Gå til innhold

Dere som ammer "normalt" lenge.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge tenker dere at dere skal amme?

Tenker da på dere som ammer mer enn 5-6 mnd og slutter før 1.5 - 2år.....

Snuppa er 9 mnd nå, og tenker at jeg snart skal slutte..... Er veldig lite uansett, kun på kveldstid og morningen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har planer om å fullamme til rundt 6mnd alder (han er 4 no). Så blir det vel litt nedtrapping. Men har tenkt å halde på så lenge han har lyst, eller til det blir upraktisk. Satsar på det blir når han er over 1år, ein gong.

Skrevet

Han er nå akuratt 6mnd og mer eller mindre fullammet, dvs han får smaksprøver. Alt av grøt ol vil bli laget på mm en stund fremover. Håper jeg kan amme til over året. -Det har vært et skikkelig PES å amme. men er masse allergi familien, og ønsker å gi mini den beste starten jeg kan.

Skrevet

Jeg ammet storesøster til hun var 21 mnd og da var jeg gravid på nytt. Tenker å amme ca like lenge, om lillebror ønsker det da:)

Skrevet

Fullammet i 6 mndr. Nå er jenta 11 mndr og ammes fortsatt 3 ganger daglig. Tenkte å holde på til litt over året - ikke så mye lenger, siden hun er allergisk for egg og melk, som jeg også må holde meg unna så lenge jeg ammer. Skal snart begynne å jobbe, og da tenkte jeg det var kjekt å holde på kosen morgen og kveld litt til, siden det blir mindre av mamma på dagtid:-)

Skrevet

Ammet først til hun var rett over 1 år og regner med at det blir omtrent det samme nå. Hun er 10,5 mnd nå og vi ammer 3 ganger på dagen.

Skrevet

11 mnd - ammer fortsatt til hvert maaltid, men maa kutte ut 2 naa som jeg skal begynne aa jobbe.

Har frem til 10,5 mnd kun hatt fast foede i form av groet til 2 maaltider.

Fullammet til 6 mnd

Har tenkt til aa fortsette a amme saa lenge det er greit for baby og meg, men har tenkt til aa kutte ned til morgen og kveld omtrent ved ett aar

Skrevet

Jenta mi er 9mndr, og hun har begynt aa bite hver gang jeg proever aa amme, saa da bestemte jeg meg for at det var paa tide aa stoppe. (Jeg proevde likevel over lang tid, tenkte/ haapa at hun skulle slutte aa bite...)

De eneste gangene hun ikke bet var hvis hun vaaknet paa natten, men jeg vil jo at hun skal sove, ikke ammes....

Med min foerste ammet jeg til hun var nesten 12 mndr.

Saa naa gleder jeg meg bare til de er tomme for melk, da skal jeg ut og kjoepe noen fine bh'er! :)

Skrevet

Begynte med litt grøt da jenta vår var drøyt 5 mnd, men har ennå ikke kommet opp i en full porsjon grøt (6 mnd), og ammer altfor mye fremdeles. Førstemann ville ikke ha mer da han var 8 mnd. Håper lillejenta vil ha til hun er ca 1 år, men kanskje bare morgen og kveld de siste månedene. Men dette tar jeg som det kommer.

Skrevet

Fullammet helt til 5 mnd og 95% til 6 mnd (en liten mmeflaske i ny og ne) og så litt smaksprøver nå, mini er litt over 6 mnd. Ammer vel 3-4 ganger daglig, men pumper også, og hun får i seg ca 300-500ml mm i døgnet enda.

Tipper det trappes ned fra 7mnd til 10 mnd og har jeg noen slanter igjen til 12 mnd er jeg superfornøyd. Stopper uansett da, tenker jeg, om ikke en liten kveldsslant kanskje etter 1 år. Vi er på vei tilbake til Sør Øst Asia etter bare 9 mnd i Norge, sukk...så superviktig for meg å amme i overgangen der, til tarmfloraen og annet er tilpasset, så jeg øker etter beste evne. Ellers hadde jeg roet ned fra nå til 8-9 mnd tror jeg. Mer enn 1 år ammer ikke jeg da, og det er både tilfeldig, har litt med melkemengde å gjøre, samt at jeg mener det er bra med et år og jeg er et murmeldyr, som når jeg først har fått smaken på en hel natts søvn, ikke gir det fra meg sånn umiddelbart, hehe.... Men nå, som sagt, når vi skal tilbake til jungelen, så ammer jeg litt lenger enn tenkt, og øker akkurat nå, pumper og ammer mye en uke, og ser om jeg får opp mengen.

Skrevet

min er 6 mnd nå. med han tekte jeg for noen mnd siden jeg skal amme han til han blir 6-7 mnd og så slutte så jeg får ta migrenemedisn uten å tenke på at jeg ikke kan amme på 24t.

MEN så prøvde jeg medisinen min, og måtte da en tabl til etter 1døgn, så ammet ikke på 2 døgn. (ca 3 uker siden dette) Og fant ut jeg like greit kan kombinere det. At jeg tar medisin når jeg får disse værste anfalla og heller pumper meg og gir mme på flaske til han.

Men må si jeg de to døgna savnet det å bare kunne ha han oppi senga om natta/morgenen å amme han. Så jeg skal nok amme en stund til ;)

Nr 1 ammet jeg til 7 mnd da ville ikke hun lengre. Likte bedre melkeerstatninga hun fikk (hadde melkeallergi)

nr2 ammet jeg til 9,5 mnd da hadde jeg unngått å ta medisinen min, og tok en tavl og fant ut det gikk så greit det døgnet jeg ikke kunne amme, så jeg bare sluttet siden hun ikke ga tegn til hun ville ha pupp.

Så blir sikkert noe sånt med han her også. 9-10 mnd. Da begynner jeg på jobb igjenn også.

Skrevet

Akkurat det samme her! Jeg ammet storebror til han var 20-21mnd, og da var jeg tre mnd på vei med lillesøster :) Og hun er like glad i puppen som det han var, så blir nok like lenge om hun ønsker det. Men den siste ammeperioden var bare kveldspuppen, så det er ikke snakk om mye amming. Nå er jenta mi snart 9 mnd og får melk 2-4 ganger om dagen.

Skrevet

For meg er det også det ernæringsmessige som er viktigst med mm, ikke at jeg ammer for min kos om dere skjønner. Jeg synes også det noen ganger koselig, men ikke sånn sprengkoselig som mange synes. Så her er det for barnet jeg gjør det, og sånn sett så kommer jeg til å pumpe meg når hun evt ikke vil die lenger, og så får hun mm på flaske en eller to ganger i døgnet til det er tomt tenker jeg. Men maks et år da, det f¨år holde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...