atsjo Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Hadde vært kjekt å se andre sine tempkurver. Er første gang jeg temper nå og er ganske uvitende om hvordan tempen er før mensen. Vet liksom ikke om kurven min kan gå mot graviditet eller mot mensen..? Nå er jo ikke tempen så veldig høy lenger og det er vel vanlig at den går oppover hvis man er gravid? Vet det er forskjellig fra person til person men artig å se andre sine kurver likevel:)
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Elisabeth'77 www.fertilityfriend.com/home/elisabeth77 Snoopy81 www.fertilityfriend.co m/home/23f3da A1973 har råtne egg :-/ www.fertilityfriend.com/home/22bab4 *dreamer* www.fertilityfriend.com/home/1927b5 Vi vil ha en liten knert 8.pp (temper ikke) www.fertilityfriend.com/home/192ef2 *Kleopatra* www.fertilityfriend.com/home/24 1f0b *Mannaen10pp* www.fertilityfriend.com/home/228f3a *Made in bed o",)* www.fertilityfriend.com/home/17240c ønsker..spire..87 www.fertilityfriend .com/home/24722a Svipa www.fertilityfriend.com/home/svipa Mi tesoro www.fertilityfriend.com/home/mitesoro ViVilVi www.fertilityfriend.com/home/1ef 5e2 Mamma'n til Andreas http://www.fertilityfriend.com/home/scubagirl
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #5 Skrevet 14. februar 2009 Om tempen holder seg over den røde streken, så er det bra;) Og om den stiger nå, så er det enda bedre;) Tempen synker den dagen du får mensen.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 15. februar 2009 #6 Skrevet 15. februar 2009 altså hvis jeg hadde el på dag 14 der temp var 36.44 og nå på dag 16 er den kommet opp i 36.93 så er det en bra ting det da eller ikke noe å si så kort tid etter el??synker tempen bare den dagen du skal få mensen eller begynner den å synke før om man ikke er gravid?prøver hardt å fortså meg på denne tempingen:)har tempet hele denn pp så litt spennende å følge med i grunnen:)
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #7 Skrevet 15. februar 2009 Hvis du er gravid holder tempen seg høy. Det har ikke noe å si så kort tid etter EL. Det som er det viktigste er at tempen er over den røde streken. Når tempen synker varierer. Hos noen synker den ikke før dagen etter mens, mens hos andre synker den kanskje to dager før? Jeg tror det mest normale er at den synker dagen før eller samme dag som mensen kommer. Hvis du går på "Chart gallery" på menyen øverst på FF kan du se forskjellige chart.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 15. februar 2009 #8 Skrevet 15. februar 2009 heipå deg her også flink å forklare du:) skal sitte meg ned med FF i kveld å forstå meg på ting:) det var ganske avansert som du sa!men trenger jeg lage kurve egentlig?holder det ikke med at jeg bare følger med tempen liksom eller?har laget meg en liten bok hvor jeg fører opp Temp og når vi hadde sex og sånn...
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #9 Skrevet 15. februar 2009 Kurven lager FF, du trenger kun å legge inn tempen. Så hvis du legger inn når dere hadde sex også, så får du opp en slik utregning over hvor godt dere traff.. He, he.. Men det er først etter at FF har funnet EL da.
mean_yean Skrevet 15. februar 2009 #10 Skrevet 15. februar 2009 http://www.fertilityfriend.com/home/249a70 Jeg hadde tempdipp ett par dager etter eggløsning (under den røde streken) men testet likevel positivt:-) Jeg anbefaler alle å tempe, om ikke for å finne eggløsning så for å bli kjent med egen kropp. Jeg har tempet i noen år (som hormonfri prevensjon...) og visste akkurat hvor eggløsningen var da vi i januar bestemte oss for å begynne prøvinga. Lykke til alle sammen.
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #11 Skrevet 15. februar 2009 Du hadde nok en festedipp du da? Har sett mange som har hatt det den pp de er bltt gravide. Gratulerer;)
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #12 Skrevet 15. februar 2009 Gratulerer! Ja, det at tempen synker en gang gjør ikke noe, tempkurven må sees som en helhet. Det kan være mange grunner til at tempen synker en gang, f.eks hvis man sover en del uten dyne før en måler, eller festedipp. Jeg har også sett kurver hvor tempen sank til IKM, men så var det graviditet like vel. Så tempen er i grunn kun helt sikker på å påvise EL, ikke graviditet.
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #13 Skrevet 15. februar 2009 Tempen min sank jo forrige gang jeg ble gravid, men ikke under den røde streken da. Er så mange forskjeller. Og jeg er helt enig med Elisabeth. Man må ikke se 1 og 1 temp, men helheten. Det er klart, på slutten av syklusen så ser man litt mer på 1 og 1 temp.. ekstra spent som man er. Og synker tempen mye (ofte under den røde streken) den dagen man skal ha mensen, så kommer som regel tanta den samme dagen. Det har skjedd meg hver gang hvertfall;)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 15. februar 2009 #14 Skrevet 15. februar 2009 hva er festedipp og tempdipp??
