kun fått mm i grøt til nå, og kun mm utenom, men kjenner jeg begynner å bli rimelig lei pumpinga..! Har måttet pumpe siden han ble født pga lite melk på kveldstid, og nå er jeg passe lei for å si det sånn..!
annesmil Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Hei, vi begynte med grøt når guuten vår var 4 månder, etter ett par uker med grøt begynte vi i tillegg å gi han litt middag ( de små middagsglassene fra Nestle ), det gikk veldig bra for oss. Etterhvert begynte vi også med Hipp sin god natt grøt på glass, det er som en middag. Jjeg har helt fra første grøt pakke kun brukt grøt som blandes med vann, rett og slett fordi jeg ikke har lyst å pumpe meg ofte. Slik kan også mannen min ha han alene en hel dag : ) Det er mange gode grøter som blandes med vann, de har da litt melkepulver i seg så det gjør ikke noe forbarnet. Jeg ammer forstsatt to ganger om dagen, morgen og kveld. Om Kvelden pumper jeg også nok til en flake ( 200 ml ) som han får dagen etter i 12 tia, når han var mindre fikk han pupp da, men nå er det umulig å amme han på dagtid. Lykke til : )
temine Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 Her har vi akkurat begynt med grøt, og enda går det bare ned en teskje, så jeg håndmelker...ikke store mengden som skal til;) Du har jo vært fantastisk flink da, som har pumpet helt siden fødsel! Tror det er viktig for deg kjenne etter om du orker å pumpe mer nå, eller om du vil gi litt tillegg heller. Om han får morsmelk på morningen er jo det bedre enn ingenting, så kan han få grøt og mme senere når du har for lite selv. Like greit å blande mme i grøten og, så slipper du å pumpe til det. Om han ikke liker mme, så venn han på det med å blande mer og mer mme i mm i flaska, så skal det gå seg til over litt tid. Jeg hadde da en plan om etter hvert gi grøt morgen og kveld...og når vi var i gang med det tenkte jeg å starte med litt potet, gulrot eller avocado ved middagstider (most og blandet med mm eller mme). Var det vi gjorde med tuppa vi har fra før. Ser enda ut til at dette er langt fremme i tid, men svarer likevel;)
MarihønaMedHvitveis Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Jenta vår begynte med grøt da hun var 4 mnd, har holdt på i to uker. Hun får grøt laget på mme, fordi det er mer næringsrikt enn vann, men like enkelt! Hun drikker vann til grøtmåltidene (2 halve porsjoner om dagen). Innimellom får hun et beger fruktmos eller et glass middag, men dette er ikke fast enda. Regner med at neste som innføres fast blir middag, og at den vanlige grøten hun får på kvelden nå byttes ut med god nattagrøt for 6 mnd+ når den tid kommer! Ellers får hun stort sett smake på noe nytt hver dag, om det er å sleike på brødskiva til mamma eller fiskesuppa til middag!
010808 og 200312 Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 vi begynte med grøt når hun var 4 1/2 mnd, så fikk hun smake skrapt banan, potet, gulrot når hun var litt over 5 mnd! helsesøster sa vi skulle begynne med flere smaksprøver!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå