Gå til innhold

Teutonia mistral s, noen somn vet om det finnes hardbag som passer OPPI sportsdelen?

Anbefalte innlegg

mener at jeg så det på nett en gang, jeg ønsker å ha en bag jeg enkelt kan ta ut og inn av vogna. Men ei vennine av meg har baby som har vokset ut av mykbagen sin allerede, 6 uker gammel. Så hun anbefalte meg hardbag. Men ikke så lyst på hardbag som "henger fast" i vogna.. noen som vet hvor jeg får tak på en som passer oppi sportsdelen?

Fortsetter under...

Ja den heter Teutonia VarioPlus, du kan se den på teutonia.no hjemme side, ellers har lilleprinsen.no disse til gunstig prsi; 1500kr. Finnes en del bilder av den også der inne.

Tusen takk:) hvorfor er det så mange som tror det ikke finnes en sånn bag? Hun vennna mi med baby som har vokst ut av mykbaggen sa nettopp til meg at det ikke finnes sånn bag. jaja, hun anbefalte meg vertfall å kjøpe en hardbag.

Vert å sett på lilleprinsen, masse fint der!

Men noen som har innspill på om hva som er "best" mykbag eller varioplus bag? fordeler og ulemper med begge typene? babyen er ventet i mai:) så når den er ca 6 mnd er det rundt juletider og snøkaldt.

Men babyer pleier da også å begynne å ha lyst å sitte i vogna på den tiden (ca 6 mnd, gjerne før det også)

Så går det an å bruke mykbagen til vognpose har jeg forstått. Men det går jo ikke med hardbagen. Og visst jeg skal bruke hardbagen på vinteren (fra babyen er 4-5 mnd til den er kanskje 7-8 mnd?) så vil den kanskje opp å se... og jeg burde bare brukt en pose i sportsdelen likevel liksom... ?

Men en siste ting, jeg er redd det blir for varmt i mykbagen om sommeren, den er jo mye mindre, og det blir ikke mye luft rundt babyen. Mens hardbagen vil være luftig og romslig gjennom sommeren

(tenker mye på at vennina mi sin baby har vokset ut av mykbagen allerede, 6 uker gammel.. men nå er det jo vinter, så den ligger jo med mye klær og poser/tepper)

noen innspill?

Tja, det spørs nok om du kan bruke den noe særlig lengere enn 6 mnd, iallefall siden det går om mot vinter og pose-tid. Dunposene er nok best siden de kan presses sammen endel.

Jeg prøvde varioplus i butikken med en 6 mnd gutt som var 1 cm lengere enn gjennomsnittet, det gikk men sannsynligvis ikke med en vinterpose.

Uansett er det jo ofte tid for sportvogn når barnet er 6 mnd, plassmessig eller fordi barnet vil opp. Jeg har bestillt en varioplus av lilleprinsen, men ombestemte meg underveis og skaffet meg en fashion-bag istedet. Denne er noe større men ikke mye, helst bredden det merkes i.

Jeg har også kjøpt meg en vognforlenger, som teutonia har. Den er super og koster 300-400 kr tror jeg. Denne er genial og man får jo straks liggelengde på 90 cm.

Jeg har termin i april og putter nok denne på i okt/nov skiftet, samtidig som lammeskinnsposen skal i.

Med forrige mann måtte jeg over i sportsvogn på samme måte når han var 4-5 mnd, men fungerte helt fint. Ungen merker da ikke forskjell på om h*n ligger i bag el sportsdel;)

Det er vel helst oss foreldre som henger oss opp i detaljer..

Syns d hørtes litt rart at en baby på 6uker ikke får plass i mykbagen... En voksipose får kanskje dårlig plass i en sånn bag, men d gjør den i hardbagen og..den er ganske smal..( er isåfall best me dunpose som hun over nevnte..) Ei venninne hadde denne vario-bagen og mener babyen vokste ut av den ved ca 4-5mnd, men sportsdelen kan jo legges helt flatt og me pose blir d jo lunt og godt for babyen uansett;o)

Annonse

for noen gode og kjekke svar dere har kommet med! tusen takk :)

men, åkei, hva ville dere valgt? (hehe)

nå skal det sies at jeg liker vogna så godt (brun flower fashion) at jeg ikke har lyst å "bytte den ut" i en fashon bag, pluss at det var det praktiske da, med å bare putte bagen oppi vogna og trille avgårde, med tre småbarn å holde styr på i tillegg, liker jeg tanken på å slippe å "styre" med å montere fast bagdelen, selv om jeg har forstått det ikke er kjempe vanskelig da .. men..

Så bra at man kan bruke trekket på hard bagen videre som vognpose!

Men er dere enig i at detr er best for babyen med litt luft rundt seg på sommeren? fikk et sommerbarn for 1 1/2 år siden, og da var det VARMT å være nyfødt.