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #15 Skrevet 15. februar 2009 Festedipp er at tempen faller på ca 5-9 DPO (dager etter EL). Det kan være et tegn på at egget fester seg i slimhinnen i livmoren. Tempdipp er at tempen blir ekstra lav en eller annen gang på chartet, uavhengig av hvor. Det er f.eks. vanlig å ha en dipp den dagen en har EL. Slik at da er tempen lav, så blir den ekstra lav en dag, så stiger den og forblir høy (altså en har hatt EL).
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 15. februar 2009 #16 Skrevet 15. februar 2009 hjelpe meg hehe;) masse å sette meg inni jeg skjønner jeg hehe..tempfall og opp og ned og temp bli høy igjen og lav igjen og festedipp og tjo og hei hehehe:) sliter med å henge med:) men tror jeg skjønte det siste der....(tror)
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #17 Skrevet 15. februar 2009 Jeg kan samle litt info for deg: 'Når du har mensen er tempen lav.. den holder seg lav t.o.m den dagen du har el. *På el-dagen har du ofte enda lavere temp enn ellers. Dagen etter el derimot går tempen opp. *Tempen holder seg høy helt frem til du får mensen. Hvis du er gravid, så er tempen fortsatt høy etter at du skulle hatt mensen. *Egget fester seg dag 4-10 etter eggløsning. Noen får en festedipp, altså et tempfall den dagen egget fester seg. Tempfallet trenger ikke være så stort, men hos noen går tempen under den røde streken denne dagen. Tempen stiger så igjen og holder seg høy. *Den dagen du får mensen, synker tempen. Hos noen synker tempen litt dagen før og så enda mer den dagen mensen kommer. *Det er i de fleste tilfeller umulig å se på tempene om man er gravid. Den eneste sikre måten å vite om man er gravid er en test eller at tempen fortsatt er høy etter den dagen du venter mens. *Hos noen så stiger tempen enda mer ca 7-10 dager etter eggløsning. Det kan tyde på graviditet. Kroppen blir hos noen varmere etter at et egg har festet seg. Men dette er ikke sikre tegn. Håper du forstår litt mer nå
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 15. februar 2009 #18 Skrevet 15. februar 2009 DÆVEN:) nå forsto jeg det!nå gjelder det bare å huske det hihihi:) har laget en chart på ff syns det var litt innviklet det og:) det esøndag og hodet har fremdeles tatt helg;) men jeg begynte å måle på dag 6.også så jeg på siden at det sto ovulation not detected?what?er det fordi jeg ikke har målt hele sykl?hadde litt el slim påfredag så det må jo ha vært noe?men tusen takk for flott og lettlest svar:)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 15. februar 2009 #19 Skrevet 15. februar 2009 http://www.fertilityfriend.com/home/255636/simsalabim vet ikke om jeg har gjort tingene riktig jeg? hvor er den røde streken som dere snakker om?er ikke noe data frik akkurat;)og ikke så grusomt god i engelsk
(¯`•¸·´¯)Håpe_pp3(¯`·¸•´¯) Skrevet 15. februar 2009 #20 Skrevet 15. februar 2009 unskyld at jeg spør..faktis første pp jeg prøver temping:) bare lurte på om det går an å måle tempen på badet,når man har stått opp?!leste på pernille.info at en helst bør måle i senga(før man står opp) er litt umulig for meg,si jeg måler en viss plass...:S min første temp idag var på 36,8..er på min første blødningsdag. :)takk for svar:))
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 15. februar 2009 #21 Skrevet 15. februar 2009 har lest at det viktigste er at du temper på samme "visse"plass og til samme tid hver morgen....er ikke så god på dette selv men litt har jeg fått med meg;)jeg har temp på nattbordet og sniker den under dynen når jeg våkner trøtt i trynet,piper så lavt den greien min så har sovnet igjen med den oppi der ett par ganger *kniis* men ihvertfall...måle samme plass til samme tid hver dag:)
atsjo Skrevet 15. februar 2009 Forfatter #22 Skrevet 15. februar 2009 mm... Skal ikke så mye til før tempen kan forandre seg så derfor det er lurt å gjøre det før du står opp. Og man bør ha minst tre timer sammenhengende søvn før måling. Ihvertfall sånn jeg har forstått det.=) Idag gikk tempen min ned. Håper den går opp igjen imorgen og ikke beveger seg under den røde streken::// Hvis noen vil se: http://www.fertilityfriend.com/home/246fa4
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #23 Skrevet 15. februar 2009 Så bra at du forstår mer nå Du hadde eggløsning på dag 14. Men fertilityfriend registrerer det aldri før du har hatt 3 høye temper. I morgen vil du se at det blir registrert;)
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #24 Skrevet 15. februar 2009 Svaret over var til Simsala bim. Og du som lurte på om du kan teste på badet: Nei, det bør du ikke. Tempen øker endel så fort du har reist deg opp av senga. Jeg har prøvd det, og det blir bare tull. Jeg temper også bak..hihi. Bare å stikke den inn i senga det:) hihi:)
Gjest Skrevet 15. februar 2009 #25 Skrevet 15. februar 2009 Blueberry: Hvor mange dager etter eggløsning pleier du å få mensen? Litt vanskelig å si noe før jeg vet det. Men så lenge tempen ikke blir lavere i morgen, ser det bra ut;) Du må nesten vente til i morgen for å se.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå