Gå til innhold

Flere med baby som tar tidlig kveld??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Idag ser det ut som mini tok kveld 18:00. Igår var det 18:30. Har også vært så tidlig som 17:00 (forrige uke.) Mini er nå 3mnd.

Tendensen de siste ukene er at han tar kveld ml. 18:00 og 19:00. Er jo fint med all den tida for oss selv på kvelden, men mini vil jo så sinnsykt tidlig opp, fra 05:00 - 06:00. Er vi riktig heldig sover han helt til 07:00.

Er det noen av dere som har prøvd å forskyve døgnrytmen med hell? Dvs.drøye leggeingen enten ved å legge inn en ekstra ettermiddagslur, evt. vekke babyen?

Jeg har liksom ikke lyst å klusse med søvna hans. Uff, håper det snur snart i alle fall, er jo ikke menneske kl 05:00, ihvertfall ikke når jeg ammer annenhver time om natta.....zzzz

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er jo bare 3 mnd, det kan fortsatt endre seg. Min fikk ikke fast leggetid (som han styrte selv) før han var rundt 6 mnd.

Men når sover han siste lur på ettermiddagen da? Det er klart han våkner tidlig når han legger seg så tidlig. Hvis han sover en lur litt sent på etter middagen men før kl 18, så burde han vel holde ut litt lenger på kvelden

Skrevet

Lillegutt er våken alt fra 1-2timer før han gir tegn igjen til at han vil/burde sove. Sånn som idag sov han fra 1500-1600. Klokka 18:00 hadde jeg holdt han oppe lenge nok, nesten sånn at han begynte å bli overtrøtt, og jeg la han derfor i senga - han slokna momentant. Er jo vanskelig dette, kunne liksom ikke drøyd den forrige luren heller (den kl. 15:00), han var kjempestupings.

Den siste ettermiddagsluren er ikke til noe fast kl. slett. Tilpasses ettersom når han hadde forrige lur, dvs. når han gir tegn til trøtthet.

Som du sier er han jo bare 3mnd, og jeg synes stadig "rutiner" endrer seg, så håper dette også vil endre seg..

Skrevet

Det gjør det helt sikkert. MIn gutt ble trøtt i 21 tiden når han var 3 mnd. Når han var 5,5 mnd så ble det en time tidligere, også etter en mnd eller to ennå en time tidligere, og der er vi fortsatt (11,5 mnd) Men når han var 5 mnd kunne jeg godt legge han i en halvtime kl 19:30, for så å legge han for kvelden kl 21.

Hvis du vil legge han senere, kan du jo la han ta nok en lur i 18 tiden, la han sove i en halvtime, og så legge han for kvelden litt senere.

Men uansett vil det nok helt sikkert endre seg en del ennå. Er ikke lett dette med soving.

Skrevet

Har det også slik her hos oss!!!...Hun sover som regel ikke så godt på dagtid,så begynner kveldsstellet i 5 tia...prøve å drøye det til det nærmer seg halv 6 6...så nå klokka bikker 6 mot halv 7 er hun helt stupings stakkars..nå er hun syk i tillegg og er generelt trøtt og uopplagt hele dagen da men...det positive er at hun ofte sover til 7...er A-menneske og syns det er greit å stå opp da...hun er trøtt igjen innen en time og da går vi ofte ned igjen i sengen og sover litt mer før vi liksom tar et skikkelig morgenstell og står opp!....Syns faktisk det er greit jeg med denne rytmen,men hun er jo bare rett over 3 mnd så mye kan nok forandre seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...