Gå til innhold

Isak, Snorre, Emil, Ask, Oliver og Brage

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg vet om flere søskenpar som heter Birk og Brage, så det virker som den kombinasjonen er godt likt. Ikke så rart, to flotte navn.

Ask synes jeg ikke passer, men det er fordi jeg liker ikke at søskennavn ender på samme bokstav. Birk og Ask. Høres ut som eneggede tvillinger som alltid går i helt like klær.

Snorre synes jeg er tøft - jeg hadde nok gått for det.

De andre navnene synes ikke jeg passer.

Jeg synes Birk og Ask blir litt for mye på et brødrepar. Blir litt mye med to tresorter (tenker at Birk nesten er som bjørk)

Rangerer slik:

1. Birk og Brage

2. Birk og Emil

3. Birk og Snorre

Resten er fine de og, men kanskje ikke så god match med storebror. Hva med Sverre istedet for Snorre?

Annonse

Birk er jo det samme som bjørk, så da spørs det om du vil gi guttene dine navn etter to trær, bjørk og ask, to sterke, seige, levende skapninger.

Men Birk har jo en lyd som også gjør at det passer fint sammen med andre navn med tydelig i-lyd, så lydmessig passer det sammen med Isak og Oliver, selv om jeg ser på dem som en helt annen type navn.

Birk og Emil er jo Astrid Lindgren- gutter, og passer sammen på den måten.

Ofte kan bevisstgjøring på denne måten hjelpe i valget. Lykke til!

Birk er så nydelig. Jeg synes lillebror skal hete Brage (for det er ett helt utrolig fint navn) eller Ask som passer godt til storebror sitt. Birk og Emil blir litt Astrid Lindgrend. Snorre er ikke pent. Isak og Oliver er for vanlig synes jeg.

Hehe, morsomt å se at noen foreslår Balder. Da ble pappan glad :) Men er det egentlig et fint navn?? Jeg tenker litt mye hund når jeg hører det.....

I dag heller jeg til navnet Ask, men moren min sa: "Du må ikke finne på å kalle han Ask!!" Og da er det vanskelig, når noen nær deg mener så sterkt negativt om det navnet :(

En uke igjen til termin.......

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...