Gjest Skrevet 14. februar 2009 #1 Skrevet 14. februar 2009 Hallois! Skal fly tur/retur sverige mens jeg sprayer og stikker (Gonal-F). Etter hva jeg leser på osl.no, ser det ikke ut til at jeg MÅ ha med attest fra lege om at medisinen er min og ok, men er det noen som har opplevd at det er påkrevet? Jeg nevnte det for IVF-legen, men hun hadde aldri skrevet ut noe slikt, og mente at maaaange av hennes pasienter har kommet fint gjennom sikkerthetskontroller både innenlands og utenlands..... Holder det å bare legge spray og sprøyten i en plastpose? Med eller uten pappemballasjen (det er jo på pappemballasjen at mitt navn står på om noen skulle lure)? Jeg skal reise med jobben og er nervøs nok som det er i forhold til om mine kollegaer vil se medisinene, da de ikke vet noe om forsøket.....
Rose69 Skrevet 14. februar 2009 #2 Skrevet 14. februar 2009 Kontaktet passasjerservice og fikk dette svaret: "Hei Medisiner og sprøyter til med.bruk er det lov å ta med i håndbagasjen hvis det er nødvendig for reisen. Ta det ut av håndvesken og legg det i boksen til gjennomlysing. Med vennlig hilsen Passasjerservice Oslo Lufthavn AS" Så det går fint :-) Og for all del; IKKE send med i innsjekket bagasje-tenk om bagasjen ble borte !!! God reise og masse lykke til,Godis
satser & vesla Skrevet 15. februar 2009 #4 Skrevet 15. februar 2009 Hei. Jeg kom hit til Danmark i går. Jeg hadde gonal f og sprayen i sekken som håndbagasje. Jeg tok dem ikke ut og lot dem gå gjennom til gjennomlysning. Jeg tok dem ikke ut pga jeg så par kjente på flyplassen og hadde ikke lyst til å vise dem fram. Jeg tenkte om de stoppet meg skulle jeg be om skjermet sted for å vise dem. Men, ingen sa noe og jeg gikk rett gjennom med alle sakene mine. Enig med rose39, ikke send dem med kofferten, skrekk og gru om de kom bort
Gjest Skrevet 16. februar 2009 #5 Skrevet 16. februar 2009 Takker for svar fra deg og, satser! Så godt å høre at det gikk uproblematisk. Er ikke redd for å få spørsmål fra sikkerhetskontrollørene, men redd for at noen av mine kollegaer skal overvære en eventuell kontroll av mine medisiner...... Ikke noe moro å måtte forklare et IVF-forsøk på flyplassen..... Men satser på å snike meg i en annen kø enn mine kollegaer, så går det nok bra Men, ett spm, satser: hadde du gonal f og sprayen i eskene sin, eller hadde du tatt de ut av eskene?
satser & vesla Skrevet 16. februar 2009 #6 Skrevet 16. februar 2009 Jeg hadde dem i esken, tenkte det var greit å ha bevis på at det er medisiner jeg har fått på resept + beskytte innholdet. Jeg hadde også otriviellesprøyta i bagen. Jeg skjønner hva du mener, det var derfor jeg ikke tok dem ut. Så par kjente på flyplassen og ville ikke at de skulle få øye på det. Du kan jo si at du måååå på toalettet en tur og at dere kan sees der inne på gate eller kafe ;-) Lykke til Godis. . Sitter her og er nervøs til uttaket på onsdagen. . . .
Rose69 Skrevet 16. februar 2009 #7 Skrevet 16. februar 2009 Lykke til,Satser :-) Spennende dager for dere .. vi kom nettopp hjem fra Nordica.Masse lykke til!
Gjest Skrevet 16. februar 2009 #8 Skrevet 16. februar 2009 Da gjør jeg det samme, tar med eskene Og ja, god ide, jeg sniker meg en tur på toalettet og sier at vi møtes ved gaten ) Og du, masse lykke til med uttaket. Det er virkelig spennende dager! Lykke til til dere begge!!
MK73 Skrevet 16. februar 2009 #9 Skrevet 16. februar 2009 Ikke noe problem å ta med medisiner på fly, men ta dem alltid med i håndbagasjen (så slipper man krisen hvis noe blir ødelagt, eller bagasjen forsvinner). Jeg har reist med både spray og sprøyter i håndbagasjen. Sprayen og evt sprøytevæske puttet jeg i plastposen sammen med de andre væskene. Sprøytene puttet jeg løse i boksen og nevnte for kontrolløren at jeg hadde med medisiner (ikke noe om årsak el.l, det har de ikke noe med). De viste null interesse :-) ..og når det gjelder kjente på flyplassen: Jeg skjønner at dere ikke nødvendigvis vil gå sammen med dem gjennom kontrollen - men man trenger ikke si noe til kontrolløren, og husk på at de eneste som kjenner disse medisinene er de som har vært gjennom det samme som oss - eller evt leger. Så jeg ville i alle fall ikke bekymret meg for andre enn de jeg reiser sammen med. Dette er et punkt vi heldigvis ikke trenger bekymre oss så mye for - reising i forsøksperioden går helt fint. God tur!
Gjest Skrevet 22. februar 2009 #10 Skrevet 22. februar 2009 Hei, hei! Tenkte bare avslutte tråden min, siden jeg fikk så mange gode svar Turen gikk kjempefint, hverken kollegaer eller sikkerhetskontrollører "la merke til" eller brydde seg om sprøyte eller spray Til info, så la jeg sprøyten og spissene + sprayen oppi plastposen sammen med lipgloss og deo...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå