Frøken Freken Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Jeg er relativt negativ til ekspertveldet i utgangspunktet, og dette gjelder også eksperter på småbarn. Feks Anna Wahlgren (svensk søvnekspert), fordi hun anbefaler mageleie Karin Naphaug (norsk søvnekspert) fordi hun anbefaler Ferbers Gro Nylander - som jeg mener driver et viktig arbeid for å fremme amming, men som etter min mening ikke er nyansert nok Så... de jeg heier på er Ulven og han danske som jeg ikke kommer på hva heter - han med det kompetente barn...
Itsrejk Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Jeg er også veldig skeptisk til Anna W - nettopp pga anbefalingen om mageleie. Selvfølgelig sover mange barn bedre på magen, men jeg vil mye heller ha noen måneder med våkenetter (eller sove i en stol med barnet på magen min) enn å gjøre noe som beviselig øker risikoen for krybbedød. Jeg er stor motstander av skrikekurer, og sliter derfor med å stole på en ekspert som anbefaler dette - derfor skeptisk til Karin Naphaug, selv om hun helt sikkert har vært til stor hjelp for mange. Gro Nylander har jeg stor respekt for. Ulven og Jesper Juul har mye fornuftig å si, ja. Uansett ekspert: Jeg tenker at man alltid skal tenke selv, og stole på sin egen magefølelse. Sile disse ekspertuttalelsene gjennom sitt eget erfaringsfilter, på en måte. Det er jo hver enkelt av oss som kjenner barnet vårt aller best. Likevel blir vi jo rådville innimellom, og da er det kjekt å kunne søke råd i verkene til disse kloke hodene. Sånn i tillegg til å rope ut i desperasjon her inne på DiB da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå