Gå til innhold

Noen andre som får ekstra oppfølging?

Anbefalte innlegg

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Fødte prematurt sist og skal få ekstra oppfølging denne gangen.

Skal på ekstra ultralyd på mandag (uke 24), så får jeg vel videre plan for oppfølging da.

Gleder meg til å se frøet igjen på mandag. H*n var så sjenert på ultralyden sist at vi ikke fikk se kjønnet. Ny sjanse på mandag. ;p

Fortsetter under...

Så bra de tar godt vare på deg. Får ikke noe spesiell oppfølging sjøl, bortsett fra at legen (uten noen åpenbar grunn) kaller meg inn til ekstrakontroller mellom de vanlige hos jordmor.Han syns vel de ordinære kontrollene er for sjelden etter de begynte med den nye ordninga tenker jeg :) Håper du får sett kjønnet på den nye ultralyden da! Er jo mye morsommere å kunne si han eller hun i stedet for "det" :)

Jeg får også ekstra oppfølging under dette svangerskapet, pga at da lillegutt lå i magen fikk jeg svangerskapsforgiftning som utviklet seg så stygt at de måtte sette igang fødselen, var ikke så for tidlig født da, bare to uker...

Jordmor mener at sjansen for å få det igjen ved andre sv.skap er høyere, derfor følger de ekstra med på urinen og blodtrykket mitt :) Noe ekstra kontroller da, men synes det er bra at jeg får den oppfølgingen, så de fanger det opp om det skulle være noe, men krysser jo fingrene for at jeg holder meg frisk denne gangen!

Ja, jeg hadde komplikasjoen og fødte 8 uker for tidlig i forrige sv.skap. Jeg går derfor til kontroller på Ullevål ca annenhver uke... Mange ultralyder, det er jo hyggelig:o)

Håper på at det skal gå bra denne gangen...

får litt mer oppfølging nå, då sist jeg var på kontroll så merka legen at lillegutt hadde uregelmessig puls, så han sente meg direkte til sykehuse for å sjekke at ikke noe var gale! (gjett om eg grein mye i bilen) først sjekket di pulsen, og var litt usikker på om det var min puls som slo inn så det sjekket grundigere med ultralyd. og fant ut at lillegutt har et extra lite slag mellom hvert 5-8 hjerteslag. ikke noe farli men de sa at det blir litt mer kontroller og ultralyder for å sjekke at det ikke blir mer av di ekstra slagene, då kunne det vere noe....

så kan trykt si at jeg er mye bekymra for lillegutten i magen <3

men satser jo på at alt går flott :)

Smiley, du må virkelig holde oss oppdatert videre. Hva sier legene som utfører ultralyden da? Har du fått vite noe om hva det eventuelt kan være for noe? Imens får du prøve å nyte svangerskapet uten altfor mye bekymringer... :)

Annonse

Jeg får også ekstra oppfølging. Dette er mitt 3 svangers. i mitt første fikk jeg svangerskapforgiftning og måtte sette igang fødselen i uke 37. Det andre svangers ble trobocyttene(blodplatene) i blodet så lave og dem var først redde for Help-syndrom...men det var bare de prøvene som var lave så dem viste ikke helt hva det kom av. Men blir dem for lave er det fare for blødninger, jeg ble da satt igang i uke 34.

Dette svangers skulle jeg følges opp mer og begynnte å ta blodprøver tidlig. Før jul var dem helt fin men for en to ukers tid siden hadde blodplatene sunket igjen, så nå må jeg ta prøver 1 gang i uken og er på kontroller hver 14 dag. Er i uke 22 nå, så er veldig tidlig å begynne å slite med dette nå synes jeg....ble veldig fortvilet da dem fant ut at det var sånn denne gangen også....Sist var det veldig mye styr. Ut og inn fra sykehus. Men får håpe det holder seg stabilt en stund til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...