Gå til innhold

TVLLING OPPDATERING

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 11 og her går det fremover :)

Formen;

mindre kvalm siste uken (HURRA!) og dermed også litt mer energi. Har gått ned 3 kg til nå, pga oppkast/kvalme, men når kvalmen forsvant kom matlysten gitt he he, spesielt alt søtt er kjempe kjempe kjempe godt!!!!

Går tur hver dag 1-2 timer og dette er høydepunktet på dagen. Jeg føler meg utrolig mye bedre når jeg kommer hjem og d er deilig å komme seg ut av huset. Har flotte skog/tur muligheter i området og varierer turene. har til og med fått med mannen 2 turer denne uka og det er litt av en bragd :):):)

Bebissene; Var på ny UL mandag og den viste to små trollunger på 2,7 cm. En skikkelig turbo, hvor armer og bein gikk som trommestikker og en mer laid back, som bare beveget seg litt når vi trykket på magen. Sistenevnte hadde fostervann i blæren (HURRA), det betyr at tarmer funker og er et veldig godt tegn. Gynekologen sa at nå er det 95% sjanse for at det går bra med begge og jeg føler at de oddsene er gode :)

Magen; livmoren rekker nå til noen cm under navlen. Når jeg ligger på ryggen står en liten kul litt ut, men det er nok ikke så synlig for folk flest enda. Magemusklene har dog delt seg (ALLEREDE), dette er jo hormonelt og sikkert derfor normalt med tvillinger (vil tro det er mer hormoner da?), det fører iallefall til at magen noen dager virker gigastor, andre er den helt borte. (dette er altså ikke livmoren, bare resten inni her som tyter ut ha ha ha.

Psyke; Jommen sa jeg smør. Jeg har alltid vært veldig avslappet i forhold til mine svangerskap (og andres) og lar meg ikke lett vippe av pinnen, men med to inne her er jeg plutselig redd for ALT.

Ikke tørr jeg stå slalom med barna (står vanligvis 2 dager i uken), og jeg klarer ikke å få alle de skumle tankene om hva som kan gå galt ut av hodet (og jeg som jobber som Coach burde jo av alle klare det hahaha).

Kan nesten ikke vente til 12 uker er forbi, og mens jeg venter er mine daglige turer min beste terapi.

Håper dere andre også som har vært dårlige, ser lys i tunnelen og at det nå fremover blir mange oppturer og hyggelige stunder å dele

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139639424-tvlling-oppdatering/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hyggelig å høre at det er bra med deg og perlene dine, og at kvalmen minker! Har alltid drømt om tvillinger selv, og synes det er stas å følge med på deg. :)

Formen min er bra, og i dag (eller i morra?) er jeg ferdig med 12 uker!!! =D Veldig, veldig glad for det. Vurderer tidlig UL for"moro" skyld, synes det er lenge å vente til uke 19, da jeg har fått time...

Blei inspirert av tur-snakket ditt, nå skal jeg ut selv.:) Helt latterlig vakkert vær, strålende sol, masse, masse snø og bare -3 grader.

Ha en flott helg!

Hei!

Du som har tvillinger i magen, kan vel svare på dette??? :)

Skjønte du før UL at det var to i magen?

Har hørt at symptomene forsterker seg når det er to (eller flere)

stemmer dette?

Jeg har blitt så fort stor denne gangen, at mange "fleiper" med at det må være flere inni magen....

Nå har jeg hørt det så mange ganger at det er nesten så jeg begynner å lure selv....

Fikk du veldig fort mage? (stor mage altså... :)

Skal på UL denne uken, så da får jeg jo svar, men greit å forberede seg litt......

Håper du har det bra, og at du koser deg med magen :)

Hei "Med Knupp i Magen".

Ja, jeg hadde en sterk mistanke om at det var to denne gangen og nettopp derfor valgte vi tidlig UL i uke 7 :)

For det første så ble jeg innmari kvalm og sinnsykt trøtt (døgnet rundt kvalm og masse oppkast fra uke 5). Med mine to første "enling" svangerskap har jeg ikke vært dårlig i det hele tatt, bare litt trøtt.

For det andre kjente jeg livmoren over skambeinet allerede i uke 6. Magen står ikke akkurat ut enda (er 10+4 idag), men når jeg ligger på ryggen rekker livmoren min opp til 3-4 cm under navlen og denne delen står litt høyere opp enn resten av magen. Magemusklene mine delte seg for 1,5 uke siden (dette er hormonelt) og det gjør at jeg noen dager føler meg supergravid fordi magen står ut. Dette er dog ikke barna, men oppblåsthet og slappe muskler (hehe) og dagen etterpå kan magen være flat igjen.

Nå er det slik at mange opplever at magen vokser raskere for hver graviditet men jeg følte selv ikke det med min nr 2 (og mine to er tette; 1,5 år mellom).

Det blir en spennende UL for deg da, kanskje kanskje titter det frem et eksra "bonus" barn på skjermen. Lykke til og fortell meg gjerne hvordan det går :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...