Ser ut som om det ikke går an å ta av "lokket" på mykbagen, stemmer det?

Men det ser ut som om det fint går an på hardbagen.. ?

Vet d går på hardbagen, men gjør sikkert me mykbagen og..

personlig ville jeg nok valgt hardbagen da d er litt mer beskyttelse rundt barnet når man har bagen stående på gulvet el lign med andre barn lekende rundt f.eks.. El når man bærer inn dører ol KAN man jo dunke borti og da er babyen mer beskyttet i hardbagen! Jeg kan også tenke meg at hardbagen er dypere, men vet ikke sikkert så skal ikke påstå d da;o)

Og om sommeren hvis d er varmt er d nok best om de er luft rundt og ikke tett og klamt;o)

Og syns du d er mest praktisk med hardbag/mykbag istedenfor Fashionbagen velger du selvfølgelig d, er jo du som skal bruke den;o) Kallesjen på Fashionbagen er ikke så lun heller så den skjermer ikke så mye for vær og vind/sol!

Lykke til me valget;o)

Det er svært lite som skiller de to hardbaggene (varioplus/ fashion) fra hverandre mtp størrelse. Og du er innstillt på å bruke en bag til å legge i sportsdelen, go for it!

Personlig syntes jeg det er penere med hardbag jeg da, og virker litt lunere siden kantene er høyere. Men dette er da bare flisespikkeri. Har aldri brukt softbag så har jo ingen erfaring med det. Mulig man kan bruke denne lengere siden den er mer tøybar, men siden du allikevel går mot kaldere tider på høsten må du nok til med sportsdelen likevel. Du kan ta lokket av på softbag ja. På hardbag med det trekket over, zipper du det nesten helt av, henger liksom igjen eller sydd fast ved enden. men du kan jo ta av hele trekket og da er det jo som en standard bag. Nokså bra demonstrasjon på lilleprinsen's sider.

Syntes også det var rart med hun som bare kunne ha softbag i 6 uker, men det avhenger jo som sagt av baby's str og tid på året.

Kan jo være en fordel å kikke på baggene 'live' på butikken om du har en leverandør i nærheten.

Lykke til!

Så utrolig kjekt med masse kjempe gode svar:) det har hjulpet meg i valget:)

Ser ut for at det blir en vario plus bag på oss, mest lyst på det. Skal se om jeg får prøvd en i butikken (flere butikker her i området)

Har lyst på en BRUN bag :) men synest det sto at de koster 1800 på lilleprinsen jeg? er det feil?

Det neste som trengs til vogna er et brukandes regntrekk, og jeg vil ha et gjennomsiktig (det som fulgte med virker ganske dårlig kvalitet, og dessuten sitter det jo ikke, er jo ikke formsydd?? får kke til å feste det jeg..

Er det noen av dere som har brukt gjennomsiktig trekk fra en annen leverandør, som passer fint på vogna? (teutonia) tfk sine trekk (til hardbagene) passer de? eller noe annet merke? noen som vet?

Blir vel etterhvert å kjøpe sånn alværstrekk, men har lyst på gjennomsiktig trekk til å bruke når det bare regner. (bor i Bergen, og det kan fint regne uten at været er stygt osv, bare vått) føler det blir litt vel innpakket med stort alværstrekk når det bare er en regnskyll liksom, og selvsagt, vil jo at den fine vogna skal vise gjennom trekket.

(huff, høres kanskje teit ut, men når jeg først har kjøpt en SÅ fin vogn liksom..... skjønner? hehe) dessuten får babyen se verden rundt seg om trekket er gjennosiktig, erfaringsmessig vil jo ungen ha hodet UT i vinden og blesten, gjennom hullet på trekket for å se, om trekket ikke er gjennomsiktig..

Bare fint å kunne hjelpe deg;o)

Har desverre ikke noe regntrekk å anbefale, men er sikkert noen andre her som har d:o)

Hvis ikke kan du ta me vognen i en utstyrsbutikk å prøve.. litt tungvint kanskje men... :oS :oD

Jeg har det nye trekket til teutonia i rød farge.. da kan jeg bytte litt på utseende på vogna.. barnehagen er veldig glad i det og sier det er det beste regntrekket de har sett på en vogn

Jeg har forøvrig softbag og har brukt det med voksipose og jenta mi sov i det til hun var over året uten problemer.

Annonse

takk for svar du over her :)

jeg har tenkt på et sånnt trekk som du har, hørt veldig mye skryt om de trekkene.

Men for å oppdattere litt, så har jeg vert å kjøpt meg et gjennomsiktig regntrekk nå, og det ble et quinny trekk. det passer jo perfekt på vogna. glimrende! og i den kvaliteten jeg ville ha. Perfekt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...