Sebbelita Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Er det noen som fortsatt ikke er noe glad i brød, eller begynte å like dette sent? Gutten vår på 13 mnd får brød til frokost stort sett hver dag, det begynte vi med når han var rundt 9-10 mnd. Men fortsatt er det ikke mye som ender i magen. Han kan tygge litt på det, så går det i golvet. Er det skorpe eller skalk kan noe ende i magen, midten av brødet går direkte i golvet.... Så han får alltid en yoghurt etterpå, sånn at han skal få noe mat i seg, he he. Så lurer bare på om flere har opplevd det, og om de fleste etterhvert får dreisen på dette med brød? Eller er det noen som igrunn aldri blir noe glad i det?
Ladybug~N&E Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 er ikke alle som synes brød er noe særlig.. og desverre så er det vanskelig å tvinge det ned i magen dems.... min spriser mer brød enn meg så jeg er fornøyd! men om du vil ha i han brød så kan du smuldre ei skive oppi yoghurten hans. det liker min kjempegodt;) eller så kan jo jo lage havregrøt o.l. for å få i han kornprodukter. brødspisingen kommer etterhvert! og han spiser jo litt skorper da;) (kan jo hende det er konsistensen på brødet eller pålegget han ikke liker...?)
Gjest Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 Har en på snart 6,5 år og han er fortsatt ikke noe glad i brødskiver. da velger han heller knekkebrød, havregryn med melk, cornflakes, youghurt, rundstykke el når han kan. Osteskiver og ristet brød er greit. Han spiser vanlige skiver også, men bare når han "må". Vis barnet ditt ikke ser ut for å like brød, hadde jeg faktisk bare kuttet ut å stresse med å få det i ham nå, er tydeligvis noen som bare ikke er glad i dette. Har to barn til og begge disse er glad i skive, så er ulikt.
bamby Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Er han bare 13 mnd er det kanskje litt tidlig si om han liker det eller ei, synes jeg da, har han spist/prøvd seg på skiver lenge? Har du prøvd ulike pålegg? brødtyper? Jenta mi er ikke kresen, men foretrekker grovbrød da er det er litt mykere spise.. Hun satte masse i halsen i starten, men funke bra nå, veldig gla i brød:) Men ok prøve annet og dersom han ikke synes like det, det merker du best! Mi kaster restene på gulvet når hun er mett/lei, ganske tydelig tegn hehe:)
*1+1=2 små* Skrevet 15. februar 2009 #5 Skrevet 15. februar 2009 snuppa mi på 14 mnd har først nå den siste mnd begynt å spise mer av brødet. Før var det mest smaking, sutting og småtygging! (vanskelig med bare 4 tenner. Hadde gitt det tid og ikke stresset med det ejg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå